Fietsen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Fietsen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Fietsen in Bangkok

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

04 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

Hoi vrienden en vriendinnen,

Vandaag een hele spannende leuke dag beleefd. Vanmorgen om 6 uur uit bed, het is al heel druk als we half 7 de eetzaal in komen. Wat doen al die mensen zo vroeg aan het ontbijt. Een enorme keus. De taxichauffeur staat on al op te wachten. Door het drukke ochtendverkeer door de stad geraced. Alles krioelt hier door elkaar. Wonderbaarlijk en het gaat zonder kleurscheuren naar de fietsverhuurder. Het blijkt, hoe kan het anders, van een Nederlander te zijn. Hij is dit 6 jaar geleden begonnen. Met een groep van 3 Australische jongens en een Duits stel gaan we onderleiding van Nathalie en Kooh onze gidsen op pad. Het was wel even zoeken om voor Gerda een passende fiets te vinden, maar het is gelukt. Eerst rijden we door de zeer drukke straten van Bangkok. De auto en brommers rijden hier minimaal 3 rijen dik en dat twee kanten uit. Kriskras door elkaar. Het verkeer rijdt hier bovendien links. We vormen een sliert die veel bekijks trekt van de Thai, die vinden dat maar niks dat fietsen. Iedereen groet heel vriendelijk. Nathalie vertelt dat dit komt omdat we buitenlanders zijn en de Tahise bevolking zeer gastvrij is. Na een paar drukke straten gaan we een zeer smal steegje in. Aan beide kanten woninkjes, ze hebben geen cent te maken maar hebben wel schotelantennes en kijken tv. Een deur zit er niet in dus je kijkt bij iedereen naar binnen. Als je bocht om wil moet je afstappen. Je fiets door de bocht helpen en dan kun je verder. We brengen een klein bezoek aan de kleuterschool. In een ruimte van ong. 10 m2 zitten ongeveer 60 tot 80 kinderen netjes in een rijtje op de grond. Ze zeggen de juf na en lachen en zwaaien uiterst vriendelijk naar ons. Verder tussen de huisje en over een smal pad (60 cm) komen we bij de rivier. Wij krijgen wat te drinken en onze fietsen worden naar de volgende locatie, de jungle gevaren. Daarna worden wij in het zelfde bootje naar de jungle gebracht. In een moerasachtig gebied fietsen we over een betonnen pad op palen langs grotere en zeer kleine armoedige huisje. Wat een belevenis. We voeren de vissen van de koningin in een park. Het is enorm klam maar we hebben een enorme schik. In een restaurantje aan de waterkant krijgen we een lunch. Vervolgens gaan we met een taxi-boot met fiest en al terug naar de andere kant van de rivier. Door het drukke verkeer terug naar ons vertrekpunt. We hebben al met al zo'n 25 km gefietst.
Onze chauffeur brengt ons terug bij het hotel. Van onze reisagent ontvangen we de vouchers en planning voor de rest van de week. Hij weet een lekkere massage voor ons. Nou..... inderdaad. Voor 1000 bath (€25) zijn we samen een uur gemasseerd met heerlijke eucalytusolie. Voor herhaling vatbaar. Dus........
Om 5 uur gaan we op weg om onze pakken te passen. Ze maken het vannacht af en komen het morgen brengen. We besluiten wat te gaan eten in China Town. Terwijl we op zoek zijn naar een leuk plekje zien we het Duitse stel van vanochtend zitten. We sluiten bij hen aan en eten en drinken gezellig samen. Wonderlijk dat je in een stad met 5 miljoen inwoners hen juist weer tegen het lijf loopt. Na het eten lopen we nog wat rond en laten ons met een taxi (200 Bath = € 5) thuis brengen. Daar tikken we in de lobby van het hotel dit verhaal. Morgen kunnen we helemaal zelf onze dag indelen. We weten nog niet precies wat het gaat worden maar..... we hebben al wel een aantal leuke/lekkere ideeën.

Nou lieve mensen, groeten uit een warm Bangkok

Prachtig hotel met airco en veel luxe

Henk en Gerda

• 04 Oktober 2010 - 15:51

Willeke:

Lieve Gerda en Henk,

Zojuist krijg ik jullie tweede reisverslag binnen! Wat een belevenis die fietstocht, zou wat voor mij zijn in dat drukke verkeer dat ook nog alle kanten opgaat haha!
    Wat een mooie foto zat erbij! Zielig die kleine ruimte voor die kleuters en dan met zoveel kinderen bij elkaar, wat hebben wij het hier dan goed en maar klagen, je zou het ook met eigen ogen moeten zien, dan ga je overal heel anders tegen aan kijken!Het is daar erg klam, dus je wilt niet te warm gekleed zijn, maar moet je niet voorzichtig zijn met bepaalde insecten daar? wat leuk dat jullie die Duitse mensen weer tegenkwamen enmet hen samen gegeten hebben. De tweede dag zit er al weer op, genieten hoor!
    Veel liefs en groetjes vanaf Hollandse bodem,
    Willeke. -xxx-

• 04 Oktober 2010 - 19:38

Sylvia:

wauw, wat een verhalen weer zeg. heerlijk om zo mee te reizen met jullie. net alsof we zelf een beetje meereizen.
    wel iets anders dan thee leuten bij mij achter in de tuin, hahaha. Maar dat koppie thee houden we tegoed hoor. ga jullie wel elke keer achterna met de verhalen zodat ik op de hoogte blijf. jullie nog een goede reis verder en onwijs veel plezier en dank jullie wel dat wij mogen meereizen.
    liefs, groetjes vanuit het hollandse Woerden.
    xxxx groetjessss

• 05 Oktober 2010 - 06:38

Aad En Irma:

Hollandser kan het niet

Ja inderdaad hollandser kan het niet om naar Bangkok te gaan om te fietsen en dan die Thaisen maar denken daar gaan weer 'n paar van die maffe Hollanders hahaha.
    Nee hoor ik geloof je direct dat dit 'n belevenis is om nooit te vergeten en ook alle andere dingen die jullie zien en ondernemen, net als dat schooltje, krijg hier maar eens 60 tot 80 van die raddraaiers zo in 'n rijtje.
    Trouwens ik heb enorm moeten lachen bij het zoeken van 'n passende fiets voor Gerda (zag het zo voor me) sorry hoor.
    Verder wil ik jullie er op wijzen dat het allemaal wel héél goedkoop is en dat je niet teveel moet overhouden (moet je dan ook allemaal maar weer mee terug slepen)alleen om dat nou aan 'n massage uit te geven daar heb ik mijn bedenkingen bij (doe het graag voor minder hahaha)
    Het was wederom 'n prachtig reisverslag, we hebben ervan genoten.

Veel liefs en plezier Aad en Irma xxx

• 11 Oktober 2010 - 05:46

Andre Breuer:

Beste Henk & Gerda,

Leuk verslag hebben jullie geschreven over onze Colors of Bangkok fietsexcursie. Natuurlijk altijd leuk om te lezen dat de mensen het naar hun zin hebben gehad. Ik wens jullie een prettige voortzetting van de vakantie en tot de volgende keer bij www.bangkokbiking.com

Met vriendelijke groet,

Andre Breuer