Van Knysna naar Kaapstad - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Van Knysna naar Kaapstad - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Van Knysna naar Kaapstad

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

14 November 2016 | Zuid-Afrika, Knysna

Lieve vrienden en familie,

Wij zijn aangekomen in ons laatste hotel maar gelukkig hebben we hier drie volle dagen. We hebben een uitzonderlijke reis gemaakt van Knysna naar Kaapstad. Onbeschrijflijke uitzichten, bergen, wijngaarden en wederom dieren. Vanmorgen toen we nog maar net vertrokken waren stak er vlak voor onze auto een hermelijn de weg over. Verderop zien we een aantal bavianen de weg oversteken. Rond half 11 houden we een koffiestop bij een grappig restaurantje. De kippen en pauw komen ons begroeten. We drinken een lekkere cappuccino en een eten een vers gebakken broodje. Daarna vervolgen we onze wonderschone weg en rond lunch tijd zijn we bij Ronnie’s sex shop. Oorspronkelijk heette die Ronnie’s shop maar in een nacht hebben vrienden als grap er sex achtergeplaatst en dat heeft tot gevolg/succes dat het nu een toeristische trekpleister is. De muren zijn voorgeschreven met namen van mensen die hier voorbij zijn gekomen. Ronnie zelf staat nog steeds in de winkel nu om t-shirts met zijn handelsmerk te verkopen. In de bar hangt volop lingerie van voorbijgangers (zie foto). Dus scoren we er ook een t-shirty en eten we een lekkere tosti.
Op naar de wijngaarden rond Kaapstad, geweldig wat een belevenis deze weg !! Rond half 6 bereiken we ons hotel vrijwel onder aan de Tafelberg en de haven van Kaapstad. Geen bijzondere kamer deze keer maar we zullen hier toch waarschijnlijk alleen zijn om te slapen dus …………… Op de hoek van de straat gaan we lekker wat eten en dan schrijf ik nu nog even dit stukje en dan gaan we slapen Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.
Plannen voor morgen ………….. te veel maar daarover later !!

Lieve groetjes,
Gerda en Henk

P.S. Het einde van deze fantastische reis komt (te) snel maar we blijven tot het laatst toe genieten :)

• 14 November 2016 - 21:45

Aad En Irma:

Lieve vrienden nu in Kaapstad

Fijn dat jullie ook vandaag weer zo'n fantastische reis achter de rug hebben met al die schitterende belevenissen, dan gaat het gezegde, de laatste loodjes wegen het zwaarst, voor jullie zeker niet op.
    Voor mij zou 'n stuk van om en nabij de 400 km autorijden toch 'n behoorlijk zwaar loodje geweest zijn, al heb je er natuurlijk wel de hele dag de tijd voor, jou kapitein vaart niet alleen graag, maar autorijden is ook een van z'n hobby's.
    Jammer dat de kamer dit keer 'n beetje tegenvalt, maar zou het niet kunnen dat jullie al 'n beetje verwend zijn in dat opzicht.
    Je schrijft verder dat je er waarschijnlijk toch alleen maar bent om te slapen, nou ga dan maar gauw en slapen hoor, pas op (hahaha)
    Ben benieuwd naar jullie plannen voor morgen, maar daarover later meer, goed plan.

Welterusten, slaap ze lekker en lieve groetjes van ons terug

• 15 November 2016 - 11:19

Antoon Kragten:

Hallo Gerda en Henk

Ja helaas, het is jammer dat de tijd zo snel voorbij gaat. Hoewel alles bijeen zal het toch wel een vermoeiende trip zijn. Nogmaals, wij hebben genoten van jullie reisverhalen.
    Geniet nog maar een paar dagen van jullie resterende vakantiedagen.

Groeten van Thea en Antoon

• 15 November 2016 - 15:52

René:

Geniet er nog met volle teugen van. We spreken Elkaar snel.