Duikexcursie - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Duikexcursie - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Duikexcursie

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

09 Oktober 2010 | Thailand, Krabi

Hallo lieverds,

Willeke wat ben je iedere keer weer supersenl met reageren en uit je reactie blijkt elke keer weer dat je met aandacht onze belevenissen leest. Leuk hoor.
De tatoeage wordt met de dag minder dus ik denk dat hij totaal verdwenen is voordat we naar huis komen.
De tuktuk kun je gewoon wenken, hebben we vanavond ook weer gedaan. We waren namelijk pas laat terug van onze duikexcursie. Vroeg op pad en laat thuis met de nodige hindernissen volgens Henk. Om kwart voor acht werden we opgehaald, weer door het water aan boord stappen van een longtailboot, want nee aanlegsteigers kennen ze hier niet. Je wordt vriendelijk verzocht je slippers voor je aan boord stapt te ontdoen van zand door ze het water te halen. Het water is schat ik zo'n graad of 30. Dit kleine snelle bootje bracht ons naar de grotere boot. Twee uurtjes varen naar Phi Phi; helaas werd Gerda verschrikkelijk zeeziek. Het is hier momenteel nog regentijd dat betekent dat de wind vanuit zee staat met behoorlijk wat golven en troebel water als gevolg. We hebben vandaag twee keer een duik gemaakt. We hadden gelukkig een Nederlandse duikinstructeur, Jeroen. We krijgen een korte opfrissing van de symbolen en belangrijkste regels. Er is gelukkig best veel blijven hangen van onze ervaring op Curacao. Ik heb Jeroen gezegd dat bet wel weer brvreesd ben voor het duiken. Hij beloofd bij mj in de buurt te blijven en me alle tijd te geven. Nou hij is het echt nagekomen. Ik moest op een gegeven moment zelfs zeggen, kom ik wil onder water. Wat een wereld mensen, kleuren en vissen in overvloed. GEWELDIG!!! Ja dat wist ook nog wel van de vorige keer. Als ik eenmaal onder water ben gaat het goed en wordt ik steeds rustiger. Gek is dat dat je daar vooraf zo druk over kunt maken terwijl het uiteindelijk zo ontzettend leuk en mooi is.
Ik krijg tussen de middag alvast een tabletje tegen zeeziekte, het eten laat ik maar even voor wat het is. Na de tweede duik die helemaal goed gaat, zelfs het van de boot in zee springen, nou ja stappen, krijgen we lekkere verse ananas. Het slingert enorm en daardoor verliezen we de mand met daarin het fototoestel waarmee Henk onder water foto's heeft gemaakt. Potjandorie!! Maar gelukkig zijn we verzekerd dus dat gaat wel opgelost worden maar de mooie foto's die zijn gemaakt kunnen we juliie niet laten zien.
Weer ruim 2 uren terug varen naar de haven van Krabi.Deze reis verloopt ook voor Gerda zonder problemen. Een longtailboot moet ons komen halen en die laat even op zich wachten. Niet iedereen kan mee en dus moeten we nog een poosje wachten op een tweede longtailboot gelukkig zijn we voor het donker aan land. Het is al wel half zeven dus.... een lange enerverende dag. Lekker douchen en wat te eten zoeken, want daar heb ik nu wel trek in en Henk ook.
Bij de duikschool de papieren geregeld en heerlijk genoten van de avond.

In een restaurantje aan het strand gegeten en genoten van onze laatste avond in Krabi.
Morgen om 10 uur worden we hier bij het hotel opgehaald voor onze volgende bestemming Koh Lantra.
Na het ontbijt zullen we de koffers weer inpakken en opzoek gaan naar onze volgende avontuur.

Ik ga er voor het gemak vanuit dat we op Koh Lantra ook weer internetverbinding zullen hebben, ik zou dus willen zeggen tot morgenavond.

Liefs en groetjes van Henk en Gerda, voor ons is het inmiddels bedtijd

  • 09 Oktober 2010 - 19:58

    Willeke :

    Lieve Gerda en henk,

    Jaap en ik zijn vandaag naar Haarlem geweest, niet om een dagje uit te gaan, maar omdat we iets moesten hebben en dat kan ik dáár kopen, het bleef natuurlijk niet bij dat ene boodschapje, maar we hebben lekker veel geld uitgegeven en het één en ander gekocht.
    Tja, dat moet kunnen vind ik, een ander gaat lekker op vakantie, dat doen wij niet, ik ken mensen en die zijn momenteel op vakantie in Thailand! Ik ben dus nu iets later met reageren, maar heb zo gouw ik kon mijn laptop aangezet om julli verslag te lezen en een reactie te plaatsen! Leuk dat jullie het zo waarderen dat ik elke dag een reactie schrijf voor julli, maar ik op mijn beurt vind het ontzettend leuk dat jullie de tijd nemen om voor "de thuisblijvers" een stukje te schrijven, zodat wij mét jullie mee mogen genieten! Gelukkig dat "de tatoeage" wegtrekt Gerda. Het was weer een druk dagje, jullie hebben weer een hoop gedaan. dat was nog een aardige bootreis naar Phi Phi, twee uur, wat vervelend dat je zeeziek werd Gerda, zonde van de boottocht, die ook al een uitje opzich is. Ik heb pas een boottocht gemaakt op de Maas met Jaap, vier uur duurde die tocht en ook beroerd geweest, waarschijnlijk ook door het varen, want eerder had ik nergens last van, ik vond dat ook zo jammer en bij ons was het een hele rustige vaartocht. Vandaag zijn jullie wezen duiken, ik begrijp dat jullie dat al eerder hebben gedaan? Ik vind je een heldin hoor Gerda dat je het tóch hebt gedaan, terwijl je het best eng vond om weer te doen! Fijn dat het een Nederlandse instructeur was en dat hij het ook begreep. Het was een fantastische ervaring en dat nemen ze je mooi niet meer af, want je hebt het gedaan! Gelukkig dat je met het tabletje tegen zeeziekte er geen last meer van hebt gehad, want je kunt er flink beroerd van zijn en het is wel de bedoeling dat je geniet ipv. ziek te zijn.Balen van jullie fototoestel waarmee foto's gemaakt waren van het "onder water avontuur", ja, de verzekering zal het wel vergoeden, maar deze mooi herinnering is weg, nou, ja, je weet voor jezelf nog wel hoe mooi het was, maar als je de foto's nog eens kunt zien is het dubbel leuk en komt alles weer boven, jammer ook dat wij het niet kunnen zien, maar bovenal is het balen voor jullie! Wat zullen jullie moe zijn na zo'n dag! Inmiddels liggen jullie allang in bed, want ten tijde van dit verslag voor jullie is het daar tegen drieën in de nacht.Krabi zit er al weer op, morgen ( voor jullie straks ),naar Koh Lantra, wat gaat het hard, jullie zijn een week weg nu. Ik hoop dat jullie lekker zullen slapen, zodat je morgen ( ná een heerlijk ontbijt )uitgerust weer aan een "nieuw avontuur" kunt beginnen. Bedankt weer voor jullie belevenissen van vandaag en tot morgen!
    Liefs en groetjes uit Holland, alwaar het nu donker is, maar waar we een prachtige herfstdag hadden met een strakblauwe lucht veel zon en... een lekkere temperatuur, het gaat kouder worden, dus vandaag hebben we nog even genoten!

    Willeke.-xxx-


  • 10 Oktober 2010 - 03:35

    Willeke:

    Lieve Gerda en Henk,

    Lees ook even bij het verslag "Eilandhoppen", daar heb ik per vergissing nog iets voor jullie geschreven, suf, ik weet het, maar het is nog vroeg moet je maar denken! Liefs en groetjes,

    Willeke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk en Gerda

Zuid-Afrika 2016

Actief sinds 01 Okt. 2009
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 99631

Voorgaande reizen:

09 November 2023 - 10 December 2023

Nieuw Zeeland

13 Juli 2019 - 31 Juli 2019

Rotterdam - Boston

30 Oktober 2018 - 15 November 2018

Rondreis Namibië

14 November 2017 - 30 November 2017

Klassiek Thailand

02 November 2016 - 18 November 2016

Fly- drive Zuid-Afrika 2016

23 September 2015 - 17 Oktober 2015

Van Vancouver naar Florida

23 Mei 2013 - 16 Juni 2013

Canada en Alaska

10 Februari 2013 - 10 Februari 2013

Wintersport 2013

07 November 2012 - 14 November 2012

Nijlcruise

27 April 2012 - 05 Mei 2012

Skiën in Frankrijk

03 Maart 2012 - 10 Maart 2012

Een weekje skiën

04 December 2011 - 17 December 2011

Panamakanaal en Carribean

15 September 2011 - 26 September 2011

Israel

26 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Cruisen

04 Februari 2011 - 12 Februari 2011

Wintersport Zwitserland

02 Oktober 2010 - 22 Oktober 2010

Thailand oktober 2010

01 Oktober 2009 - 02 November 2009

Australië

Landen bezocht: