Bruggen en kloven - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Bruggen en kloven - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Bruggen en kloven

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

12 November 2016 | Zuid-Afrika, Knysna

Lieve mensen,

Wij hebben weer een fantastische dag achter de rug. Het begon vanmorgen met een enorm uitgebreid ontbijtbuffet waarbij we ook nog eens een zakje met allerlei lekkers als dank je wel kregen.
Vandaag is onze eindbestemming Knysna. We verlaten Port Elizabeth via de snelweg en gaan zodra er de mogelijkheid is naar de kleinere oude route naar Kaapstad. Allereerst maken we een ritje door een wilde bloementuin. Het is lente dus zijn hier nog lang niet alle bloemen in bloei maar we zien wel een aantal bijzondere exemplaren. Daarna gaan we op zoek naar een uitzichtpunt voor zeehonden. Helaas is het erg stormachtig en zien we geen zeehonden. Er is ook een rehabilitatiecentrum voor pinguïns en vogels, helaas regent juist dan heel hard waarop besluiten terug te rijden naar de Cape Road op naar de Garden Route. Rond 1 uur stoppen wij bij een country-achtig onderkomen voor de lunch. Hierna komen we pas echt op de Garden route met immense kloven en bruggen.
Onderweg naar Storms River Rest Camp zien we plotselings aan de kant van de weg een aantal bavianen. Henk bedenkt zich geen moment en rijdt het pad in waar ze lopen. Uiteraard gaan ze dan verder weg maar er komen nog verschillende jonge bavianen uit het bos die achter de groep aan gaan.
We gaan Storms River Rest Camp in en daar maken we een wandeling naar 2 indrukwekkende hangbruggen. We zien diverse otters. De oceaan is vandaag bijzonder wild dat geeft spectaculaire beelden van golven die op de rotsen voor de kust breken. Rond kwart voor 5 zijn we terug bij de auto vanaf hier is het anderhalf uur tot aan ons hotel/huisje in Knysna.
Na het opfrissen zijn we lekker wezen eten.

Morgen zijn we hier ook.

Groetjes en tot later.
Henk en Gerda

• 13 November 2016 - 07:06

Aad En Irma:

Goeie morgen Afrikagangers,

Ons ontbijtje gisterochtend zal vast niet zo uitgebreid zijn geweest als dat van jullie, is lekker toch om de dag met 'n goed gevulde maag te kunnen beginnen en dan ook nog 'n soort doggybag, zo noemen ze dat toch in Amerika, mee voor onderweg.
    Jammer dat onderweg niet alles meezat, iets te vroeg in het jaar misschien wel voor de bloemenpracht, daarna de zeehonden, pinguins en vogels gemist vanwege het toch wel wat slechte weer, 'n rede te meer om na jullie vakantie 'n bezoekje in Pieterburen te gaan brengen (hahaha)
    Na de lunch genuttigd hebbende ging het 'n stuk beter, genoten van de bavianen, zal vast wel heel erg leuk geweest zijn en de hangbruggen en kloven zullen jullie ook nog lang bijblijven, het zou niks voor mij zijn zo 'n hangbrug brrr.
    Vandaag zijn jullie daar ook lees ik, dus je volgende ongetwijfeld weer fantastische verslag, Henk en Gerda berichten uit Knysna, geniet er ook vandaag weer heerlijk saampjes van, de laatste week is alweer ingegaan en voordat je het weet is het alweer voorbij (snik,snik,snik)

Lieve groetjes van deze thuisblijvers in Holland

• 13 November 2016 - 16:39

Monique Van Bentum-Uppelschoten:

Wat een prachtige reis maken jullie. Leuk om er een soort deelgenoot van te zijn door alle verhalen te lezen. Geniet er verder nog van!!

• 16 Juni 2017 - 10:08

Cientje: