Verloren en gevonden - Reisverslag uit Klein Aub, Namibië van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Verloren en gevonden - Reisverslag uit Klein Aub, Namibië van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Verloren en gevonden

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

04 November 2018 | Namibië, Klein Aub

Lieve allemaal,

We zijn vroeg opgestaan want we willen naar het Spookmijndorp Kolmanskop en dat ligt op een afstand van 120 km. We zijn niet de enige gasten die om 7 uur bij het goed verzorgde ontbijt aanschuiven.
De rit gaat over een lange geasfalteerde weg. We zien veel vogels sommige scheren rakelings langs de auto en een enkeling stoot zijn kop. Halverwege zien we vlak voor ons een hyena de weg oversteken.
Om kwart voor negen bereiken we Kolmanskop. We zijn een van de eersten en hebben daarom alle tijd om rustig rond te kijken en foto's te maken voor om 10 uur de rondleiding begint.
De bus met de groepsreis is hier ook en dus praten we even bij met de mensen van de groep.
Het diamantdorp ligt in de Namibwoestijn en dat is duidelijk te zien in de huizen. Tot de eerste wereldoorlog werd hier meer dan 1 ton (ruim 5 miljoen karaat) aan diamanten gewonnen. In 1956 verliet de laatste volhouder het dorp. Als er in het 15 km verderop gelegen Lüderitz een huis gebouwd werd haalde men hier ramen, deuren e.d. Het zand heeft daarom plaatsgenomen in de huizen. Onvoorstelbaar wat de natuur kan doen. Sinds 1980 is het dorp beschermd.
In het dorp is een ingerichte turnhal, ik kon dus even sporten.
We rijden door naar Lüderitz en bezoeken daar twee schiereilanden. Henk daalt af tot aan de Atlantische oceaan en ach dan klim ik als alternatief een rots op.
We zijn rond vier uur terug bij onze lodge. Daar komt Henk tot de conclusie dat hij zijn slippers kwijt, de auto en de kamer doorzocht maar we vinden niets. Tot Henk een ohha heeft. Hij heeft ze op een achterwiel gelegd omdat de deur van de auto niet open wilde. Oh jee dat betekent dat ze eraf gevallen moeten zijn. Bij de receptie is één slipper gebracht. We lopen en rijden de weg die we vanmorgen op het terrein zijn gereden maar zonder resultaat. We besluiten toch maar even te gaan zwemmen in het zwembad in de vorm van een hoefijzer. Het blijft knagen en dus besluiten nogmaals te gaan kijken en ja hoor na ongeveer een km op de weg ziet Henk zijn slipper liggen. We draaien terug, in eerste instantie missen we de binnenzool maar na wat goed kijken aan de kant zien we ook de binnenzool liggen. Helemaal happy rijden we terug naar de lodge.
Lekker douchen en daarna genieten van het dinerbuffet. Het voorgerecht en nagerecht worden uitgeserveerd maar van het saladebuffet en het warme buffet mogen we zelf kiezen zoveel en zo vaak als we willen.

Morgen gaan we naar de Namibwoestijn.

Liefs en groetjes van Henk en Gerda

• 04 November 2018 - 16:29

Aad En Irma :

Lieve luitjes nog even snel 'n berichtje van ons voordat jullie het bed op gaan zoeken
    na weer 'n lange bewogen dag, vol belevenissen, indrukken en informatie,
    alles weer mooi en gedetailleerd beschreven door jou Gerda,
    zo lezen we niet alleen waar en wat er te zien was,
    maar hebben er ook min of meer in onze fantasie 'n beeld bij.
    Wel vervelend op het eind van de dag, die verloren slippers,
    Het zijn maar slippers, maar toch, je blijft er toch naar zoeken en
    gelukkig achteraf toch gevonden.
    Na lekker gegeten te hebben, nog even fijn relaxen en dan heerlijk naar bed om
    uit te rusten en energie op te doen voor morgen, weer 'n lange rit richting Namibwoestijn.
    Geniet er morgen weer heerlijk saampjes van en de groetjes van ons.

• 04 November 2018 - 16:40

Ed, Erica En Luna :

Wat een avonturen allemaal weer

• 05 November 2018 - 04:26

Lenie:

Goed dat jullie de slippers weer gevonden hebben groetjes en veel plezier

• 05 November 2018 - 06:16

Thea En Antoon:

Hallo globetrotters wij genieten van jullie reisverhalen, wij hopen dat jullie nog veel fijne dagen beleven.

Groetjes van Thea en mij

• 09 November 2018 - 04:47

Monique:

Dat verhaal van die slippers, geweldig! Ik zag het gewoon helemaal voor me