Eilandhoppen en meer - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Eilandhoppen en meer - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Eilandhoppen en meer

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

08 Oktober 2010 | Thailand, Krabi

Hallo lieve allemaal,

Jullie reacties maken het voor extra leuk om weer een verslag van een dag te maken. Dus.... daar komt er weer één.
Vanmorgen om 7 uur ging onze telefoonwekker want om half negen zouden we met de taxi worden gehaald voor een eilandhopping. Vooraf natuurlijk even op het gemakkie genieten van het ontbijt.
Bij de verzamelplaats moesten we een kwartiertje wachten en wat denk je.... toen reden met een busje richting de boot voor de eilandhopping en reden daarbij langs ons resort; beetje jammer hadden ze ons daar wel een half uurtje later mogen oppikken hadden wij een half uurtje langer kunnen blijven liggen.
We moesten door het water naar een luxe motorjacht lopen en aan boord klimmen. Het eerste eiland lag op ongeveer 10 minuten varen. Wij waren als één van de eersten van boord, maar ja we hebben dan ook ruime ervaring !!!! We moesten weer door het water. Helaas was het water behoorlijk hoog en ja hoor. Ik had weer geluk.... een golf groter dan ik, nou is dat natuurlijk ook niet zo héél moeilijk maar toch, BWAFFF en wie was er totally drijfnat???? Rok en shirt hangen nu in de klamme warmte te drogen op het balkon.
Onze reisleidster besloot dat we terug moesten naar de boot en via de andere kant van het eiland zouden gaan, ja geluk voor de overige eilandhoppers. Mooi strand met een grot een een wand die je kon beklimmen, daar hebben wij ons niet aan gewaagd. Na een uurtje ging het verder naar het volgende eiland. Hier hebben we heerlijk gezwommen en geluncht. Na de lunch na eiland 3 voor een snorkelmoment (3 kwartier). Vanaf de boot werd er eten in het water gegooid ja en toen wilden de vissen wel komen. Prachtige kleuren. Op een bepaald moment zg Henk een kwal. Tja... toen hoefde ik niet meer. Ik wilde eruit. Eén tatoeage van een kwal is genoeg. Zonder gekheid ik heb nog wel de sporen van de beet maar het gaat goed. Geen zwelling alleen een 'draadjes'tatoeage.
Op naar eiland 4; hier konden we naar verschillende andere eilandjes lopen. Ja Henk kan het niet laten hé dus hier moest ook een vrouwtje er weer aan geloven door hem opgetilden boven het water te worden gehouden.

Rond half 4 weer terug bij het hotel.
Lekker douchen en even bijkomen van alle indrukken. We zijn vanavond bij hetzelfde restaurantje als gisteren wezen eten. Mijn gericht werd geserveerd in een verse ananas. Henk had grote garnalen van de bbq. Het was weer voortreffelijk. Op weg naar het hotel ons toch maar een keertje laten masseren. Het wordt een gewoonte die straks vast weer moeilijk is af te leren.
We laten ons met een tuktuk terugbrengen. Even verslag doen en dan is al weer de hoogste tijd om te gaan slapen want morgen worden we al om kwart voor 8 opgehaald en gaan we duiken.

Vandaag geen foto, wel gemaakt hoor maar het fototoestel ligt op de kamer en wij zitten in de lobby te tikken. Morgen ga ik proberen wel weer een foto erbij te doen.

Groetjes van Gerda en Henk

• 08 Oktober 2010 - 17:08

Willeke:

Lieve Gerda en Henk,

Wat hebben jullie veel gedaan vandaag! Ja, jammer dat jullie op een bepaalde plaats moesten verzamelen en dan vervolgens langs jullie hotel komen, dan hadden ze jullie daar wel op kunnen pikken, maar misschien hebben ze liever dat allen op de verzamelplaats aanwezig zijn, als ze mensen "onderweg" op moeten pikken moeten ze natuurlijk wel zeker weten dat men ook klaarstaat. Wat gek dat jullie door het water moesten lopen om bij de boot te komen, dus er was geen aanlegsteiger?
    Je bofte ook weer Ger en kreeg de volle laag, niet zo prettig. Dat snorkelen zeg, wat mooi! Hadden jullie dat wel eens gedaan? Al die mooie gekleurde vissen prachtig! Wat jammer dat de pret er af was toen Henk een kwal signaleerde, ik kan me dat wel voorstellen, de schrik zit erin. Gelukkig heb je er geen last meer van, trekt die "draadjestatoeage" nog wel geheel weg Gerda?
    Henk, je moet je wel gedragen hoor! Alweer een vrouwtje opgetild en boven het water gehouden!
    Het zijn zeker van die kleine vrouwtjes? beginnen ze niet van schrik te gillen? Dus jullie hebben al een favoriet restaurantje daar? Wat leuk dat jouw gerecht in een annanas werd geserveerd Gerda, geeft echt zo'n exotisch gevoel! hoe moet dat straks als jullie weer terug zijn? Wat zullen jullie een heimwee hebben naar die heerlijke massages, wat een luxe hè mensen? Rijden die tuktuks daar volop rond en kun je er gewoon ééntje aanhouden?
    Bij jullie is het nu middernacht en waarschijnlijk liggen jullie al in bed, gek idee is dat met die uren tijdsverschil. Bedankt weer voor dit reisverslag, ik vind het enig dat we jullie zo kunnen volgen en ook dat jullie erzoveel tijd voor uittrekken om ons op de hoogte te houden van alles wat jullie daar zien en beleven!
    Liefs en groeten, alvast een fijne dag gewenst morgen en ik kijk al weer vol verwachting uit naar jullie volgende verslag, maar hoop tóch dat het nog even duurt voor ik dat kan lezen, want dat betekent dat er weer een dag van jullie vakantie opzit! Het gaat veel te hard!

Willeke.-xxx-

• 08 Oktober 2010 - 18:41

Ellen Straver:

Hallo Gerda en Henk,

Henk is was nog vergeten jullie een prettige vakantie te wensen. Je was ineens verdwenen. Maar ik lees met genoegen jullie reisverslag. Ben best wel een beetje jaloers.

Nou groetjes en geniet ervan. Wij laten de boel wel varen.

• 10 Oktober 2010 - 03:32

Willeke:

Lieve Gerda en Henk,

Wat een verrassing! Het is nog heel vroeg hier en ik zie dat er een mailtje is van jullie! Bedankt voor jullie felicitatie, wij willen al vroeg naar Utrecht om als verrassing naar de kerk te gaan en ja, die begint al om half 10 dus... Ik wens jullie een fijne dag vandaag, spannend, want jullie gaan weer een nieuw avontuur tegemoet, jullie zijn waarschijnlijk al onderweg en lezen dit vanavond pas, maar ik wilde toch even van mij laten horen, omdat ik zo blij ben met jullie berichtje, wat attent, nogmaals DANK!!! Een dikke knuffel uit het Hollandse Baarn,

Willeke.-XXX-