(Geen) Walvissen - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu (Geen) Walvissen - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

(Geen) Walvissen

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

09 November 2016 | Zuid-Afrika, Umhlanga

Lieve vrienden,

Gisteravond heerlijk gegeten bij de Italiaan vlak naast ons hotel en om 8 uur opgehaald voor de jeepsafari. Met zoeklichten vinden we verschillende groepen dieren, een hele kudde giraffen en zebra’s, verschillende hertachtigen, buffels en ook twee nijlpaarden. In de avond wordt het plaatsje bewaakt door een beveiligingsdienst want in de avond wandelen deze nijlpaarden regelmatig door de straten. Omstreeks elf uur zijn we terug in ons hotel.
Vandaag was het voor ons al vroeg dag. Om half 6, ja echt waar, uitgecheckt. Ons ontbijtpakket in ontvangst genomen en naar het verzamelpunt voor de walvistocht gewandeld. Een trekker met aanhanger brengt ons naar het strand. Allemaal een zwemvest aan en dan duwt een John Deere – tractor ons de Indische Oceaan in. We trotseren de golven en komen dan op de volle zee. Helaas hoe goed we ook kijken we zien geen walvissen. Wel zien we een zeeschip dat in 2002 hier is gestrand en getracht is door Smittak weer vlot te trekken maar daarbij doormidden is gebroken. Vanwege de riffen in de nabijheid is besloten dit schip daar maar te laten liggen. Aan het water onder de kust zijn er helaas ook geen moeder walvissen met jongen te vinden. Jammer !! De touroperator geeft ons wel 40% van het betaalde bedrag terug en daar hoeven we niet om te vragen. We worden naar het kantoor gebracht om het in ontvangst te nemen. Supernetjes geregeld !! We zeggen Dennis en Jessica gedag en wandelen naar het hotel waar de auto, netjes gewassen door Henk gisteren, ingepakt wacht. We zetten de deuren openen om wat te luchten en direct komen er van alle kanten apen om te kijken. De brutaaltjes springen zelfs op de motorkap en als we niet oppassen zouden in de auto zitten.
We gaan onderweg naar Umhlanga naar ons volgende onderkomen in een Holiday Inn hotel. Een groot hotel waar we ons lekker opfrissen en dan naar de boulevard rijden om rond te kijken in het centrum en daar zien we op een terras Dennis en Jessica weer zitten. We drinken gezellig wat met elkaar en nemen dan definitief afscheid want zij gaan morgen richting Drakensberge en wij blijven hier nog een dag.
Het was een lange zonnige dag met aan het begin van de avond een tropisch bui.

Lieve groeten,
Henk en Gerda

• 09 November 2016 - 19:53

Harry:

Leuk weer op de hoogte te zijn
    Nog veel plezier

Kijken of het ma lukt om zelf een reaktie te plaatsen

• 09 November 2016 - 22:14

Pauline:

Hoi paps & bonusmams,

Echt leuke verhalen om te lezen. Fijn dat jullie zo genieten en zoveel kunnen zien. Heerlijk hoor! Jammer van de walvissen, maar er komt vast nog wel wat anders moois voorbij. Genietse nog even. Dikke kus en knuffel. Xxx

• 10 November 2016 - 08:49

René En Nicole:

Gaaf allemaal. Echt jammer van de walvissen zeg. Een kans die je niet vaak krijgt.
    Als wij de verhalen allemaal zo lezen is dit het laatste zetje wat we nodig hebben om de reis voor volgend jaar definitief te boeken.

Eerste week al weer voorbij maar al veel meegemaakt. Veel plezier samen verder.

Mzzl

• 10 November 2016 - 09:25

Nicole:

Wat ziet het er allemaal mooi en indrukwekkend.
    Wij moeten nog 10 mnd. Wachten en mogen we ook dit avontuur aangaan.
    Veel plezier nog lekker genieten .....
    XXX