Op weg naar Zwitserland - Reisverslag uit Budenheim, Duitsland van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Op weg naar Zwitserland - Reisverslag uit Budenheim, Duitsland van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Op weg naar Zwitserland

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

05 Februari 2011 | Duitsland, Budenheim

Hoi lieve vrienden,

We hadden ons voorgenomen geen reisverslag te maken van onze wintersport maar....... de reis naar Zwitserland wordt bijzonder en daarom toch een verslag.
Gisterenmorgen (vrijdag) is Henk weer de hele ochtend aan het bellen geweest om te bewerkstelligen dat de Dynamica langs de gezonken tanker mag. Inmiddels liggen ze ruim drie weken stil in Budenheim. De hoogste autoriteiten benaderd door Henk en door verschillende belanghebbenden maar tot we om 12 uur konden vertrekken geen toestemming om er met schip en bak langs te mogen.
We hadden besloten om de heenweg via Klotten te gaan langs de broer van Henk z'n moeder. Onderweg ook nog diverse keren gebeld met een aantal hottemetotten. Na een winderige rit bereiken we om kwart voor 4 Klotten waar we hartelijk worden ontvangen met koffie en cake.
Om 5 uur stappen we weer in de auto richting het schip. We krijgen telefoon er is besloten dat de bak terug gaat naar Mannheim. John Deere heeft een aantal traktoren dringend nodig voor transport. De Vera zal de bak om 9 uur komen ophalen en mee terugnemen naar Mannheim. Wij zijn om half 7 aan boord. Daar vertelt Michael ons dat de plannen zijn gewijzigd. "Morgenmiddag gaan we als proef onder begeleiding met de totale formatie naar beneden" Dus .... er komen een paar hottemetotten aan boord en vanmiddag om half 3 moeten ze in Bingen liggen en dan gaan ze in de afvaart. De bak komt opzij van de Dynamica.
Gisteravond hebben we naar het hotel gebeld dat we niet op tijd (18:00 uur) daar kunnen zijn want...... ja Henk wil er uiteraard zelf bij zijn als ze er langsheen gaan.
Ik ga straks om 12 uur van boord en rijd dan terug naar Sankt Goar. Ik ga daar dan filmen en foto's maken van de passage. Ik probeer op de campingplaats van de Loreley te gaan staan. Als ze dan de Loreley voorbij zijn gaat Henk met de hottemetotten met een politieboot van boord en dan gaan we alsnog naar Zwitserland. Daar hopen we dan tussen 9 en 10 te kunnen zijn. Het hotel heeft ons al beloofd dat ze nog iets te eten voor ona bewaren.
Mocht het te laat worden dan hebben we toestemming van Wessel om onderweg een hotel te nemen.
Ik hoop en denk dat we er wel zullen komen en morgen lekker onze eerste meters op de lange latten kunnen maken.

Nou mensen dat was het voor dit moment. Een volgende keer misschien wel een berichtje met wat foto's of misschien een filmpje van de passage langs de Waldhof.

Liefs en groetjes vanaf de Dynamica van Gerda en Henk

• 07 Februari 2011 - 07:31

Harry En Danielle:

Hallo Gerda en Henk,

Ik heb verder nog niets gehoord, dus jullie zullen de eerste meters al gehad hebben op de latten.
    Ik hoop dat jullie een beetje lekker weer hebben, maar vooral goede sneeuw.

Heel veel plezier en als jullie terug zijn horen we wel hoe het met de afvaart gegaan is.

groetjes van
    Harry, Danielle, Jarno en Naomi