Olifantrijden en meer - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Olifantrijden en meer - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Olifantrijden en meer

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

12 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

Hoi luitjes,

Vandaag al wat vroeger dan anders een verslagje. Vanmorgen zijn we gewekt door de regen. We hoeven er nog niet uit dus blijven we nog even liggen. Om half 8 moeten we er toch echt uit. De regen is inmiddels minder. Eerst ontbijten, er zijn in dit resort maar weinig gasten en daarom is er helaas geen ontbijtbuffet maar kunnen we opgeven wat we willen eten. De keuze iz beperkt maar goed
toast met jam, een soort pannenkoekje, wafel, verschillende soorten eieren, koffie, thee verse jus en vers fruit.
Onze chauffeur en gids van vandaag zit ons bij de receptie al op te wachten. We moeten achter in de laadbak op een wat ongelukkig bankje.
Na een kwartiertje komen wij bij de olifantenexcursie. Er wordt in het bankje op de olifant een kussentje gelegd zodat we een zacht bankje hebben om op te zitten. De olifant heeft er niet héél erg veel zin in. Het is zeer klam in het bos maar daarom zien we denk ik ook de mooiste vlinders met schitterende kleuren en tekeningen.
Er zijn geen andere gasten, dat is wel een beetje jammer want het zou leuk zijn om elkaar zo te zien gaan. Na een uur zijn we terug en kunnen we de olifant voeren met bananen.
Onze gids vertelt wat hij verder de dag nog met ons wil gaan doen. Wat blijkt..... wij hebben veel van die dingen gisteren zelf al ondernomen. We gaan daarom helemaal naar het zuiden van het eiland naar een National Park. De weg is niet altijd even geplaveid en door de vele regen van de afgelopen dagen ook flink modderig en hobbelig op grote stukken. We hebben wel geluk want onderweg laten zich een aantsl apen langs de kant van de weg zien. We stoppen en we kunnen ze van dichtbij de weg over zien steken.
Een eindje verderop mogen we het bos in.... ongelooflijk er is een geplaveid pad door het bos. Soms versperd door omgevallen bomen maar goed daar klimmen over heen of onder door. Na ongeveer een 3 kwartier komen we het bos uit. De gids staat ons met de auto op te wachten als we eerst nog even omhoog zijn geklommen naar de vuurtoren.
Het is twaalf uur en hij wil ons naar een viewpoint brengen om daar te lunchen. Het hobbelt echter verschrikkelijk achter in de auto
dus vrgen we om ons terug te brengen naar het hotel.

We gaan op pad voor een broodje. We vinden een klein gezellig restaurantje. Henk een enorme sandwich tonijn en Gerda kaas. Daarnaast krijgen we frietjes en vers fruit. Op een bepaald moment komt er van de overkant van de weg een aap het terras op en pakt een daar hem klaar liggende banaan van een stoel. De bazin geeft hem nog 2 andere bananen. Eén ervan pelt hij nog af en eet die op. Dan gaat hij terug naar de overkant van de weg waar hij blijkt te wonen. De overgebleven banaan legt de bazin weer voor hem klaar op de stoel. Enig om dat van zo dichtbij te zine. Helaas had ik geen fototoestel meegenomen.
We wandelen een stukje langs de kraampje met allerlei troep en uiteindelijk over hat strand terug naar het hotel.

Terwijl ik dit schrijf begint het enorm te plenzen.

Aad en Irma, het grootste deel van mijn verhaal stond er nog gelukkig.

We gaan stoppen voor dit moment. Later zullen we nog een foto'tje erbij plakken.

Liefs en groetjes, Henk en Gerda

• 12 Oktober 2010 - 11:06

Willeke:

Lieve "olifantenrijders"

Ja, dat was een verrassing, nu al een reisverslag, dus jullie rit op de olifant zit erop inmiddels! Jullie werden gewekt door de regen, maar hadden jullie het wel droog tijdens de rit? Zijn het écht buien die vallen en is het daarna dan weer droog, of is het daar net als bij ons dat je een uitgesproken regendag kunt hebben?
    Als het weer regent moeten jullie aan de engeltjes vragen of ze de citertjes in plaats van de gietertjes erbij willen pakken, ze zijn weleens abuis en grijpen iets van het onderste plankje, daar staan de gieterjes, maar iets hoger staan de harpjes, de cimbaaltjes, de citertjes en de trompetjes. soms zijn het engeltjes met een "b" ervoor en dan negeren ze de muziekinstumentjes, gewoon zeggen dat ze dat niet moeten doen nu jullie op vakantie zijn. Geen ontbijtbuffet vanmorgen, ik zal jullie eens wat vertellen: Wij hadden het ook niet, ik kwam beneden en dacht: ik ga het er eens van nemen, maar ik had pech, slechts twee boterhammen in een zakje uit de vriezer, niks uitgebreid ontbijtbuffet met vanalles en nog wat. Tegenvaller, want ik ken mensen en die hebben het wel, ik moet zeggen: ik ken mensen die het zouden moeten hebben, de keuze was beperkt, maar goed, bij jullie nog eieren, fruit en verse jus, hier enkel thee, moest ik nog zelf zetten ook, ik wil het er maar liever niet meer over hebben. Vandaag de rit op de olifant, was het niet erg hoog? Kregen jullie niet de slappe lach op die koningszetel? Jammer ,ja, dat er niet meer mensen waren die ook de rit gingen maken, dan kon je zien hoe dat er uit zag, hoog op een olifant op een bankje. Maken ze daar geen foto, zoals ze bij ons in Nederland doen als je bv. in een kabelbaan gaat? Hoe klim je in dat bankje? Dan ligt die olifant zeker op de grond? Wiebelde het niet, terwijl die olifant liep? Wat hebben jullie een mooie dingen gezien tijdens die rit! Hebben jullie daar wel foto's van gemaakt? Leuk dat jullie de olifant na afloop mochten voeren. Jullie mochten het bos in, helemaal alleen, of waren er meer mensen? Die gids ging niet mee? Als je dat geplaveide pad bleef volgen kon je niet verdwalen? We hebben toevallig net zelf gegeten, maar ik zou trek krijgen als ik lees over die enorme sandwich van Henk met tonijn, het klinkt allemaal zo lekker! Bijzonder dat jullie die aap van zo dichtbij konden zien en wat jammer nou, geen fototoestel bij je Gerda! Je moet daar toch steeds je fototoestel bij je hebben. Er is zoveel moois te zien en leuks, zoals met die aap! Terug naar het hotel en lekker langs het strand gelopen, zijn het mooie stranden daar? Inmiddels regent het weer, zijn jullie nu "thuis"? Is er vanavond nog wel wat te doen, of vermaken jullie je wel met een boek of een drankje aan de bar?
    Als jullie dit nog lezen, dan wens ik jullie nog een fijne avond toe en voor straks welterusten! Liefs en groetjes uit het Hollandse Baarn alwaar de zon schijnt, maar het wel frisjes is. Mijn lunchetijd is om, ik moet van de baas weer aan het werk. Had ik maar vakantie haha!

Willeke. -xxx-

• 12 Oktober 2010 - 11:31

Aad En Irma:

Hé lieve mensen

Ook vandaag weer behoorlijk vroeg uit de veren om iets leuks te gaan ondernemen na 'n misschien wat beperkter ontbijt (is trouwens wel goed voor de lijn)
    Het weer zit jullie niet helemaal mee, maar dat weerhoud jullie er niet van alle geplande dingen ook werkelijk te doen, goed hoor.
    Lekker om zo te kunnen genieten van die mooie natuur en de dieren die zich daar bevinden.
    Geniet verder van de dag en avond en morgen lezen we vast wel weer iets over jullie belevenissen.
    Ook nu weer bedankt voor jullie leuke verslag.

Het gaat jullie goed, veel liefs en knuffels Aad en Irma xxx

• 12 Oktober 2010 - 17:38

Joke Van Schip:

Lieve mensen,

Wat een belevenissen allemaal! Om jalours op te worden. Als ik zo'n reis zou kunnnen maken, zou ik niet willen uitslapen. Er is zoveel te beleven. Je moet alles eruit halen wat erin zit. Blijf genieten ondanks de regen.

Lieve groetjes,
    Joke

• 12 Oktober 2010 - 22:43

Marjon:

Hoi Gerda en Henk,
    Heerlijk zo mee te genieten van al jullie belevenissen. Het nodigt erg uit om ook eens die kant op te gaan. Wel veel herkenning van Indonesie. Geniet nog even lekker, want het gaat super snel.
    Heel veel groeten, ook van Claudi, marjon.

ps zag ik dat nou goed Henk, lag je nu in de armen van een vreemde masseuse???? Ik let even niet op en je gaat al vreemd