Rotstekeningen - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Rotstekeningen - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Rotstekeningen

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

10 November 2018 | Namibië, Swakopmund

Lieve familie en vrienden,

We hebben een hele leuke dag gehad. We vertrokken met zwaar bewolkt weer vanuit Swakopmund maar wel over een goed geasfalteerde weg. Allereerst zien we een gestrande viskotter daar willen ze ons mineralen verkopen. Daarna gaat het het binnenland in over een gravelweg en breekt de zon door.
Zoals wel vaker is de ene gravelweg de andere niet.
Rond kwart voor twee bereiken we Twijfelfontein. De parkeerwachter zegt ons hoe we bij de ingang moeten komen. Al snel mogen we met de gids en een ander Duits stel mee voor de rondleiding. Tja Henk ziet niet direct de unieke belevenis, we zien hier rotstekeningen van duizenden jaren geleden. Het is pittig bij 43 graden. We rijden vervolgens door naar de 'orgelpijpen' en de zwarte bergen.
Via minder hobbelipwegen gaan we op weg naar onze volgende overnachtingsplaats, Vingerklip lodge, waar we om half zeven aankomen. De Vingerklip van zo'n 35 hoogte kunnen we al ver af zien. Een hele vrolijke lieve negerin heet ons welkom. Ze vertelt dat we vanavond hier in het restaurant kunnen eten maar ook naar het restaurant Eagle's Nest kunnen gaan boven op een klip op een kwartiertje omhoog wandelen. Nou ja wandelen, het eerste stuk is inderdaad een pad omhoog maar dan om de hoek zijn het allereerst uitgehouwen treden in de rots en tot slot een soort van steiger met trappen. Boven hebben we een schitterend, overweldigend uitzicht. Na genoten te hebben van de zonsondergang waarvoor we precies op tijd zijn genieten van het heerlijke eten.
De weg terug is goed verlicht en beneden in het restaurant drinken en kletsen we gezellig met een Nederlands stel. Het is al snel laat en ik moet de route van morgen nog bekijken maar dat doe ik dan wel bij het ontbijt.
Het is een voortreffelijk ontbijt weer. Op naar Etosha.
Wie weet wel met koffie en gebak, tenslotte is Pauline vandaag jarig. Gefeliciteerd meis

• 10 November 2018 - 04:56

Jebroer:

Gaaf die rots met die Steigertrap. Daar krijg is Nicole met geen 10 paarden overheen.

• 10 November 2018 - 06:02

Johan:

Hoi globetrotters,

We merken dat er vele Nederlandse woorden gebruikt worden. Blijkbaar is niet alleen zuid Afrika in een ver verleden onder invloed geraakt door Nederlanders,gezien de Nederlandse benamingen.
    Wel gaaf die rots tekeningen. Hoe gaat het met de banden. Geen oneffenheden in het wegdek meer zoeken Henk. Geniet er van en tot schrijfs, groet vanuit een regenachtig vakantie park De Boeg,

Nel en Johan

• 10 November 2018 - 06:07

Aad En Irma :

Allereerst dus jullie ook gefeliciteerd met je dochter Pauline, pa en bonusma,
    zoals ze je altijd betiteld, mooi hoor.
    Het was weer 'n fantastische dag zoals je die weer prachtig beschreven hebt,
    wel 'n beetje warm, 43 graden pfff, kan Henk trouwens wel 'n beetje begrijpen,
    heb zelf ook niet zoveel op met die oude rotstekeningen en
    zeker niet al je jezelf daar ook nog eens de peultjes voor moet zweten hahaha.
    Het schitterende, overweldigende uitzicht en de mooie zonsondergang op
    jullie eetgelegenheid zal de beklimming ernaar toe wel verzacht hebben,
    maar net als wat jou broer schreef, ze krijgen mij daar ook met geen stok naar boven.
    Lieve vrienden geniet ook heerlijk van deze komende dag naar Etosha.