Regen in Trollenland - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Regen in Trollenland - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Regen in Trollenland

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

29 Juni 2011 | Noorwegen, Bergen

Lieve vrienden en vriendinnen,

Om 5 uur gaat de wekker op Henk’s telefoon. ERUIT !!! Gekkenwerk terwijl je vakantie hebt of toch niet. Om kwart over vijf lopen we op het promenadedek met nog een enkele andere zot!! Het onweert en het regent maar…. we zien wel dat we net het fjord binnenvaren. Keurig volgens de planning dus. Door de regen is het uitzicht enigszins beperkt maar we genieten er toch volop van. Rond half 7 begeven we ons naar het 8e dek……….. ja het ontbijtbuffet is al geopend. We zien hoe we steeds dichter bij Bergen komen. Met een bootje worden de touwen om vast te zetten op de kade opgehaald en rond kwart voor 8 liggen we afgemeerd aan de kade in Bergen. Gelukkig het regent nog steeds. Ja want anders zouden we verkeerd zijn. Want in Bergen blaffen de honden als je geen paraplu bij je hebt en als je aan een kind vraagt of het vaak zulk slecht weer is krijg je als antwoord dat hij dat niet weet omdat hij pas 8 jaar oud is.
De dames vandaag ook in een lange broek en gewapend met paraplu’s en regenjassen gaan we Bergen in.
Met de Floiebaan, een steil kabeltreintje, gaan we in ongeveer 8 minuten tijd naar een hoogte van ongeveer 320 meter. Daar kunnen we een prachtig uitzicht over Bergen en het fjord tegemoet zien. Helaas……… het is zo mistig dat we slechts héél af en toe een blik in het dal kunnen werpen en ja dan zien we ook ons schip liggen. We hebben een enkele reis naar boven genomen en we wandelen terug omlaag naar het centrum. Ondanks de regen genieten we er enorm van. Onder moeders paraplu……. liepen eens…… Uit alles blijkt dat het hier héél vaak regent want de natuur is zo groen, de varens bloeien in overvloed en er zijn om de haverklap watervalletje, echt zo mooi.
In het stadje lopen we over de vismarkt. Zalmen zo groot, Irma waagt zich zelf aan het proeven van een stukje walvis. We bekijken wat authentieke winkeltjes en straatjes, wie weet lukt het om een jullie een indruk te geven via de bijgevoegde foto’s.
We wandelen terug naar boord. In het Lido-restaurant staat alweer een heerlijk lunchbuffet, met weer allerlei andere dingen dan de vorige dagen.
Daarna gaan we even een tukkie doen want ja het was toch wel erg vroeg vanmorgen. In de namiddag een lekker bakkie en een ijsje. Straks weer een heerlijk 4 gangen diner en later in de avond is er weer een show, dus we hoeven ons wederom niet te vervelen.
Zo het tikwerk zit erop dus kunnen we aan de borrel.

Morgen nieuwe avonturen.
Liefs van 4 cruisegangers
Henk, Aad, Irma en Gerda

• 29 Juni 2011 - 13:16

Willeke:

Lieve vakantiegangers,

Door omstandigheden geen kans gehad om eerder te reageren en jullie zijn al op de helft van deze heerlijke week. Wat fijn te lezen dat jullie zo genieten. Het is allemaal weer prima verzorgd en jullie beschrijven het zo leuk, dat ik het gevoel heb er zelf bij te zijn. Jammer van de regen, maar zo te lezen laten jullie je daar niet door uit het veld slaan en genieten toch. Dat was zeker vroeg uit de veren, maar wel de moeite waard! Wat vond irma van dat stukje walvis wat ze heeft geproefd? Wat een held, ik ben niet zo, als ik het niet ken haha.
    Jullie vermaken je prima en ook het eten klinkt weer goed. Heb je een foto gemaakt, toen je je mooie jurk aanhad Gerda? Ik ben zo benieuwd hoe hij staat? Leuk hè, dat je hem voor deze gelegenheid aan kon? Bedankt voor jullie leuke verhalen en dat wij weer mee mogen genieten, ik doe dat zeker! Heel veel plezier en ik kijk al weer uit naar jullie verdere belevenissen. In Nederland hadden we een paar hele warme dagen en gisteren liep de temperatuur op tot 34 graden, het was heel klam en beslist geen pretje. Er werd heel zwaar weer verwacht, dat kwam later dan ze hadden voorspeld, uiteindelijk was het ook niet zo heftig, als ze hadden gezegd, althans niet in Baarn. Gelukkig is het nu een stuk koeler. Wij gaan morgen een dagje naar Limburg en vrijdag gaan we naar Utrecht, dus twee drukke dagen, want we zijn echt de hele dag weg.
    Liefs en groetjes voor jullie allevier,
    Willeke.

• 29 Juni 2011 - 14:56

Antoon Kragten:

Hallo Henk en Gerda

We genieten van jullie reisverhalen. Het is jammer dat het weer niet helemaal meewerkt, maar de cruise, het comfort en het heerlijke eten vergoedt het nadeel van het slechte weer.
    Jullie hebben nog enkele dagen te goed en die zullen best wat zonniger zijn.
    We wensen jullie en de vrienden nog 'n paar gezellige dagen.

Groeten vanThea en mij.

• 29 Juni 2011 - 15:26

Marjon:

Hoi Gerda en Henk (en natuurlijk Aad en Irma).
    Wat een verwennerij daar aan boord!!! Wordt er nog een beetje gesport ook?
    Nee, hoor geniet maar lekker. Heel veel plezier!

Groeten van Marjon

• 30 Juni 2011 - 07:39

Harry En Danielle:

Hallo allemaal,

We vinden het weer erg leuk om jullie reis te kunnen volgen. Gisteren waren pa en ma bij ons en Harry heeft ze ook de verslagen laten lezen.
    Wij zijn de laatste dingen aan het doen, zodat we zaterdag vroeg kunnen vertrekken.

Nog een paar fijne dagen en tot de 10de.

groeten van Haryy, Daniëlle, Jarno en Naomi