Gerda en Henk - Reisverslag uit Aswan, Egypte van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Gerda en Henk - Reisverslag uit Aswan, Egypte van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Door: De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

09 November 2012 | Egypte, Aswan

Hallo lieve vrienden,

Dinsdag ons ‘kind’ bij de oppas gebracht (bedankt pa en ma) en woensdagmorgen op tijd richting Schiphol. Het regent maar dat deert ons niet wij gaan richting de zon. De auto geparkeerd en met de shuttlebus zijn we snel in vertrekhal 3. We kunnen direct inchecken en gaan een bakkie koffie drinken. Om 12 uur melden we ons bij gate D04. Onze reis gaat via Hurgarda naar Luxor. Na vertrek zitten we al snel boven de bewolking en verlaten we Nederland. Boven Oostenrijk hebben we mooi beeld naar beneden en zien we de verse sneeuw op bergtoppen. Ook lekker maar dat is voor februari ons doel. Venetië ligt prachtig in de zon en is daarom goed zichtbaar.
Rond 6 uur landen we op Hurgarda en na een korte stop is het nog een half uurtje vliegen naar Luxor. De douane en kofferafhandeling gaat lekker. In de bus maken we kennis met onze gids Robert voor deze week. Op weg naar de RaII zoals ons schip blijkt te heten vertelt hij ons het een en ander over Luxor en het programma.
Na een welkomstdrankje gaan we naar onze hut waar ons eten staat. Al snel verlaten we de kade en zijn we onderweg. We genieten van een drankje op het bovendek. In de nacht passeren we de eerste sluis, Henk bekijkt het vanaf ons balkonnetje.

Vanaf 8 uur kunnen we ontbijten. Het buffet is zeer uitgebreid en internationaal, warm en koud voor elk wat wils dus.
Na het ontbijt begeven we ons naar het zonnedek waar het zonnetje al heerlijk zijn best doet. Om half 11 hebben we een briefing van onze gids voor deze week Robert. Wij besluiten met diverse andere gasten voor het complete excursie-aanbod te gaan. Na de thee/koffie van half 5 brengen we ons eerste bezoek aan een tempel de Kom Ombo tempel.
We krijgen véél te horen over de Egyptische Goden en de gebruiken en gewoonten.
Tijdens het diner wordt ons medegedeeld dat we vrijdag om 6 uur zullen worden gewekt en om 7 uur zullen vertrekken naar de Aswan-dam.
We besluiten daarom om tijd te gaan slapen.

Om 7 uur zit iedereen keurig aan de ontbijttafel. Wij hebben gewisseld van tafel zodat we nu met een stel uit Lekkerkerk met wie gezellig hebben zitten kletsen aan tafel zitten.
Op weg naar de Aswan-dam bezoeken we de Philae tempel. Robert checkt of we gisteren goed hebben geluisterd. Nou geluisterd heb ik wel maar ik weet het niet allemaal meer hoor. Ik geniet van hetgeen ik zie en Robert vertelt. Na een lekkere kop koffie gaan we met een bootje weer richting bus. Op het plein ervoor staan net als op de weg erheen weer vele verkopers. Helaas verdienen ze aan ons niets.
We rijden via de kleine dam naar en over de nieuwe grotere Aswan-dam. Even een paar fotootjes schieten en dan worden we bij een parfumerie-fabriek met een eigen glaasblazerij gedropt. Het is leuk om te horen maar té lang. Gelukkig kunnen we voor de lunch nog een uurtje genieten in de zon.
In de middag gaan we met een bootje naar de botanische tuinen en een Nubish-nederzetting. Authentieke, erg donkere Egyptenaren.
We gaan het eerste deel met een zeilboot en later met een motorbootje. Onderweg zien we allerlei mooie vogels en............. we houden tot slot een echte (baby) krokodil vast.

Zo dadelijk eten en morgen moeten we om 3 uur opstaan want we gaan naar Abu Simbel. Morgenmiddag gaan we terug driijven naar Luxor.

Zoals jullie al wel begrepen zullen hebben is de internetverbinding niet optimaal maar ....... de aanhouder wint.

Liefs en groetjes van 2 genieters uit Aswan

• 09 November 2012 - 22:18

Ed, Erica En Luna:

Hé vakantiegangers,

Het verslag klinkt goed en leuke foto's. Geniet lekker van de rest van de reis! Enne, kunnen jullie wat lekker weer deze kant op sturen?

