Op diverse manieren toeren - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Op diverse manieren toeren - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Op diverse manieren toeren

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

17 Oktober 2010 | Thailand, Phuket

Hallo allemaal,

Hoera de zon schijnt alweer!!!
Maar tot mijn schrik ondek ik vanmorgen dat we niet donderdag maar woensdag al naar huis moeten en donderdag al in Nederland zijn. Gelukkig, broer is vrij en dus komt alles toch nog goed.
Gisteravond zijn we heerlijk in een drukke straat wezen eten. Daarna een beetje langs allerlei prullaria geshopt. Wel leuk maar een beetje irritant dat ze je bijna in elke 'winkel' bijna naar binnen trekken. Je kunt niet even rustig kijken. Maasage madam, ja ik wordt wel gevraagd maar Henk niet !!!!
We zitten/lopen midden in het uitgaansleven van Patong Beach. Travestieten te over, geweldig leuk om zo vanaf een afstandje en soms ook héél dichtbij te bekijken. Helaas om ongeveer half 11 dondert Gerda bijna om van de slaap. We wandelen terug naar het hotel en moeten vele taxichaufferus teleurstellen. We vinden het véél te leuk om een beetje rond te kijken.

Na een lekkere nacht beginnen we met een lekker ontbijt. De zon schijnt dus besluiten we naar het strand te gaan. Onderweg (nog bij het hotel) boeken we een uurtje avonturen met een buggy. Om twaalf uur worden we bij het hotel opgehaald en na een ritje van een half uur mogen we, nou ja Henk, want Gerda kan uiteraard weer eens niet bij de pedalen, zelf achter de gids aanrijden. Eerst over de verharde weg en dan een onverhard pad vol kuilen en hobbels.

Gerda gaat lekker naar het strand en Henk heeft een echte masseur nodig want toen we vanmorgen van het strand wegliepen schoot het in zijn rug. Terwijl Henk wordt gekraakt, ligt Gerda met een windje vanuit zee bij ongeveer 33 graden met een boekje en een puzzeltje op een strandbedje. Voorwaar geen straf moet ik toegeven. Henk meldt zich na een uurtje. Het heeft wel een beetje geholpen want hij gaat vervolgens op een jetski de zee op. Maar Marjon, jij moet er waarschijnlijk nog wel iets aan doen zegt Henk.

We luieren lekker wat in het zonnetje en genieten van de mensen om ons heen.

Het is inmiddels 6 uur en en wordt dus al weer bijna donker. We drinken hier alvast een klein aperatiefje en storten ons dan straks nog maar weer een keer in het bruisende nachtleven. We moeten wel op tijd terug want morgen gaan we kanovaren en worden we om half negen opgehaald.

Zo dadelijk zal ik nog een foto plaatsen.

Tot de volgende keer.
Groetjes Henk en Gerda

• 17 Oktober 2010 - 11:22

Willy Fasidou:

ik had geen email gerard hebt het gemaakt fijn dat jullie zo na je zin hebben geniet er fijn van kusjes voor jullie beiden

• 17 Oktober 2010 - 11:22

Willy Fasidou:

• 17 Oktober 2010 - 13:22

Willeke :

Lieve Gerda en Henk,

Dat is zeker even schrikken Gerda als je tot de ontdekking komt dat jullie donderdag al terug zijn in plaats van te vertrekken, wat gaat het hard hè? Wat fijn dat jullie zon hebben, ik hoop dat het de laatste dagen dat jullie daar zijn zo mag blijven, er zijn zat pittige buien gevallen. Lekker het sfeertje geproefd van de drukte in de stad, jammer ja, dat je niet de kans krijgt om rustig te kijken, ja, ze zien dat je toerist bent en willen je van alles verkopen, dit keer was jij in trek voor een lekkere massage en werd er aan Henk voorbij gegaan haha. Wat een travestieten zie je daar zeg, in dat hotel ook al achter de balie en dat was niet de eerste keer schreven jullie.
    Het komt daar zeker veel voor, wel leuk dat je dat eens van zo dichtbij kon aanschouwen, jammer dat je zo moe was Gerda en dat jullie "het uitgaansleven" moesten staken. Spannend die rit met de buggy en jammer Gerda dat jij niet bij de pedalen kon, maar had je het wel gedurfd om zelf te rijden? Leuke foto en video, zo heerlijk om allemaal te zien. Ik zal als jullie weer terug zijn de verslagen wel missen! Dit keer was henk aan de beurt voor ongemak, gelukkig gaat het weer wat beter, jij kon lekker luieren op een strandbedje met een puzzelboekje en dat bij een buitentemperatuur van 33 graden, bijna niet voor te stellen nu het hier in Holland echt fris is met hooguit 10 graden, ik zou op dit moment ook wat graag toegeven aan een luiermoment, zogouw ik ga zitten vallen mijn ogen dicht, een paar dagen te laat naar bed, slecht geslapen en geen 20 meer, die combi doet me de das om. Inmiddels hebben jullie je weer in het uitgaansleven gestort, morgen weer een leuke dag, kano varen, het klinkt allemaal even heerlijk. Genieten hoor mensen van al die leuke dingen nu het nog kan, want de terugreis komt al in zicht. Nog even niet aan denken. Wat een mooie kamer hebben jullie, ziet er allemaal goed uit!
    Voor straks welterusten. Bedankt weer namens een thuisblijver, ach, het is ons niet allemaal gegeven om... haha.
    Het is ook heerlijk om te lezen hoor wat jullie allemaal beleven, zo heb ik toch het gevoel ook een beetje op vakantie te zijn. Heel veel liefs en groetjes,

Willeke. -xxx-