Dagje strand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Dagje strand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Dagje strand

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

18 Oktober 2010 | Thailand, Phuket

Hallo lieve allemaal,

Bedankt weer voor jullie verhalen terug. Wat heerlijk dat we het thuisfront een beetje jaloers kunnen maken.
Gisteren schreef ik dat we vandaag een kanosafari zouden maken maar.... deze is verplaatst naar morgen. De zon schijnt volop dus daar hebben we vandaag volop gebruik van gemaakt op het strand.
We zijn alle twee behoorlijk gekleurd. Bij Henk is het rood de volgende dag meestal bruin. Het is zo hard gegaan, ik ben best wel een beetje rood maar daar hebben ze hier iets voor. Een Aloevera-massage en die heb ik zojuist mij lekker laten geven. Het voelt goed aan en ik hoop dus dat ik iemand kan verslaan !!!!!
We hebben vandaag allebei in een parachute achter een speedboot aangehangen. GAAF!!! Ik laat jullie een klein beetje meegenieten hieronder. Hoop ik tenminste of maak ik jullie hier wederom mee jaloers (geintje hoor!)
Gisteravond hebben inderdaad heerlijk gegeten en weer voor weinig geld, omgerekend zo'n 25 euro en dat voor eem voorgerecht, hoofdgerecht en wat te drinken. Ik werd door Henk getrakteerd op een bloemenslinger, van orchideen, ja die groeien hier in overvloed gewoon buiten in een bakje aan een boom. Zielig is wel dat hier kindertje meelopen om dit aan de toeristen te verkopen. Mede daarom heeft Henk deze bloemenslinger voor me gekocht.
Na het eten hebben ons in het nachtleven begeven. Wat een show. Veel straatverkopers en show die je binnen willen krijgen. Je mag een minuutje kijken naar op tafel dansende dames en als je langer wilt blijven en showtjes wilt zien begint de kassa te rinkelen. Ze zeggen alleen drinkgeld, maar ja daar betaal je dan wel de hoofdprijs voor. Het was er erg druk en véél herrie zodat we gisteravond niet zijn binnengeweest maar..... we hebben nog 2 avonden dus wie weet.

Ik heb me, door/voor Henk, laten overhalen tot een zijden avondjurk op maat gemaakt. Meer zeg ik er niet over.

Wij gaan weer lekker genieten van de avond en dan morgen echt op kanosafari (hoop ik).

Liefs en groetjes uit een zonnig en warm Phuket (Patong Beach) van Gerda en Henk

  • 18 Oktober 2010 - 11:38

    Aad En Irma:

    Eindelijk gerechtigheid

    Ja, gelukkig dat jullie nu nog 'n aantal dagen zo lekker van de zon kunnen genieten, na die vele regen van de eerste twee weken, bestaat er dan toch nog zoiets als gerechtigheid, want dit is toch waar jullie daar mede voor heen gegaan zijn en wat jullie toch zeker wel dubbel en dwars verdiend hebben MOOI WEER.
    Ja mooi weer genieten van zo 'n heerlijke massage, lekker aan 'n parachute hangen achter 'n speedboot en je tegoed doen aan al dat ongetwijfeld goede eten in de vele restaurantjes, dat doen jullie goed.
    Wij worden heus niet jaloers, hoewel als dat verslaan op mij slaat dan weet ik het zo net nog niet, nee hoor het is jullie allemaal van harte gegund en geniet er nog 'n paar dagen met volle teugen van.
    Morgen horen we van jullie kanosafari en bedankt voor het op de hoogte houden van je bruiningsproces, lachen.