Groetjes uit Wilnis

• 10 November 2012 - 09:34

Aad En Irma:

Hallo lieve vakantie vierende vrienden

Wat verrassen jullie ons weer met zo'n FANTASTISCH reisverslag en foto's.
    Ik had eigenlijk trouwens niet anders verwacht, nee hoor geintje (hahaha) GEWELDIG.
    Jullie hebben genoten van 'n voorspoedige deels heldere heenreis en daarna gelijk aan boord.
    Meteen gaan varen en via vastgesteld excursiepakket genieten van alles wat er te zien is en voor zover mogelijk nog 'n klein beetje genieten van de altijd aanwezige zon.
    Het is 's morgens wel vroeg uit de veren zoals ik begrijp, soms is dat nodig om iets te kunnen bezoeken.
    Geniet er samen verder nog van, het is sneller voorbij dan je beseft en tot slot laten jullie nog wel wat zon over voor ons, of nee neem het maar mee naar ons grauwe sombere trieste landje op dit moment.

Nogmaals bedankt en veel liefs en groetjes uit Barendrecht

• 10 November 2012 - 14:27

Harry En Danielle:

Hallo vakantiegangers,

Leuk om weer op de hoogte te blijven van jullie vakantiebelevenissen. Geniet nog deze laatste dagen!

Groetjes van ons allemaal

Jarno heeft de kinderpostzegels voor jullie bij pa en ma achtergelaten.

• 11 November 2012 - 10:56

Thea En Antoon:

We hebben genoten van jullie reisverhalen. De foto's zijn ook goed geslaagd.
    Het is jammer voor jullie dat het er bijna weer op zit, maar binnenkort lonkt er weer een fijne skivakantie, dus dan is het weer inpakken en wegwezen!!!
    Gerda en Henk nog veel plezier en een goede landing op Schiphol.

Groeten van Thea en mij

• 11 November 2012 - 21:31

Willeke:

Lieve Gerda en Henk,

Door drukte en afwezigheid, weet ik pas sinds vanmiddag, dat jullie er weer lekker even tussenuit zijn geknepen, met z'n tweetjes. Sorry, maar zodoende hadden jullie van mij nog geen reactie, en dat zijn jullie niet gewend. Dat ga ik vlug goed maken. Allereerst een hele fijne vakantie gewenst, en wat heerlijk, dat wij weer mee mogen genieten van jullie belevenissen! Jullie hebben al een hoop gedaan zeg! Het klinkt allemaal weer niet verkeerd! Wat geweldig, dat jullie Oostenrijk zo mooi konden zien liggen. Vast een voorproefje, op wat jullie in februari te wachten staat. De heenreis is goed verlopen, en jullie genieten al volop. Zon, lekker eten en excursies. Heerlijk hoor! Wat leuk, dat het zo klikte, met die mensen uit Lekkerkerk. Doen zij ook alle excursies, die jullie gaan maken? Je weet niet meer alles wat de gids allemaal vertelt heeft. Tja Gerda, daar hebben wij natuurlijk niks aan. Wij willen natuurlijk ook alles weten haha. Nee hoor! Je kunt niet alles onthouden, en het gaat ook, om het genieten van al het mooie wat je ziet. Ik was eens met iemand in de Keukenhof, en die ging al die bordjes (hardop) lezen. Ik onthield al die namen niet zo, en ik kon dat dus niet navertellen. Wel was ik onder de indruk van wat ik zag, aan soorten tulpen, en de mooie kleuren. Wat leuk, dat jullie een babykrokodil vast hebben gehouden. Toevallig zat Jaap tegen het eind van de middag tv. te kijken, en daar zag je krokodillenjongen uit het ei komen. Toen zei ik nog: "Ooo, wat schattig!" En nu lees ik, dat jullie een baykrokodil vast hebben gehouden! Die zal al wel wat groter zijn geweest, maar toch een belevenis! Ik heb ook al genoten van de eerste foto's. Het geeft echt weer het gevoel er ook een beetje bij te zijn. Met jullie geniet ik mee! Bedankt weer, voor jullie verslag. Nu ga ik naar het volgende, want er was toen ik mijn mail opende, al een tweede reisverslag. Tot zo.
    Liefs en groetjes van Willeke.

• 23 Mei 2013 - 14:00

Lucia :

Hoi Gerda en Henk
    Leuk om jullie verslag te lezen !
    Genieten jullie er maar lekker van !!
    Wij zijn al weer nieuwsgierig naar jullie volgende verslag
    Liefs Evert en Lucia