Op weg naar de Kalahari-woestijn - Reisverslag uit Windhoek Noord, Namibië van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Op weg naar de Kalahari-woestijn - Reisverslag uit Windhoek Noord, Namibië van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Op weg naar de Kalahari-woestijn

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

01 November 2018 | Namibië, Windhoek Noord

Hoi lieve mensen

We hebben heerlijk geslapen, hoe kan het ook anders na zo'n lange dag. We gaan bijtijds ontbijten om zodoende volop tijd te hebben voor deze nieuwe dag.
De auto is een Toyota Fortuner, wat een beest zeg.
We verlaten Windhoek over de "snelweg", wij zouden zeggen een provinciale weg, op weg naar Rehoboto. We verlaten de geasfalteerde weg en komen bij een stuwmeer. Er staan hier enkele lodge en er is een spa maar daar maken we geen gebruik van.
100 km verder is er een grotere stuwdam, de reisgids beschrijft het als vergane glorie maar niets is minder waar. Op het terras van het gerestaureerde restaurant lunchen onder genot van het vrolijke gezang van mooie vogeltjes en nemen daarna een rust moment bij het zwembad.
We verkennen nog een stukje natuur, met als beloning steenbok en antilopen. Dan is het tijd om op zoek te gaan naar ons hotel. We rijden ruim 45 km over een gravel weg door de woestijn. Dan mogen we door een hek en moeten we nog 6 km over zand tot aan de lodges. Maar wat geweldig! We worden gewenkt door een ober met een dienblad met daarop twee wijnglaasjes met appelsap, maar eerst krijgen we een verfrissing handdoekje. Wat een welkom.

Terwijl ik dit schrijf vanuit een hangstoel staan op nog geen 100 meter zebra's te grazen. Hoewel grazen, we logeren vannacht in een lodge in de Kalahari-woestijn. Er schuift om een steenbok voorbij. Bovendien zien we hele mooie fel gekleurde vogeltjes. Wat een cadeautje.

Straks lekker buiten op het terras eten, maar nu eerst nog even genieten.

Groetjes van twee héél dankbare Namibië-gangers.

• 01 November 2018 - 15:16

Aad En Irma:

Dankbare Namibië gangers,
    Ja dankbaar mogen jullie zeker wel zijn als je zo 'n mooie reis kan en mag maken,
    maar het komt je ook niet zomaar aanwaaien, er is eerst wel 'n vermoeiende reis en
    nu vele hobbelige kilometers over gravel voor nodig,
    maar daar krijg je dan ook wel wat voor, 'n prachtige afwisseling van flora en fauna.
    Dat beest van 'n auto is vast wel spekkie voor Henk z'n bekkie,
    al zal ie er na 2 weken door de woestijn en over gravelweggetjes gereden te hebben
    niet meer uitzien of krijgt ie in die tussentijd nog 'n opfrisbeurt.
    Geniet nog even lekker na, ook van het eten en morgen weer verder op weg.
    Groetjes van 2 dankbare mede(reis)levers.

• 01 November 2018 - 15:42

Nel En Johan:

Hoi gilets,

Letten jullie wel op de leeuwen die achter jullie stonden.
    Veel plezier met jullie ontdekkingsreis naar de overige dieren.
    Geniet er van,

Nel en Johan

• 01 November 2018 - 15:49

Johan:

Hoi gilets moet zijn gipsys.
    Verkeerd over genomen door internet,

Johan

• 01 November 2018 - 16:02

Monique:

Henk en Gerda,
    Klinkt als een goed begin van een prachtige reis. Leuk om weer een levendig verslag te lezen
    Liefs,
    Monique

• 01 November 2018 - 17:05

Jebroer :

Goed verhaal weer. Vraagje liepen die zebra's wel netjes over het pad.

• 01 November 2018 - 18:01

Willeke:

Lieve Gerda en Henk,

Goed uitgerust aan jullie grote avontuur begonnen. De kop is er inmiddels af, de eerste dag zit erop. Wat een rijkdom, lunchen, terwijl er vrolijk vogelgezang weerklinkt! Dat is echt genieten. Ook al zebra's en antilopen gespot. De zebra's vanuit je hangstoel. Hoe mooi, kan het leven zijn. Jullie werden hartelijk welkom geheten, dat doet ook goed. Het ziet er allemaal goed uit op de foto's hoor! Leuk, om ook de foto's bij jullie verhaal te zien. Het is zeker iets om dankbaar voor te zijn, als je zo'n mooie reis mag maken, maar ik gun het jullie van harte! Jullie genieten nu al volop en ik geniet mee met jullie, met op 3 meter afstand mijn eigen Jaap, maar goed, daar ben ik ook dankbaar voor. Dat dan weer wel.

Liefs en groetjes van Willeke.

• 02 November 2018 - 06:16

Marjon:

Wauw wat gaaf allemaal. Best een beetje jaloers. Deze reis komt nu definitief op onze wensen lijst