Transfer naar Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Transfer naar Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Transfer naar Krabi

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

06 Oktober 2010 | Thailand, Krabi

Hallo lieve allemaal,

Vandaag hebben we ons per vliegtuig verplaatst naar Krabi. De koffers extra gevuld met de pakken gevolg.....veel gewicht, dus we kunnen geen extra kleding meer kopen. Jammer hoor want er is zoveel leuks voor kleine prijsjes, we zijn vanmiddag al diverse keren aangesproken om kleding te laten aanmeten. Het is hier nog goedkoper dan in Bangkok, Hadden we dus moeten wachten maar ja......
Om 10 uur was onze chauffeur al in de lobby aanwezig om ons naar het vliegveld te brengen. Weer een rit door het drukke Bangkok.
Henk heeft in het vliegtuig 'sjans' met een Zweeds meisje van 19 dat de anderhalf uur durende reis naast ons zit. Ja ik had geen kind aan hem (geintje).
We hebben haar wat Nederlands geleerd. Supersnelle leerlinge.
We worden weer keurig afgehaald op het vliegveld van Karbi. Buiten wacht een luxe transitbusje om ons een half uurtje later af te zetten bij ons luxe resort aan het strand. De koffers mogen we absoluut niet zelf naar ons appartementje brengen. Daar is het personeel voor. Hadden we in het vorige hotel een smal bed. Vanacht moeten we elkaar waarschijnlijk zoeken. In dit bed kun je met gemak met z'n vieren slapen.
Ons geïnstalleerd voor de komende 4 dagen en toen de omgeving gaan verkennen. We hebben hier een heel leuk en groot buiten zwembad, daar gaan we de komende dagen vast nog wel gebruik van maken.
Langs de boulevard naar het dorpje gewandeld. Er is hier duidelijk véél meer toerisme dan in Bangkok en wat een rust in vergelijking daarmee. Hier is wel veel geluid maar dan van de krekels en de kikkers en dat is toch héél anders dan van auto's en brommers.
Hier zijn ook weer heel wat massage mogelijkheden en voor slecht 300 Bath (€ 7,50) voor een heel uur. Nee, vandaag hebben we dat nog niet gedaan. Wel hebben we voor zaterdag een duikexcursie geboekt. Ja, we nemen het ervan hoor ik jullie denken en daar hebben jullie helemaal gelijk in, zoals Joke zegt geniet zolang het kan!! Het is nu half tien en nog steeds rond de 30 graden. Zweten maar heerlijk.
Onze plannen voor morgen staan nog niet helemaal vast. Strand ligt aan de overkant van de weg, dus ..... proberen een kleurtje op te doen.

Willeke, zoals je kunt zien was ik ook ongeduldig en heb ik mijn vorige verslag 2 keer geplaatst.

We hebben hier in de lobby weer gratis internet dus kunnen we jullie weer voorzien van onze belevenissen.

Lieve groetjes vanuit Krabi van
Gerda en Henk

• 06 Oktober 2010 - 14:56

Ed, Erica En Luna:

Wat een leuke belevenissen allemaal. Door jullie verhaal op t schrijven is het net alsof je er zelf (bijna) bij bent. Geniet maar lekker en neem het er van.
    Liefs vanuit een regenachtig Wilnis. Al hoewel het nu toch rond de 18 graden is.

• 06 Oktober 2010 - 15:22

Joke Van Schip:

Hoi Vakantiegangers,

Als ik al die prijzen lees die jullie moeten betalen dan houden jullie geld over. Nou daar hoef je niet mee te zitten hoor. Je kunt het zo bij mij kwijt.
    Grapje!

Ik geniet met volle teugen mee. Groetjes Joke

• 06 Oktober 2010 - 15:57

Willeke :

Lieve levensgenieters,

Wat heerlijk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen. Blij te lezen dat de vliegreis goed is verlopen! Jammer, dat jullie niet veel kleding meer kunnen kopen omdat de koffers dan "overgewicht" krijgen. jullie waren weer te vlot geweest lees ik, het had dus nog goedkoper gekunt haha! Wat klinkt dat heerlijk zo'n mooi zwembad, dat is niet verkeerd met temperaturen van 30 graden, wij zullen hier wel met minder genoegen nemen hoor! Nu een extra breed bed, dan kunnen jullie verstoppertje spelen, spannend! wat een zaligheid die rust met geluiden van krekels en kikkers, natuurlijk zijn wij achterblijvers best een beetje jaloers op jullie, maar wij gunnen het jullie ook hoor! Leuk, de foto van dat kleuterklasje, dat vergat ik gisteren te zeggen. Jongelui,( hoe zeg ik dat hè ),geniet ervan, bedankt voor dit verslag, nog een fijne avond en voor straks welterusten, want voor jullie zit de dag er weer op! Heel veel liefs vanuit een druilerig Holland, maar..., er staan ons een paar mooie dagen te wachten!
    Ik ben blij dat jij ok een ietwat ongeduldig was Ger en het verslag van gisteren twee keer had verzonden, maar ik moest er zonodig nog een schepje boven op doen haha!

Willeke.-xxx-

• 07 Oktober 2010 - 00:28

Aad En Irma:

HÉ LEVENSGENIETERS

Ook nu weer 'n leuk reisverslag gelezen.
    Het klinkt niet slecht jullie volgende plannen daar in Krabi, 'n massage voor € 7,50 kan je natuurlijk niet laten schieten en dan ongetwijfeld 'n mooie duikexcursie en 'n leuk en groot zwembad tegenover het strand is ook niet verkeerd.
    Hoe heet dat resort dan kan ik op vakantiereiswijzer opzoeken waar jullie vertoeven en is het daar nog 'n beetje zonnig zodat jullie nog 'n beetje kleur op kunnen doen, ik hoop van wel.
    Ik ga er 'n eind aan breien en wens jullie weer 'n prettige vakantiedag toe.

HÉÉL VÉÉL ZONPLEZIER AAD EN IRMA XXX

• 07 Oktober 2010 - 13:34

Thea En Antoon:

Hallo Gerda en Henk

Wij genieten van jullie mooie verhalen. Het is toch weer heel wat anders dan Australië. Maar jullie gaan nu naar 'n wat rustige gedeelte van Thailand. Nog veel mooie dagen.

De groetjes van Thea en mij