Donderdag in Karbik - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Donderdag in Karbik - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Donderdag in Karbik

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

07 Oktober 2010 | Thailand, Krabi

Hallo lieve meegenieters,

Voor ons is de donderdag al weer bijna voorbij. Vanmorgen hebben we ons na het ontbijt met een taxi onder aan een tempel laten afzetten. We moesten slechts 1236 trappen omhoog om bij de tempel te komen. Sommige stappen waren ruim 30 cm groot. In totaal zijn we ruim 600 meter omhoog gegaan en met ons nog een héél stel andere dwazen. Boven bij de Boeddha ontmoette we een hollands stel. De zon laat zich vandaag ook af en toe zien en verdrijft daarmee enigszins de klammigheid, slechts een klein beetje hoor!!!
Onder aan het tempelcomplex spelen een heel stel apen, zeer vertederend vooral omdat een aantal apen hele kleintjes bij zich dragen.
Voorddat we aan de klim begonnen hebben we voor 20 bath (50 cent) 2 flesjes water gekocht. Die waren toen we weer beneden waren echt leeg. Zweten!!!
Met de taxi terug naar het hotel, de hotelmanager gelooft Henk niet als hij haar vertelt dat de helemaal tot bovenaan zijn gegaan en dus..... pakt hij haar bij kop en kont en houdt haar boven het zwembad. Ik kan hem er van weerhouden haar te laten plonzen.
Na een verfrissende douche besluiten we naar zee te gaan. Het water is heerlijk helaas..... een eind in zee wordt Gerda gebeten door en kwal. We gaan direct naar de kant, een dikke rode enkel ....... Dan maar terug naar het hotel, de douche werkt verkoelend. Bij de duikschool verwijzen ze ons naar een apotheek voor een gel. PFFFF... dat helpt gelukkig vrijwel direct. De zwellingverdwijnt en er blijven slechts een paar klein irritatie-streepjes over.
De massages zijn heerlijk dus besluiten we ons er nogmaals aan te goed te doen.
Heerlijk en goedkoop gegeten en daarna rustig terug gewandeld naar ons hotel alwaar we jullie onder het genot van een borreltje voorzien van dit verslag.
Morgen worden we om half negen opgehaald voor een 4 eilandhopping met snorkling. Morgenmiddag/avond gaan we jullie
weer voorzienn van een nieuwe belevenis.

Lieve groetjes vanuit een warm Krabi van Gerda en Henk

  • 07 Oktober 2010 - 15:22

    Willeke:

    Lieve Gerda en Henk,

    Ik heb net Judith aan de telefoon gehad, zij heeft een fantastische baan bij Heinz in nijmegen en wilde dat natuurlijk even vertellen. Ik moet zo aan het eten beginnen, we eten lasagna en dat moet zo lang in de oven en anders wordt het zo laat eer we kunnen eten. Tjonge, wat een traptreden en dan heb ik weleens vol trots "de top van de Domtoren" gehaald, maar er zijn altijd mensen die grotere prestaties leveren en die gaan voor "ruim drie Domtorens" en dat met die temperaturen,jullie zijn kanjers hoor! Ja, die flesjes water die hadden jullie wel nodig met zo'n inspanning! Wat een schattige foto van die aap met dat jonkie! Heerlijk hoor dat wij zo mee mogen delen met al jullie belevenissen, ik geniet er erg van en heb een beetje het gevoel dat ik er ook bij ben. Gerda, wat naar dat je een kwallebeet op hebt gelopen, ik zou haast zeggen: wat een kwal! Ik ben blij dat ze een middeltje hadden dat de pijn, jeuk en zwelling al vrij snel verminderde. Heb je er nu nog last van, of gaat het weer? Die Henk toch die de hotelmanager boven het zwembad houd, ja ik kan het wel begrijpen hoor, als ze je niet willen geloven, terwijl je zo'n prestatie hebt geleverd.lekker weer genoten van een massage, ja, als jullie weer terug zijn moet je dat weer missen, dus genieten nu het nog kan hoor! Fijn, dat jullie zo intens genieten van alles, nog een fijne avond samen en voor straks welterusten, wéér een dag voorbij! Heel veel liefs en groetjes vanuit Baarn, alwaar wij morgen niet zullen genieten van het geluid van kikkers en krekels, maar het geluid van freesmachines, omdat de woningbouw werkzaamheden komt verrichten, gelukkig ben ik al om ruim voor zessen op, want ze beginnen al om half acht, nou ik zet mijn radio wel flink hard, dit is mijn kans haha!

