Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Kaap de Goede Hoop

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

16 November 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

We staan wederom vroeg op want we willen nog het een en ander zien. Gisteravond hebben we een heerlijke biefstuk gegeten in een héél gezellig steakhouse dat in de reisgids werd aanbevolen.
Vandaag is onze bestemming het Kaapschiereiland ofwel Cape Point waar we via Chapman's Peak Drive naar toerijden. Het traject bevat een stuk van circa een mijl lengte die uit een verticale wand bestaat die 200 tot 300 meter hoog uit de zee oprijst. De heenweg rijden we aan de bergkant want hier rijdt je links en op de weg terug hebben we de steile wand naast ons.
Op weg naar de punt rijden we langs Boulders beach hier huisvest een kolonie zwartvoetpinquïns. Er staat erg veel wind en dus worden we een beetje gezandstraald. Dan komen we bij het national park Cape Point. We rijden eerst naar het gedenkpunt van Vasco da Gama daar ziet Henk een snelle schildpad en daar wil hij mee op de foto (die houden jullie tegoed) en daarna naar de punt. Met een tandradbaantje gaan we naar de vuurtoren. Van hieruit hebben we prachtig uitzicht. De wolken zijn inmddels goeddeels verdwenen maar de wind is er volop. In het 2 Oceanrestaurant genieten we van een tonijnsalade met verse tonijn.
We rijden verder naar de echte Kaap. Het is een drukte van belang. Op het strand spreken we mensen die vandaag naar de Tafelberg hadden gewild maar die was gesloten vanwege de wind, wij hebben dus gisteren echt geluk gehad.
In het park zien we wederom bavianen en enkele struisvogels van héél dichtbij.
Rond half 7 zijn we terug bij het hotel. We hebben weer een heerlijke dag gehad.

Groetjes, Gerda en Henk

P.S. Tafeltje dekje service was uitgeboekt voor de avond
Foto's uploaden duurt nu te lang dus die volgen later.

• 16 November 2016 - 19:21

Antoon Kragten:

Hallo Gerda en Henk

Eind goed, al goed. Aan alles komt een eind. Een goede reis naar ons kikkerland.

Groeten van Thea en Antoon

• 16 November 2016 - 21:23

Aad En Irma:

Lieve jullie,

We hebben weer met heel erg veel plezier je verslag gelezen net zoals alle andere verslagen welke je de afgelopen weken aan ons geschreven en verstuurd hebt, onze dank daarvoor, scheelt ons weer 'n reis (hahaha) want ze waren zo geschreven dat wij het idee hadden de reis zelf meegemaakt te hebben.
    Voor morgen wacht nog 'n lange dag met aansluitend 'n misschien nog wel langere nachtelijke vlucht huiswaarts, duik er daarom vanavond alvast maar op tijd in saampjes.
    Met 'n voldaan gevoel afscheid nemende van Zuid Afrika en alweer vooruit denkende aan de volgende trip.

Goeie reis, groetjes en hopelijk gauw tot ziens van ons

• 16 November 2016 - 21:27

Siep Mulder:

Dank voor jullie lezenswaardig reisverslag. Het gaf ons een mooie inkijk in een deel van Afrika. We wensen jullie een goede reis terug!

Groetjes,

Hannie en Siep