Vervolg van de vrijdag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Vervolg van de vrijdag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Vervolg van de vrijdag

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

17 November 2017 | Thailand, Bangkok

Terug in het hotel naar de weer meer dan fantastische en enerverende fietstocht verzorgen we allereerst de inwendige mens. Onderwijl bedenken dat wat we vanmiddag gaan ondernemen. De keus valt op een bezoekje aan het hoogste gebouw van Bangkok. We vragen over reisgenoten Monika en Rodney (voor Henk rotjong, zodat hij het beter kan onthouden) of zij daar ook interesse voor hebben.
Je raad het al het antwoord is ja.
Om half twee ontmoeten we elkaar in de lobby. We besluiten de heenweg ons te laten brengen door een taxi. De chauffeur doet ons in de file een voorstel om te blijven wachten en ons daarna weer naar ons hotel te brengen. Dat blijkt een juiste keuze te zijn want op weg naar het hotel regent het.
We gaan met de lift in 2,5 minuut naar de 77e verdieping. Voor Monika spannend want zijn heeft angst in een lift met veel mensen. Gelukkig hebben we op de weg omhoog de lift voor ons vieren. Nadat we de lift uit zijn moeten we nog 7 etages met de trap naar de 84e verdieping van de toren. Hier hebben we een geweldig uitzicht over een wat gesluierd Bangkok. Met ons ticket krijgen we een voetmassage daarvoor moeten we als we beneden zijn via een andere lift naar de 20e etage. Onze benen zijn als herboren

• 17 November 2017 - 21:18

Willeke:

Lieve Gerda en Henk,

Is er wat mis gegaan met het verslag? In ene stopt het. Volgens mij, had er nóg wat moeten staan. Wat een leuke foto's van 'gekke Gerritje', met die olifant en jullie met de fiets. Wat een apart hekwerk bij die flat, waar de was buiten hing. Het zijn net van die hekken, die je hier wel bij juwelierszaken ziet. Leuk, dat jullie samen met reisgenoten op pad gingen. Mooie naam Henk! Zo onthou je de naam wel, haha. Daar zijn onze hoogste gebouwen niks bij hè? Ook heel indrukwekkend, als je daar voor staat. Kon je ook naar boven? Als het goed is, liggen jullie nu te dromen van al het moois, wat jullie daar allemaal zien. Gek idee, dat het bij jullie al diep in de nacht is. Wij gaan morgen naar Maastricht. Ik wens jullie alvast een fijne dag en veel plezier met alles wat er voor jullie op het programma staat. Ik kijk uit, naar jullie volgende belevenissen.

Liefs en groetjes,

Willeke.

• 18 November 2017 - 13:36

Gerda:

Hé Willeke,

Je hebt helemaal gelijk. Ik had gisteravond al moeite met plaatsen.
    Ik proberen het nog aan te vullen. Alleen niet vandaag.

• 19 November 2017 - 13:32

Willeke:

Ha Gerda,

Het klopte dus, dat je verslag er niet helemaal stond. Ja, het moet allemaal maar lukken met de verbindingen. Ik lees zojuist alsnog de rest van je verslag, wat er nu dus wél staat. Inderdaad naar boven geweest. Wat fijn voor Monica, dat jullie, bij het omhoog gaan met z'n vieren in de lift stonden en niet in een volle lift, als zij daar angst voor heeft. Het lijkt mij dan weer eng, om in een lift omhoog te gaan, waar onder je voeten een enorme liftkoker zit. Zo'n gevoel van: als de kabels van de lift maar geen slijtageplekken hebben, haha. Ja, ik heb ook zo mijn angsten. Evenwel ook nog 7 verdiepingen met de trap. Dat is best veel. Is dat altijd zo Gerda? Of wonen er daar geen mensen? Die 7 verdiepingen zijn er natuurlijk niet voor niks. Maar het uitzicht was adembenemend. Niet geheel helder helaas, maar ook weer indrukwekkend, om vanaf zo'n hoogte over de stad uit te kijken. Gelukkig niet geheel met de trap naar beneden. Dan denk ik: hoe lang, zou je erover doen, om van de 84 e verdieping mét de trap, op de begane grond te komen? Als de lift over die 77 verdiepingen (razendsnel) al 2,5 minuut over doet, dan zou je aardig lang onderweg zijn. Als we de Domtoren op- en afgaan, zijn we al even zoet en dat is een hoogte van niks, vergeleken met 84 verdiepingen. Wat heerlijk, die voetmassage! Leuk, dat zoiets er ook bij hoorde. Bedankt voor het aanvullen. Ik heb het met plezier gelezen.

Liefs en groetjes (de lucht wordt weer blauw),

Willeke