Van Huatulco naar Puerto Chiapas - Reisverslag uit Mexico, Verenigde Staten van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Van Huatulco naar Puerto Chiapas - Reisverslag uit Mexico, Verenigde Staten van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Van Huatulco naar Puerto Chiapas

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

07 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Mexico

Van Huatulco naar Puerto Chiapas

Genoten van onze Pino Colade en daarna nog een praatje met de barman gemaakt die blijkt een aardig woordje Nederlands te spreken. Hij woont al jaren in Texas en vindt het leuk om ons te ontmoeten we krijgen een Tequila en moeten op de foto voor hun facebook-pagina. We krijgen een kaartje van hen mee.
Terug aan boord genieten we in de schaduw op ons balkon. Om vijf uur zet de MS Oosterdam koers richting Puerto Chiapas waar we om 8:05 uur geacht worden ons te melden voor onze excursie naar de Mayan Tree of Life & Chocolate Discovery.
Er staat behoorlijk veel wind en dus slingeren we. Bij het binnenkomen is het zelfs zo heftig dat er een deel van het buffet op de grond beland. En je gelooft het niet …… personeel dat met man en macht de spullen vasthoud en vraagt de mensen te gaan zitten wordt stomweg genegeerd. Men wil zijn ontbijt !!! Echt belachelijk, waar de spullen op de grond zijn gevallen heeft men stoelen en personeel staan maar die stomme Amerikanen walsen er gewoon door- en overheen. BIZAR !!!
Buiten op de pier worden we opgewacht voor onze toer. Een Mexicaan die redelijk engels spreekt is onze gids. Na ongeveer een uurtje rijden komen we op onze eerste stop. Cultuur speelt een belangrijke in dit gebied. We krijgen uitleg over de Mayan tree en zien een diversiteit aan bloemen en planten. Onder andere de cacao-plant daar zullen we het eindproduct van gaan zien en proeven. Na een korte rit bereiken we een authentiek dorpje. Allereerst brengen we een bezoekje aan een kerk en dan lopen we via de markt naar marktplein. Hier geven een aantal danseressen een showtje. Ze proberen het publiek erbij te betrekken en Henk is een gewillig slachtoffer. Op het toneel leren we daarna het een en ander over het handmatig maken van chocolade. Elke familie heeft daarin zijn eigen specifieke smaak. We proeven er diverse en kopen bij 2 families een zakje van hun product. Op e weg terug naar het schip krijgen we allemaal een stukje chocolade van de gids aangeboden.
Lekker gaan lunchen en dan kijken we of ergens internetverbinding kunnen krijgen om iets met jullie te delen.

Groetjes van Henk, Gerda en mama
Tot over een paar dagen want we hebben morgen eerst weer een zeedag voor we in Costa Rica aankomen.

• 07 Oktober 2015 - 23:00

Aad En Irma:

Wat lekker weer zo snel wat van jullie te horen, maar ik heb begrepen dat de volgende keer minimaal 'n dag langer zal gaan duren, jammer :-( nee hoor ik ben niet verdrietig :-) hahaha, ik vind het allang prachtig dat je ons zo op de hoogte houd van jullie belevenissen.
    Dat was dan wel even heftig aan boord met die wind en wat je over die Amerikanen schrijft is inderdaad belachelijk, maak je er maar niet te druk om of is het over, wij hebben dat onbeschofte gedrag ook al heel wat keren met Russen meegemaakt.
    Maar jullie zijn vandaag lekker aan de snoeperij gegaan en bij het chocolade maken aanwezig geweest, je mag best iets te proeven voor deze zoetekauw overhouden hoor :-) hahaha
    Bedankt weer voor je verslag en de mooie bijgevoegde foto's en voor straks 'n goeie reis verder richting Costa Rica met hopelijk wat minder wind.

Groetjes van ons uit 'n regenachtig Holland aan jullie op weg naar 'n zonnig Costa Rica

• 08 Oktober 2015 - 09:19

René En Nicole:

Viva Mexico.

• 08 Oktober 2015 - 09:24

René En Nicole:

Buiten viva mexico had ik een heel verslag van 3 kantjes getikt inclusief tekening en foto's maar meer als viva mexico wordt er niet geplaatst.

Lekker dan. Het beetje hetzelfde als jullie met het plaatsen van berichten en foto's.

Nou in ieder geval veel plezier en doe voorzichtig. Ps. Vraag even aan kapitein iglo of hij niet wil zuipen voor dat hij gaat aanmeren.

• 08 Oktober 2015 - 09:27

Rene:

• 08 Oktober 2015 - 16:31

Thea En Antoon:

Hallo vakantiegangers,

Ondanks het minder fraaie weer, hebben jullie je best vermaakt. Het is wel lastig als je van de grond moet eten. Maar als het netjes in een hondenbakje wordt geserveerd, is het nog wel te doen moet je maar denken.
    Het lijkt mij wel leuk als de flippers rond de boot ziet dartelen. Alles bijeen maken jullie toch wel het een of ander mee op deze reis.
    We kijken uit naar jullie verslag in de komende dagen.

Groetjes van Thea, Erik en mij.