Naar Swaziland - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Naar Swaziland - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Naar Swaziland

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

06 November 2016 | Swaziland, Mbabane

Lieve vrienden en familie,

Hartverwarmend jullie reacties.

Wij hebben weer een geweldige dag gehad. Vanmorgen bijtijds op pad gegaan en dat heeft zich geloond. We hebben zelfs een luipaard gezien en dat is als we de verhalen mogen geloven behoorlijk uniek. Een leeuwin boven op een rots, giraffen, impala's en vele kuddes zebra's en olifanten zo schattig met de jongen. Aan het einde van onze rondrit zien we een koppeltje buffels in een poeltje.
Rond drie uur het Krugerpark verlaten op naar ons volgende hotel in Swaziland. De grensovergang is een belevenis. je meldt je krijgt een stempel in je paspoort mag ongeveer 100 meter doorrijden tot het volgende hek. weer naar een kantoortje, krijg je opnieuw een stempel in je paspoort en een bonnetje om te gaan betalen :) maar daarna mag je over de grens. Ging redelijk vlot.
Het landschap in Swaziland is totaal anders, veel groen en heuvelachtig. Ons hotel was deze keer wat lastiger te vinden maar met behulp van de politie zijn we er gekomen. Heerlijk gegeten en........ er blijken in de restaurant nog 4 Nederlanders te zitten en daar hebben we heerlijk mee nagetafeld.

Morgen gaan we naar St Lucia, momenteel onweert het enorm maar beter nu dan morgen !!

Tot later !

Liefs, Gerda en Henk

• 06 November 2016 - 21:56

Rene:

Nog maar zo kort weg en al zo veel gezien.
    Jammer dat dat paard wat jullie zagen zo lui was;-)

• 06 November 2016 - 22:22

Aad En Irma:

Lieve vrienden daar begin ik dit keer ook mee, wat 'n fantastisch verslag telkens weer naar ons toe gezonden.
    Jullie belevenissen staan zo goed omschreven dat ik me daar in m'n fantasie 'n goed beeld bij kan vormen.
    Alleen bij 'n luipaard had ik daar 'n beetje moeite mee, ik dacht gelijk aan 'n lui paard (hahaha) moet kunnen toch.
    Na heelhuids het Krugerpark verlaten hebbende, vertrokken op weg richting Swaziland.
    Daar aangekomen eerst 'n paar douaniers omgekocht voordat zij jullie naar binnen lieten.
    Toen hadden ze de weg naar het hotel nog verstopt en nu Donar op je dak, wat 'n dag.
    Hartelijk dank weer voor de moeite die je hierna nog genomen hebt om ons deel te laten zijn van jullie dag.
    Wij kijken alweer uit naar je volgende verslag wat ongetwijfeld komen gaat.

Veel lieve groetjes terug van ons

• 07 November 2016 - 09:40

Monique:

zo wat een mooie reis.mooie foto's.vermaak jullie en dikke kus van mij.

• 07 November 2016 - 16:06

Maurice:

Hi Gerda en Henk, zo te lezen verloopt the trip naar wens. Inderdaad hebben jullie geluk gehad om leeuwen en een luipaard gezien te hebben. Het heeft ons 20 jaar geduurd voordat we een luipaard in het Krugerpark hebben gezien. Hopelijk gaat de rest van de trip ook naar wens. Ik volg jullie verhaal.