    Nog 'n spectaculaire avond toegewenst Aad en Irma xxx

  • 19 Oktober 2010 - 08:20

    Harry En Daniëlle:

    We hebben elke dag jullie verslag gelezen, het is net of je op sleeptouw wordt meegenomen. Erg leuk!
    Geniet nog van deze laatste paar dagen!!!

    groeten van Harry, Daniëlle , Jarno en Naomi

  • 19 Oktober 2010 - 19:39

    Willeke:

    Lieve Gerda en Henk,

    Door omstandigheden gisteren niet de gelegenheid gekregen om op jullie verslag te reageren, dus doe ik het nu alsnog. Vandaag naar mijn ouders geweest, en ook de hele dag weg, nu is het alweer 21 uur geweest, jullie zullen al in bed liggen, de reis zit erop en morgen gaan jullie weer richting Hollandse bodem. Ja, dat hebben jullie zeker voor elkaar hoor dat wij allemaal een beetje jaloers zijn op alle dingen die jullie daar doen en meemaken, terwijl wij hier ( zonder massages ook nog ) gewoon moeten werken, niks luieren op het strand en genieten van een uitgebreid ontbijt! Toch zijn wij zo dat we het jullie van harte gunnen en zeker dat de zon zich eindelijk volop laat zien! Fantastisch die ervaring met die parachuut! Wat leuk dat je een filmpje had geplaatst, het gaf echt het gevoel erbij te zijn! Ja! Tóch wéér een beetje jaloers Ger! Eigenlijk is een beetje jaloers zachtjes uitgedrukt, stinkend jaloers benadrukt mijn gevoel beter! Heerlijk dit!!! Wat een leuke foto met de bloemenslinger! Lief dat je die van Henk kreeg en ja, wat zielig dat jonge kinderen dat proberen te verkopen, daar kun je dan geen weerstand aan bieden. Jullie hadden weer lekker gegeten en wat een leuke prijzen daar, dat heb je hier niet, dus zijn wij ook geen één keer uit eten gegaan haha. Hier hanteren ze prijzen waarvan je na ze gezien te hebben op de lijst al gegeten en gedronken hebt! Fijn hoor mensen, geniet er maar van, daar heb je vakantie voor! Als je het nachtleven in wil en de show wilt zien dan begint de kassa wél te rinkelen, ja alles heeft zijn prijs! Voor niks gaat de zon op, ook daar! Wat leuk gerda dat je een zijden avondjurk op maat hebt laten maken! Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met het kanovaren, inmiddels hebben jullie dat achter de rug! Bedankt weer voor dit verslag, ik wens jullie een goede reis naar Nederland morgen en een behouden terugkeer! Hééééél veel liefs en groetjes,

  • 20 Oktober 2010 - 04:35

    Willeke:

    Lieve Gerda en Henk,

    Ik weet niet of jullie dit nog lezen, maar jullie zijn in mijn gedachten nu jullie vandaag weer terug zullen keren uit Thailand naar de thuisbasis, want de vakantie zit er weer op!
    Goede reis en tot gouw! Ik zal het wel missen hoor geen verslagen meer( ook geen jaloezie haha ), ik heb er zo van genoten, de tijd gaat veel te snel!
    Liefs en een dikke knuffel,

    Willeke. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk en Gerda

Zuid-Afrika 2016

Actief sinds 01 Okt. 2009
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 99813

Voorgaande reizen:

09 November 2023 - 10 December 2023

Nieuw Zeeland

13 Juli 2019 - 31 Juli 2019

Rotterdam - Boston

30 Oktober 2018 - 15 November 2018

Rondreis Namibië

14 November 2017 - 30 November 2017

Klassiek Thailand

02 November 2016 - 18 November 2016

Fly- drive Zuid-Afrika 2016

23 September 2015 - 17 Oktober 2015

Van Vancouver naar Florida

23 Mei 2013 - 16 Juni 2013

Canada en Alaska

10 Februari 2013 - 10 Februari 2013

Wintersport 2013

07 November 2012 - 14 November 2012

Nijlcruise

27 April 2012 - 05 Mei 2012

Skiën in Frankrijk

03 Maart 2012 - 10 Maart 2012

Een weekje skiën

04 December 2011 - 17 December 2011

Panamakanaal en Carribean

15 September 2011 - 26 September 2011

Israel

26 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Cruisen

04 Februari 2011 - 12 Februari 2011

Wintersport Zwitserland

02 Oktober 2010 - 22 Oktober 2010

Thailand oktober 2010

01 Oktober 2009 - 02 November 2009

Australië

Landen bezocht: