Verplaatsing - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Verplaatsing - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Verplaatsing

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

14 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Een berichtje vanuit een nat, ik mag wel zeggen zeer nat Koh Phi Phi. Vanmorgen met een transferbusje met in totaal 11 mensen naar de pier in Krabi gebracht. Onderweg enkele passagiers afgeleverd bij het vliegveld. We zijn er om 1 uur en moeten ons om 2 uur melden dus leveren we onze koffers in en gaan even lunchen en gratis internetten. Ja daar kunnen ze in Europa nog wat van leren hier kun je in bijna elk restaurant gratis gebruik maken van WiFi. Onder het genot van een lekker fruitshake voor Gerda en een biertje voor Henk gebruiken we onze lunch.
We worden met een soort open vrachtauto opgehaald en naar de pier gebracht. Uiteraard maakt Henk weer aanspraak met een jonge dame, een Duits meisje dat alleen op wereldreis is. Je moet maar durven zeg. Zou niets voor mij zijn.
Met een snelle catamaran, waarin ik héél stilletjes op een bankje blijf zitten, varen we in ongeveer anderhalf uur naar Koh Phi Phi. Henk mag even in de stuurhut kijken, hij weet altijd graag wat zo'n boor kan en aan borod heeft. Geweldig dat de kapitein en stuurman hem het een en ander willen vertellen. Op de pier aagekomen moeten we een soort belasting betalen om verder te mogen. Goed het is voor ons samen 40 Bath dus ongeveer 1 euro. We worden netjes opgewacht en moeten even wachten. Wat denken jullie. Komt er zo'n longtailboot aangevaren en daarmee worden we naar ons hotel aan het water gebracht. De uitlaadpier is een drijvend geheel van een soort van jerrycans. Gelukkig zijn er voldoende kofferboys om ons te helpen met onze bagage. Boven hun hoofd dragen ze die naar het strand. Ons hotel/resort ligt op het strand, helaas het regent alweer.
Na het inchecken moeten we buiten een flink stuk omhoog om bij ons huisje voor de komende 2 nachten te komen. De kofferboys gaan ons voor met de koffers, gelukkig maar.
We hebben een balkon en prachtig uitzicht over zee maar helaas het regent, maar goed het balkon is overdekt dus zitten we droog.
Het is inmiddels 6 uur en dus besluiten we iets te eten op te zoeken. We blijven vandaag bij het restaurant bij hotel.
Op een bepaald moment komt er een grote groep Chinezen (denken wij) binnen lopen en gaan voor aan hen gedekte tafels zitten. Direct wordt er een lepel rijst bij hen uitgeserveerd en beginnen ze te schransen. Ja echt anders kan ik het niet noemen. Ik overdrijf niet maar binnen een kwartier hebben ze de zaak weer verlaten. Wij doen het in een rustiger tempo. Na het eten lopen we nog een stukje. Helaas moeten we het eerste stuk over het strand. We hebben wel slippers aan maar vinden het toch niet prettig dat natte zand tussen je voeten en je slippers.
We hebben de paraplu meegenomen en dat is maar goed ook want we nog een keer getrakteerd op een tropische bui.
Terug naar ons onderkomen voor de komende twee nachten en even jullie ons verhaal doen. Deze keer iets minder spectaculair maar toch.

De foto's volgen later.
Liefs en groetjes van Gerda en Henk

• 14 Oktober 2010 - 14:58

Aad En Irma:

Alle zegen komt van boven

Hallo lieve luitjes ik zie net jullie volgende verslag binnenrollen en ben het gelijk gaan lezen en ben toen tot deze conclusie gekomen, het is echt de zegen en geen regen, dus prijs je er gelukkig bij, nee hoor alle gekheid op 'n stokje, ik heb echt 'n beetje te doen met jullie, je hebt dadelijk geen droge kleding meer over.
    Dat je overal gratis kan internetten, daar kunnen ze inderdaad hier nog 'n hoop van leren, maar van aanlegsteigers hebben ze daar nog nooit van gehoord, blijkt wel, je zal maar 'n beetje bang zijn of slecht ter been, dan kom je nooit meer aan wal.
    Het is trouwens ook wel 'n aardige klim- en klautervakantie geworden, zo heb ik begrepen, nu weer klimmen naar je hotel, daar heb je dan wel 'n mooi uitzicht voor terug.
    Ook leuk dat Henk even 'n kijkje bij z'n collega's mocht nemen in de stuurhut.
    Ik zal voor jullie voor wat andere zegen bidden en verwacht morgen 'n berichtje uit 'n zonnig en warm Koh Phi Phi.

BYE BYE AAD EN IRMA

• 14 Oktober 2010 - 15:08

Willeke :

Lieve Gerda en Henk,

Wat hebben jullie elke keer veel regen, dat vind ik wel sneu! Ik hoop dat het snel beter wordt zodat jullie wel wat kunnen ondernemen! Dat is zeker mooi, gratis gebruik van het internet voor jullie lekker voordelig, voor ons fijn, want dan hebben we weer wat te lezen. Klinkt niet verkeerd Gerda die fruitsalade! Henk had weer aanspraak met een jonge vrouw, hij is een charmeur hoor! Ja, helemaal alleen een wereldreis maken dat zou ook niks voor mij zijn, ik zou ook een maatje willen hebben.
    Is de vaartocht met de catamaran goed verlopen voor jou Gerda, niet beroerd geweest? Leuk dat Henk in de stuurhut mocht kijken en dat ze hem het een en ander wilden vertellen, schippers onder elkaar hè? Schrokken jullie niet gigantisch van het enorme bedrag aan belasting dat jullie moesten betalen om de reis voort te zetten? Was het bij onze belastingdienst maar zo'n feest hahaha! Hier gelden andere tarieven! Wat jammer dat het weer regende. Het resort is mooi, hopelijk mogen jullie ook nog genieten van het uitzicht over zee met zon en blauwe lucht. fijn dat het balkon overdekt is en dat je dan toch buiten kunt zitten, want de temperatuur is goed. Die chinezen zeg! Dat ze zo snel eten, dan geniet je er ook niet van! wel lachen als je dat ziet gebeuren. De wandeling op het strand werd ook een natte bedoeling, laten we hopen dat "wat er vandaag valt valt morgen niet" van kracht mag zijn. Bij jullie wordt het zachtjes bedtijd, ik hoop dat jullie lekker zullen slapen in jullie "nieuwe onderkomen" en dat we morgen een droger verslag krijgen voorgeschoteld. Vandaag dan misschien niet zo'n spectaculair verhaal, maar toch fijn om te lezen wat jullie daar meemaken. Groetjes en liefs voor jullie beiden vanuit een bewolkt Baarn, het spetterd af en toe wat en het is wat frisjes, toch mag de regen hier vallen ipv. daar!

Willeke.-xxx-