Zaterdag - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Zaterdag - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Zaterdag

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

16 Oktober 2010 | Thailand, Phuket

Hallo allemaal,

Gisteravond heerlijk wezen masseren en daarna vis gegeten op het strand.
We waren net voor de bui weer terug bij ons honk gelukkig.
Vandaag vroeg opstaan want om 8 uur worden we met een longtailboot naar de pier gebracht en uiteraard willen we voor die tijd wel even lekker kunnen genieten van het ontbijt.

Onze bagage wordt voor ons aan en van boord gedragen, dat is wel zo prettig met zo'n drijvend steiger.

Het is erg onrustig op zee met dikke golven maar ik had gisteren reistabletje gehaald bij de drogist en op tijd ingenomen. Ik ben de zeereis daarom zonder problemen doorgekomen.

Op de kade in Phuket worden we weer keurig afgehaald en met een luxe busje naar ons hotel Coconut village aan Patong beach gebracht.

We worden ontvangen met een glasje jus d'orange. Aan de bali staat denk je een vrouw maar.... het is toch een man. Dat hebben we hier nu al diverse keren meegemaakt. Dit keer was het ons direct duidelijk door de stem en de baardgroei die niet helemaal door de foundation kon worden verborgen.
We moeten nog even wachten op onze kamer. Wederom een klein appartementje, met zowel een bad als een douche. Het ziet er weer keurig uit.
Het strand ligt op ongeveer 5 minuten lopen en aangezien de zon schijn besluiten we lekker daarnaar toe te gaan.
We hebben lekker geluierd op een strandbedje en wat gedobberd in de golven.

Er zijn zéér véél verkopers op het strand met allerlei snuisterijen en 'troep'. Het beste kun je ze negeren dan gaan ze sneller verder.

Het hotel heeft ook een heerlijk zwembad en daar maken we ook nog even gebruik van.

Zo dadelijk begint een nieuwe zoektocht naar een restaurantje. We hebben er al talloze gezien dus..... we komen weer niets te kort.

Er schijnt hier ook een behoorijk nachtleven te zijn en misschien gaan we daar ook nog wel even kijken.

Morgen onze belevenissen van de avond.

Liefs en groetjes van Gerda en Henk

• 16 Oktober 2010 - 11:40

Willeke :

Lieve Gerda en Henk,

Tóch nog maar gekozen voor een heerlijke massage gisteren, jullie hebben gelijk hoor! Nu kan het nog, straks moeten jullie dit weer ontberen, nou, dan weten jullie hoe het voor ons is, wij lezen steeds over die heerlijke massages, maar helaas voor ons..., blijft het bij erover lezen haha. Vanmorgen weer vroeg op, maar het was de moeite waard met zo'n lekker ontbijt. Fijn dat je op tijd een tabletje had ingenomen Gerda en dat de tocht met de boot goed verlopen is ondanks de onrustige zee. Typisch, dat de "vrouw" achter de bali een man blijkt te zijn en dat jullie dat al meerdere keren hebben gehad, misschien kom je makkelijker aan een baan als je je uitgeeft voor vrouw, of er zijn daar veel "heren" die in het verkeerde lichaam zitten. De ontvangst was in elk geval hartelijk. Fijn dat het nieuwe onderkomen er weer keurig uitziet en lekker ook een bad dit keer. Eindelijk de zon, dat mag ook wel zeg! Jullie hadden al zoveel keer een flinke bui, wat een zaligheid daar aan het strand, lekker luieren en dobberen, zucht..., wij moeten hier de weekend boodschappen doen, je hebt apostelen en martelaren hoor! Irritant die verkopers aan het strand, ik heb dat wel vaker gehoord van mensen die daar heen gingen, gelukkig nokken ze af als je er niet op in gaat. Wat klinkt het allemaal weer verlokkelijk een heerlijk zwembad bij het hotel! en dat bij een temperatuur van 31 graden, hier is het wat minder warm, nog geeneens het omgekeerde maar we doen het er maar mee. Inmiddels zitten jullie ergens lekker te eten, of jullie gaan zodadelijk eten, heerlijk hoor met al die restaurantjes. Welja storten jullie je maar in het nachtleven daar, het wordt steeds wilder, ik hoop dat jullie een fijne en gezellige avond zullen hebben, ik kijk al naar jullie belevenissen uit. Heel veel liefs en groetjes vanuit Baarn alwaar wij de kachel vóór nu ook aan hebben gedaan, want het wordt hier op Hollandse bodem alleen maar frisser. Voor morgen voorspellen ze wel een mooie zonnige dag, maar warm wordt het niet. De warmte is voor jullie daar, geniet ervan! De laatste week alweer, het gaat hard!

Willeke. -xxx-

• 16 Oktober 2010 - 14:47

Michael:

Hallo daar, ik wilde gisteren jullie een berichtje sturen om maar wat van die regenbuien hier heen te sturen. Want we kunnen bijna wielen er onder gaan zetten. Maar wat denk je, vandaag de hele dag regen dus misschien valt het nog mee. Voor de rest alles oke aan boord. Groetjes van de bemanning van de longtail boat Dynamica. Nog veel plezier verder.

• 16 Oktober 2010 - 16:35

Aad En Irma:

Éindelijk 'n zonnetje

Na weer 'n heerlijke massage, 'n paar lekkere maaltijden, vanochtend vroeg dus weer vertrokken voor de volgende verplaatsing.
    Gerda heel wijs van je dat je tabletjes voor de reis bij je had, anders zou het volgens mij toch weer vissen voeren geworden zijn.
    Fijn dat alles zo goed geregeld is met op- en afhalen en dat jullie daar ook weer zo 'n goed onderkomen hebben.
    Henk het is voor jou wel oppassen dat je niet met een van die leuke dames aan de haal gaat, of zeg je dan ook, alles moet je een keer in je leven meegemaakt hebben, lachen.
    Eindelijk is daar dan dat zonnetje wat jullie toch best wel 'n beetje op deze vakantie gemist zullen hebben en ja dan moet je het er gelijk maar lekker van nemen.
    Over lekker gesproken, dadelijk weer ergens lekker gaan eten en dan lekker het nachtleven in.
    Ik denk dat wij dat ook maar eens moeten gaan doen vanavond, lijkt me geen verkeerd plan, het is uiteindelijk toch zaterdag, dus weekend.
    We wisselen morgen onze belevenissen wel uit.

Bye bye Aad en Irma xxx