Halifax - Reisverslag uit Halifax, Canada van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Halifax - Reisverslag uit Halifax, Canada van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Halifax

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

28 Juli 2019 | Canada, Halifax

Lieve mensen,

Bedankt dat jullie onze belevenissen hebben willen lezen en jullie reacties daarop.
Vandaag doen we Halifax, Canada, aan.
Onze afmeertijd is twee uur later dan oorspronkelijk gepland. De overheid heeft namelijk onlangs bepaald dat in de wateren hier niet harder dan 10 knots mag worden gevaren.
We hebben het plan om met de hop on hop off bus te gaan maar...... ze willen dat via het boord tegoed doen. Nou aan mijn hoela dat kost meer dan de normale prijs. We proberen het wat verder op maar daar is het hetzelfde verhaal. We lopen door en even verder staat Jonathan en die bied een tour aan van vier uur, dat staat ons en een ander Nederlands echtpaar, Ed en Anja, wel aan. Een stukje verder aan de boulevard pikken we nog drie mensen op.
Allereerst laat hij ons wat bijzonderheden in Halifax zien en vertelt bijzonder sprekend over de ramp die Halifax is overkomen. In de haven zijn in ik meen 1917, twee schelen met elkaar in botsing gekomen. Eén van deze schepen vervoerde explosieven en dat heeft geleid tot een enorme brand die een groot deel van de stad heeft verwoest.
Op naar de public garden en paasvuur tuin met een keur aan bloemen en kleuren.
Hoewel ons aan boord en bij de informatie werd gezegd dat de begraafplaats van de Titanic niet bereikbaar en open zou zijn, blijkt dat wel mogelijk de zijn. We krijgen wat wetenswaardigheden te horen over de ramp. Zo wilde de maatschappij het record verbreken van in 9 dagen van Southampton naar Boston naar 6. Hoe dat afliep weten we. Sommige graven zijn zonder naam, bij andere hebben ze na jaren aan de hand van dna zonnig kunnen vaststellen wie er begraven ligt.
Via een weg langs het water rijden we naar onze lunch locatie en daarna door naar Peggy's Cove. Daar maakt Ed een vervelende val, balen. Al gauw is er hulp en brengen we hem terug naar het busje. Jonathan besluit de snelste weg naar het schip te nemen. Onderweg weg zingen we de volksliederen van de aanwezigen, supergezellig.
Aan boord wordt Ed verder onderzocht, niets gebroken maar wel enorm veel pijn. Heel sneu.
Na het heerlijke diner nog even snel van boord om dit verslagje te maken en te delen.
Morgen een zeedag naar Boston en dan zijn er op de eindbestemming. Jeetje wat is het snel gegaan.
In Boston doen we nog een excursie die eindigt op het vliegveld.

Tot gauw allemaal!
Groetjes Gerda en Henk

• 29 Juli 2019 - 04:10

Ed, Erica En Luna :

Lieve Henk en Gerda,

Helaas zit de reis er bijna op. Het was weer een mooie belevenis. Bedankt dat jullie deze met ons wilde delen. Goede reis naar huis en geniet van alle herinneringen die jullie ook nu weer gemaakt hebben!

Groetjes van ons

• 29 Juli 2019 - 05:45

Lenie:

Jammer dar de tijd zo snel gaat maar aan alles komt eind geniet nog aan van jullie reis dat kan een hele tijd groetjes van mij

• 29 Juli 2019 - 06:33

Aad En Irma :

Henk en Gerda bedankt voor al jullie mooie reisverslagen de afgelopen twee weken
    ook weer voor dit laatste prachtige verhaal vanuit Halifax in Canada,
    leuk dat jullie dat allemaal met ons wilden delen en wij mee konden genieten en
    ja alles wat fijn is lijkt inderdaad vaak veel te kort te duren,
    veilige terugreis voor over twee dagen en lieve groetjes van ons.

• 29 Juli 2019 - 07:08

Willeke:

Lieve Gerda en Henk,

Wat een mooie reis hebben jullie weer gemaakt en wat leuk, om jullie belevenissen te volgen. Veertien heerlijke dagen en ze zijn omgevlogen, zoals bij alles wat heerlijk, leuk en fijn is. Hopelijk gaat het inmiddels weer wat beter met Ed. Wat naar van die val. Jullie waren op vakantie, maar wij genoten met jullie mee. Bijna zit het erop. Ik wens jullie nog een fijne dag en een goede reis terug naar Holland. Bedankt voor de moeite die je hebt willen nemen, om dit alles met ons te delen. Heb door de omstandigheden niet steeds alles direct kunnen lezen, maar wel met heel veel plezier gedaan. Liefs en groetjes,

Willeke.

• 29 Juli 2019 - 07:58

Siep Mulder:

Beste Gerda en Henk,

Het uitgebreide verslag van jullie prachtige reis heeft ons doen herinneren aan onze camperreizen in dit werelddeel en aan het gebied in Canada waar een deel van onze familie woont. Dank daarvoor!
    Goede reis terug gewenst en tot ziens!
    Hannie en Siep

• 29 Juli 2019 - 10:06

Thea En Antoon :

Hallo globetrotters na veel belevenissen is de vakantie voorbij. Wij hebben mee kunnen genieten
    met jullie mooie verhalen. De hittegolf is hier gelukkig ook voorbij.
    Veel plezier nog en een goede terugreis.

Groetjes Thea en Antoon