Wat een dag !!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Wat een dag !!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Wat een dag !!!

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

13 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Wat genieten wij van jullie reacties op onze website verhalen. Willeke ik kom je als ik thuis ben een keer uitgebreid verslasg doen en antwoord geven op al je vrage. Heerlijk zoals je iedere keer weer met ons meeleeft. Als ik dit type sie ik niet jullie reacties en dus is het dan lastig te bedenken wat er allemaal is gevraagd. Maar heus je krijgt antwoord al is het dan misschien niet direct.

We hebben vandaag een beleefd mensen om niet te vergeten. GEWELDIG !!!!
Na hetr ontbijt hebben we weer een brommertje gehuurd. Ons eerder ingeleverde brommertje met een halfvolle tank had de verhuurder voor ons apart gehouden. We hadden hem gezegd dat we vandaag terug zouden komen. We besluiten als eerste trip een tocht naar een grot te maken. Er zit al een duits stel te wachten op een rondleiding. De gids is zich even douchen. Tja achteraf vrag je je af waarom!!! Maar goed dat komt later. We hebben een klik met Ute en Stephan. Henk gaat voorop en Ute en ik volg met Stephan. Er worden heel wat belevenissen uitgewisseld in het duits en onder tussen klimmen, ja echt klimmen we omhoog naar de opening van de grot. De dames gaan als eerste met een lamp op hun hoofd achter de gids aan. Dit is ongelooflijk dit zou in Europa niet kunnen. Er zijn totaal geen voorzieningen. We moeten het echt doen met ons eigen meegebrachte lampje. We zien wel heel mooie stalagmieten en stalagtieten, we moeten ons er zelfs aan vasthouden om onze weg door de grot te vinden. Over hele steile trapje van takken en over bruggetje van bamboe. Hoe is het mogelijk. De stappen zijn erg groot dus.... Gerda roetst een stukje omlaag maar wordt gelukkig voor de diepte opgevangen. Nee hoor zo erg was het maar wel een dikke knie aan overgehouden; souvenir !!!
Er is een ondergronds meer en veel moois te zien. De uitgang bereiken we door op ons buik onder iets door te kruipen. Kunnen jullie je voorstellen hoe we eruitzagen toen we weer buiten stonden???? Nou we zullen een foto plaatsen.
We drinken gezellig nog een cola met de duiters die in zwitserland wonen en wisselen e-mailadressen uit om elkaars foto's te kunnen toesturen. We moeten echt naar huis om te douchen. Het is prachtig weer en dus besluiten we naar de waterval te gaan. Een uurtje brommen, maar dat vind Henk ook leuk net als de Thaise dames. Ze willen ons een gids aansmeren maar eigenwijs als we zijn en uit de verhalen van anderen weten we dat het 'makkelijk'zelf is te doen. Als we net in het riviertje lopen komt er een klein tropisch regenbuitje. Bikkels als we zijn (al zeg ik dat zelf) vervolgen we onze we omhoog. Het is prachtig en zeer klam. Het water biedt een beetje verkoeling hoewel !!!! Na een uurtje bereiken we het watervalletje. Op de terugweg krijgen we echt een tropische regenbui inclusief storm over ons heen. We mogen bij de bouwvakkers die aan een stuw werken schuilen. Het is inmiddels al 5 uur en dus besluiten we als de wind een beetje minder is onze weg omlaag te vervolgen. Het regent nog enorm, maar wat deert het we zijn héél erg nat maar het is niet koud dus.....
De brommer gestart en over geplaveide en ongeplaveide wegen onze weg naar het hotel gevonden. Gauw lekker een warme douche en de gemaakte foto's bekijken. Wat hebbn we genoten vandaag!!!!
Lekker gegeten en nu een verhaalte voor de website. Morgen om 10:45 uur worden we opgehaald. We gaan met de auto terug naar Krabi (2 uur) en om 15:00 uur met de boot naar Koh Phi Phi (1 uur varen).

Onze volgende belevenis komt dus vanaf Koh Phi Phi. We gaan nu lekker slapen en morgenochtend de koffer pakken voor de volgende lokatie.

Lieve mensen bedankt voor jullie reacties en tot héél snel.

