Flam - Reisverslag uit Flåm, Noorwegen van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Flam - Reisverslag uit Flåm, Noorwegen van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Flam

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

01 Juli 2011 | Noorwegen, Flåm

Hallo lieve allemaal,

Ons schip is vannacht door een 200 km lang fjord naar Flam gevaren. Moet erg mooi zijn dat gaan we vanmiddag bekijken. Na het overheerlijke ontbijt kunnen we naar de wal. Dit keer gaat dat via tenders (de reddingssloepen). Er staat een enorme rij voor het spectaculaire bergtreintje van Flam naar Myrdal. Na een uur, en een klein beetje gebruikmakend van de lengte van Gerda, hebben we naar een uur kaartje voor het treintje van 3 uur. We gaan eerst terug boord voor een lekker kopje koffie. Na de lunch gaan we met de tenders weer naar het station.
Jongens wat een geweldige treinreis. Enorme watervallen en vergezichten. We zien ook nog sneeuw, helaas we zijn de ski’s vergeten mee te nemen. Na een korte stop gaan we dezelfde weg terug, je komt ogen te kort. WAT IS DIT MOOI !!!!
Om even na zes uur vertrekken we uit het fjord. GEWELDIG !!! Op het promenadedek genieten we ruim 2 uur van het prachtige uitzicht op de natuur. Dan wordt het tijd om ons te gaan verkleden voor het diner.
Henk en Irma gaan na het diner boven verder genieten van een drankje en de uitzichten. Gerda neemt revanche met scrabbele in de bibliotheek.

Inmiddels is het vrijdag. We liggen afgemeerd in Stavanger en gaan zo hier even kijken. Vandaag moeten we al om half 3 terug zijn aan boord en dan gaat helaas al het laatste deel van onze fantastisch trip beginnen. Nu nog even niet aan denken we gaan er lekker van genieten. Vanavond hebben we weer een captains-diner.

We weten niet of we jullie deze reis nog verslag kunnen doen maar anders laten we jullie van onze belevenissen genieten als we weer thuis.

Voor nu liefs en groetjes van 4 mensen die héél erg genieten van het mooie Noorwegen

• 01 Juli 2011 - 19:00

Willeke:

Hallo levensgenieters,

Vanavond bij thuiskomst stond er weer een reisverslag van jullie in mijn mailbox. Heerlijk hoor! Nou, dat was niet niks zeg! 418 treden en dan nog via een stijle trap. Ik zou dat niet durven! Maar een prachtig uitzicht en dat nemen ze jullie niet meer af. Via dezelfde weg weer naar beneden, ik voel een kriebel door mijn maag gaan, want ik heb hoogtevrees. Wat mooi, zo'n onderwatermuseum, met grootse aquaria, waar je het leven onderwater van zo dichtbij kan aanschouwen! Gelukkig, dat jullie nog nét op tijd waren voor de duikshow. Zo'n middagje rust, is ook wel prettig hè? Gezellig, dat jullie met z'n viertjes zijn, dan is zo'n spelletje scrabbel een stuk spannender, nou ja...., Aad ging lekker en een goed begin is het halve werk. Jammer Gerda, maar het gaat om het spel..., toch? Wat klinkt dat weer goed, al dat lekkere eten bij het diner! Wat bijzonder dat het zo lang licht is hè? Je zou zeggen, als de dagen zo lang zijn, dat je dan extra kunt genieten, maar ze vliegen evenwel om, net als hier! Zo'n week is zo weer voorbij! Verstandig, om toch een beetje op tijd naar bed te gaan, want de volgende dag was er weer een heel programma. Wat apart, om in de reddingssloepen aan wal te gaan. Is dat, omdat het schip niet aan kon leggen aan de wal? Dat was een behoorlijke wachttijd voor dat treintje. Waren dat allemaal passagiers van het schip, die ook mee wilden, of was er gewoon veel toerisme? Wat een pracht wat jullie beschrijven! Hebben jullie nog mooie foto's kunnen maken? Indrukwekkend hè, die watervallen en de enorme kracht, waarmee dat gepaard gaat? Het vertrek uit het fjord, ook zo mooi! En een paar uur kunnen genieten van al dat moois! Op plaatjes is het al zo mooi, maar het moet nog een veel grotere indruk maken, als je daar écht bent. 'S avonds weer een heerlijk diner. Hoe was de revanche Gerda, heb je kunnen winnen deze keer? Ik hoop het, want dat geeft een mens toch een goed gevoel haha. Vandaag alweer de laatst dag, alvorens de reis weer richting Holland gaat,op dit moment genieten jullie wellicht nog van het captains-diner. Ik hoop, dat jullie nog een gezellige avond zullen hebben en mogen genieten van het laatste deel van deze reis. Jammer dat het er al op zit, dat betekent ook weer het einde van het mee genieten. Graag lees ik jullie laatste belevenissen nog, al zijn jullie dan inmiddels weer terug. Het was fijn om mét jullie er een beetje bij te zijn, door dit reisverslag. Ik heb er weer van genoten. Liefs en groetjes voor jullie allevier,
    Jaap en Willeke.xxx