Reis en 1e dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Reis en 1e dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Reis en 1e dag

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

04 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

We zijn ruim op tijd op schiphol; Bijna 3 kwartier later dan gepland vertrokken maar slechts een kwartiertje later geland op de luchthaven van Bangkok. Snel door de paspoortcontrole en direct onze koffers gevonden op de band. Er valt een vochtige warme deken over ons als we buiten komen. Een privéchauffeur brengt ons naar ons hotel. De deur wordt voor ons opengehouden en onze koffers worden naar onze luxe kamer op de elfde etage gebracht. Het is 9 uur zondagochtend, tijdsverschil met Nederland is 5 uur.
We besluiten alvorens Bangkok te gaan verkennen te ontbijten. Nou dat is geweldig!! Een taxi brengt ons voor (omgerekend) nog geen € 4,00 naar het centrum. We maken een boottocht van bijna anderhalf uur en komen langs zeer armoedige onderkomens. We leggen ook even aan bij het ‘huis’ van onze schipper. Na de sluis zijn bij het King Palace, helaas voor ons is het vandaag een feestdag en kunnen we er pas over 2 uur een kijkje nemen. We besluiten daarom richting China Town te lopen. Al snel worden we aangesproken waar we heen willen. Als we wederom staan de te kijken worden we héél vriendelijk geholpen door een chauffeur van een TukTuk. Hij wil ons het één en ander laten zien voor 60 Bath (100 Bath is ongeveer € 2,50) en dan zijn we 2 uur onderweg. Onze chauffeur spreekt een klein beetje Engels en brengt ons bij verschillende tempels. We komen ook bij een kleermaker en ja… we laten ons een pak aanmeten. Morgen gaan we passen en dan is het dinsdag klaar, hoe bestaat het!!! Daarna gaan we nog naar de weekendmark in Chatuchuk, wat een gekrioel en wat een ongelofelijke prijzen. We houden ons in en kopen ….. niets.
Met een taxi terug naar het hotel, even lekker zwemmen, heerlijk gegeten en dan nu onze eerste belevenissen vastgelegd. De eerste uren Thailand zitten erop we hebben de afgelopen 30 uur weinig geslapen en gaan proberen dat nu in te halen. Morgen om 7 uur worden we opgehaald voor een fietstocht door Bangkok.

Groetjes, Henk en Gerda

• 04 Oktober 2010 - 14:36

Harry:

Fijn dat jullie er zijn.
    als je in dit tempo je garderobe blijft uitbreiden zal dat ene lege koffertje geen zode aan de dijk zetten.

Maar waarschijnlijk hebben ze die daar ook wel in de aanbieding

Grt
    Harry, Danielle,Jarno en Naomi

• 04 Oktober 2010 - 14:55

Willeke:

Hallo Gerda en Henk,

Gek idee dat jullie zover weg zitten. Fijn te lezen dat jullie goed aangekomen zijn. Al een ritje met een Tuktuk gemaakt en dat voor de prijs van ongeveer € 2,50 en dan twee uur onderweg, leuk dat jullie verschillende tempels hebben gezien, mooi allemaal hè? Doe maar sjiek, een pak aan laten meten, ja dat kan daar nog voor een leuke prijs en wat is het al gouw klaar! Hebben jullie al traditionele gerechten van daar gegeten? durven jullie alles te proeven? Ik ben nooit zo'n held met eten wat ik niet ken. Leuk hoor zo'n reisverslag, kijk al weer uit naar jullie volgende belevenissen. Liefs en groetjes uit Holland, waar we heel aardig oktoberweer hebben.

Willeke.-xxx-

• 05 Oktober 2010 - 06:03

Aad En Irma:

Hallo wereldreizigers

Fijn dat jullie daar veilig in Bangkok geland zijn en gelijk de stad aan het verkennen zijn gegaan, best wel vermoeiend zo 'n eerste dag na zo 'n lange reis, maar daarna lekker je gaan ontspannen, heb je dan ook wel verdiend.
    Bedankt voor dit eerste mooie reisverslag, blijf ervan genieten dan genieten wij met jullie mee.

Dikke knuffels Aad en Irma xxx