Liefs vanaf een klam maar inmiddels droog Koh Lanta, Henk en Gerda

• 13 Oktober 2010 - 16:39

Joke Van Schip:

Hoi avonturiers,

Dit was een echt avontuur. Best eng als je op je buik uit de grot moet kruipen. Stel dat je door al dat lekkere eten wat bent aangekomen, zou je zomaar kunnen blijven steken. Wat moest je doen als je lampje onverwachts uitging? Ik heb in mijn rugzak altijd voor noodgevallen een zaklamp bij mij.Gek dat je daar al die mooie stalagmieten en stalagtieten mag aanraken. In europa mag je blij zijn als je er alleen al naar mag kijken. Lieve groetjes vanuit een zonnig en droog IJsselstein.

• 13 Oktober 2010 - 17:33

Willeke:

Lieve Gerda en Henk,

Wat heb ik genoten van jullie verslag! Wat jofel dat die man bij wie jullie het brommertje hadden gehuurd het zelfde brommertje met de nog halfvolle tank voor jullie apart had gehouden! Vandaag dus toch een grot bezocht en net wat ik al dacht: Spannend! De gids had van te voren niet hoeven douchen begrijp ik nu, maar goed hij wilde er natuurlijk "netjes bijlopen" op zijn werk.
    Ik zou het ook allemaal graag hebben gezien, want wat jullie beschrijven klinkt geweldig, wat mooi wat jullie hebben gezien, maar ook wel griezelig zonder voorzieningen en wat schrikken Gerda dat je uitgleed, het liep goed af, maar wel een dikke knie. Wat is dat toch met jou? Een kwallenbeet, een "vloedgolf", nu weer een dikke knie! Je bent voor je plezier op vakantie hoor! Een souvenir als herinnering is leuk, maar je hebt er nu wel genoeg oke? Het meest heb ik gelachen om de uitgang van de grot! Mijn hemel, dat verwacht je toch niet! Op je buik ergens onder door kruipen, wat zagen jullie er uit! Ik zag trouwens dat dat Duitse stel op slippers liep, jullie hadden gelukkig wel stevig schoeisel aan!
    Leuk dat er zo'n klik met hen was. Jullie hadden niet "naar huis" gehoeven, als je van te voren had geweten dat je in zo'n enorme plensbui terecht zouden komen. Wat jammer dat het al een paar keer zo enorm heeft geregend. Later op de dag nóg een bui ála tropica, compleet mét storm, waren jullie niet bang? Was het niet griezelig op de stukken die niet geplaveid waren, het lijkt me met die harde buien dat die wegen in modderstroompjes veranderen. Je kon die dag voor de derde keer schone kleding aantrekken. Kan de kleding die te lijden had van "het buikschuiven" ergens gewassen worden? Al met al een heel avontuur vandaag, maar wel bijzonder! Gerda, ik begrijp dat je niet uitgebreid op al mijn vragen kunt antwoorden, doe dat maar in gedachten als je het leest, ik schrijf erg lange stukken, leef ook echt met jullie mee, vind het zo heerlijk om alles te lezen, het is zo leuk dat dit mogelijk is door de computer!
    wat een leuke foto's ook weer. Wat vliegen de dagen om, jullie zijn daar alweer 10 volle dagen. Geniet ervan hoor!
    waarschijnlijk liggen jullie al in bed, daar is het nu ongeveer half één in de nacht. Bedankt weer voor jullie uitgebreide verslag en dat jullie zoveel tijd vrijmaken om ons op de hoogte te houden! Dat wordt hier zéér gewaardeerd! Héél veel liefs en groetjes uit Holland, wij hadden weer een mooie oktoberdag!

Willeke. -xxx-

• 14 Oktober 2010 - 06:32

Aad En Irma:

Hé vieze smeerkezen

Ja dat mag ik toch wel schrijven als ik jullie zo op 'n foto zie staan komende uit die grot, maar geweldig dat jullie je er niet van laten weerhouden om ondanks de wat mindere weersomstandigheden toch zulke leuke interessante dingen te ondernemen.
    Leuk ook voor jullie dat er 'n ander stel bij was, kan je mooi wat ervaringen uitwisselen en Gerda je past toch wel 'n beetje goed op jezelf he, hoe moeten we je straks weer thuis zien komen, lekgestoken door de muskieten, gebeten door die kwal van 'n kwal en nu weer 'n uitgleier met 'n dikke knie als gevolg.
    Ach als het haar maar goed zit zeggen we dan, al twijfel ik ook daaraan als ik die foto van je in dat beekje zie, dat is echt lachen.
    Dit was het vandaag weer van mij en het wachten op jou met ongetwijfeld weer 'n leuk verhaal.

Groetjes uit 'n wat kouder wordend Holland
    Aad en Irma xxx