    Willeke. -xxx-

  • 07 Oktober 2010 - 15:22

    Willeke:

    Lieve Gerda en Henk,

    Ik heb net Judith aan de telefoon gehad, zij heeft een fantastische baan bij Heinz in nijmegen en wilde dat natuurlijk even vertellen. Ik moet zo aan het eten beginnen, we eten lasagna en dat moet zo lang in de oven en anders wordt het zo laat eer we kunnen eten. Tjonge, wat een traptreden en dan heb ik weleens vol trots "de top van de Domtoren" gehaald, maar er zijn altijd mensen die grotere prestaties leveren en die gaan voor "ruim drie Domtorens" en dat met die temperaturen,jullie zijn kanjers hoor! Ja, die flesjes water die hadden jullie wel nodig met zo'n inspanning! Wat een schattige foto van die aap met dat jonkie! Heerlijk hoor dat wij zo mee mogen delen met al jullie belevenissen, ik geniet er erg van en heb een beetje het gevoel dat ik er ook bij ben. Gerda, wat naar dat je een kwallebeet op hebt gelopen, ik zou haast zeggen: wat een kwal! Ik ben blij dat ze een middeltje hadden dat de pijn, jeuk en zwelling al vrij snel verminderde. Heb je er nu nog last van, of gaat het weer? Die Henk toch die de hotelmanager boven het zwembad houd, ja ik kan het wel begrijpen hoor, als ze je niet willen geloven, terwijl je zo'n prestatie hebt geleverd.lekker weer genoten van een massage, ja, als jullie weer terug zijn moet je dat weer missen, dus genieten nu het nog kan hoor! Fijn, dat jullie zo intens genieten van alles, nog een fijne avond samen en voor straks welterusten, wéér een dag voorbij! Heel veel liefs en groetjes vanuit Baarn, alwaar wij morgen niet zullen genieten van het geluid van kikkers en krekels, maar het geluid van freesmachines, omdat de woningbouw werkzaamheden komt verrichten, gelukkig ben ik al om ruim voor zessen op, want ze beginnen al om half acht, nou ik zet mijn radio wel flink hard, dit is mijn kans haha!

    Willeke. -xxx-

  • 07 Oktober 2010 - 15:25

    Willeke:

    Wéér te weinig geduld, het stukje wilde niet weg ( misschien vanwege de lengte dat het wat langer duurde ), maar Miep ongeduld drukte nóg een keer en ja hoor! Twee keer hetzelfde verslag, ik leer het nooit!

    Willeke.

  • 07 Oktober 2010 - 17:51

    Joke Van Schip:

    Net zoals Willeke zei"wat een schattig aapje" maar je weet dat ik geen dieren liefhebster ben. Dus leuk op de foto maar ik zou ze niet echt in de buurt willen hebben. Balen zeg dat je gebeten bent door een kwal! Hopelijk heb je er snel geen last meer van zodat je volop kunt blijven genieten.

    Liefs van Kim, Kirsten en Joke

  • 07 Oktober 2010 - 19:32

    Aad En Irma:

    LIEVE TEMPELALPINISTEN

    Jullie leveren daar werkelijk onmenselijke prestaties onder erbarmelijke omstandigheden of geef ik nu teveel complimentjes.
    In elk geval zullen jullie niet teveel aan gekomen zijn met zo 'n energie verslindend programma, wanneer jullie over 2 weken weer op hollandse bodem terugkeren.
    Het zal trouwens voor Gerda ook niet meegevallen zijn, zulke grote treden met die korte pootjes, al heeft ze natuurlijk wel 'n super conditie en dan denk je 's middags lekker te ontspannen door in zee te gaan zwemmen en is er daar zo'n kwal van 'n kwal.
    De dag uiteindelijk afgesloten met wéér 'n heerlijke massage om 'n beetje jaloers op te worden en het vooruitzicht op wéér 'n boeiende dag morgen.
    Wij zelf gaan morgenochtend al richting camping en zullen je mooie reisverslagen 'n paar dagen moeten missen, maar zullen ze zeker zondagavond bij thuiskomst alsnog bekijken.

    Hele fijne dagen, veel liefs en 'n paar dikke knuffels Aad en Irma xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk en Gerda

Zuid-Afrika 2016

Actief sinds 01 Okt. 2009
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 100383

Voorgaande reizen:

09 November 2023 - 10 December 2023

Nieuw Zeeland

13 Juli 2019 - 31 Juli 2019

Rotterdam - Boston

30 Oktober 2018 - 15 November 2018

Rondreis Namibië

14 November 2017 - 30 November 2017

Klassiek Thailand

02 November 2016 - 18 November 2016

Fly- drive Zuid-Afrika 2016

23 September 2015 - 17 Oktober 2015

Van Vancouver naar Florida

23 Mei 2013 - 16 Juni 2013

Canada en Alaska

10 Februari 2013 - 10 Februari 2013

Wintersport 2013

07 November 2012 - 14 November 2012

Nijlcruise

27 April 2012 - 05 Mei 2012

Skiën in Frankrijk

03 Maart 2012 - 10 Maart 2012

Een weekje skiën

04 December 2011 - 17 December 2011

Panamakanaal en Carribean

15 September 2011 - 26 September 2011

Israel

26 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Cruisen

04 Februari 2011 - 12 Februari 2011

Wintersport Zwitserland

02 Oktober 2010 - 22 Oktober 2010

Thailand oktober 2010

01 Oktober 2009 - 02 November 2009

Australië

Landen bezocht: