Cultuur en zon - Reisverslag uit Luxor, Egypte van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Cultuur en zon - Reisverslag uit Luxor, Egypte van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Cultuur en zon

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

13 November 2012 | Egypte, Luxor

Hallo lieve allemaal,

Leuk te lezen dat jullie genieten van ons verslag.
Het einde van onze reis komt al in zicht. Het is hier schitterend weer en daarnaast zien en ondernemen we veel mooie dingen met onze groep.
Maandag werden we om even voor 6 uur gewekt. In de ochtend staat De Vallei der Koningen op het programma. Om te beginnen bezoeken we een drietal graven van diverse koningen. Er wordt ook nu nog gezocht naar nieuwe graven. Anderhalf jaar geleden is de laatste ontdekt, die is volop in restauratie. Helaas mag hier niet meer worden gefotografeerd. Daarna rijden we door naar het graf van de enige vrouwelijke koning Habu. We bezoeken daarna een steenfabriek en na een indrukwekkende morgen gaan we in de middag quad rijden in de woestijn. GEWELDIG !!!
In de woestijn zien we de zon ondergaan en in het schemer rijden we terug naar de bus.
Vandaag een rustdag, lekker een stukje varen en zonnen c.q luieren op het dek.
Morgen maken we met een paardenkoets een ritje door Luxor en bekijken we de laatste oudheden. In de avond vertrekken dan na een enerverende reis weer richting huis.

Groetjes en liefs van Gerda en Henk

• 13 November 2012 - 19:11

Joke:

Geniet van de laatste dagen!

• 13 November 2012 - 20:06

Willeke:

Lieve Gerda en Henk,

Wat gaat zo'n weekje snel. Veel te snel! Het zit er alweer bijna op helaas. Voor jullie, maar ook voor ons, want wij genieten ook van al jullie belevenissen. Wat hebben jullie prachtig weer! Hier was het vandaag heel somber, en de zon kregen we niet te zien. Jullie hebben deze week heel veel gedaan en gezien. Soms al heel vroeg op, om alle dingen te kunnen doen en bezichtigen, die op het programma staan. Te gek zeg! Die rit door de woestijn! Je kon toch hopelijk de weg niet kwijtraken? Leuk, die foto ervan! Dat lijkt mij ook heerlijk, om te doen. Jullie zullen best moe geweest zijn, aan het eind van de dag. Fijn, dat jullie vandaag een rustdag hadden. Lekker niks bijzonders, maar luieren in de zon, en genieten van de rust. Dat heb je ook nodig, na alle indrukken, die je hebt opgedaan. Morgen nog een leuke rondrit per paardenkoets door Luxor, en dan zit het er echt op. Wat een mooie foto's zaten er weer bij het verslag. Ik heb wel moeten lachen, om de creatie op het bed. Enig! Lieve mensen, bedankt voor jullie verslagen. Ik zal ze weer missen, maar jullie kennende komt er wel weer een verslag, van een volgende reis. Het was bijzonder weer mee te genieten, samen met jullie. Ik wens jullie voor nu, nog een fijne avond, en morgen nog een heerlijke dag, voordat de terugreis weer een aanvang neemt. Geniet nog van deze laatste momenten. Een goede reis terug, en een behouden thuiskomst! Bedankt!!! Liefs en groetjes,
    Willeke

• 13 November 2012 - 21:15

Ed, Erica En Luna:

Lieve Henk en Gerda,

Wat een belevenissen weer! Geniet morgen nog even lekker. Voor daarna een veilige rit terug naar huis.

Groetjes uit Wilnis en hopenlijk tot gauw.

• 13 November 2012 - 22:13

Aad En Irma:

Hallo lieve schrijvende en genietende vrienden

Ja wij genieten zeker van al die leuke fantastische verslagen, we zullen ze missen als jullie weer thuis zijn of ga je dan gewoon verder met je verslaggeving, is ook leuk hoor, extreme belevenissen in Lopikerkapel kan je het eventueel dopen (ideetje misschien)
    Alle gekheid op 'n stokkie, we vinden het geweldig voor jullie dat jullie weer zo genoten hebben van alle gedane activiteiten, al trekt de activiteit van de laatste dag ons ook wel erg aan (geen activiteit dus)
    Geniet nog van de laatste dag, voordat jullie weer 'n lange reis huiswaarts mogen (nee moeten) aanvaarden
    Nogmaals bedankt, voor alle fantastische verslaggeving en prachtige foto's en wel thuis, we horen of zien dan wel weer van elkaar.

Liefs en groetjes van toch wel weer naar jullie uitkijkende vrienden uit Barendrecht

• 14 November 2012 - 10:43

Lucia:

Geniet er nog maar lekker van
    Liefs Lucia

• 14 November 2012 - 11:38

Pa& Ma:

Ik heb jullie vogel volledig over jullie reis geinformeerd hij heeft ervan genoten en vind het fijn te horen dat
    jullie zoveel beleefd hebben en plezier hadden,
    Nu kwettert hij vreugdevol dat jullie weer naar huis komen,
    Goede reis terug en tot gauw.
    Pa&ma en de parkiet