Touren door de bush - Reisverslag uit Sydney, Australië van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Touren door de bush - Reisverslag uit Sydney, Australië van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Touren door de bush

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

25 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Hallo luitjes,

Wat we nu toch allemaal beleefd hebben!! Ik denk dat het maar goed is dat we dat op beeld hebben vastgelegd want …… wilde avonturen beleefd bij en met Bill.
Vrijdag en zaterdag zijn we in Mount Gambier geweest. We werden wederom met open armen ontvangen. Ze hadden stiekem al op ons gerekend. We werden vrijdagavond getrakteerd op een heerlijke visschotel als voorafje en daarna lekkers van de bbq.
Bill vroeg Henk om mee te gaan om een auto om te ruilen bij hun andere huis zodat we zaterdag met twee 4x4 door een national natuurpark konden toeren. Tja en toen zei hij dat hij hem nog kangaroo´s wilde laten zien, ja dat liet ik me natuurlijk niet ontglippen. Ma bleef alleen achter bij Bev en wij gingen mee naar Nelson. Bill nam een schijnwerper mee nou dat beloofde wat en dat werd het inderdaad ook. Na het wisselen van de auto zijn we dwars door de bossen gereden. Jongens wat een belevenis. Als eerste stak vlak voor onze auto een wombat (een soort klein beertje) over die absoluut geen haast had om weg te komen. Een stukje verder zagen we de eerste groep kangaroo`s. De schijnwerper erop en ze blijven staan, geweldig. Dat heeft zich diverse keren herhaald. Een stukje verderop liep er één vlak voor de auto en wat doet Bill???? Vol gas erachter aan. Nou we hebben gebruld van het lachen, wat kon dat beest springen zeg. Henk kreeg ontzettend koude handen want die moest telkens de schijnwerper buiten het raam houden en de omgeving daarmee verkennen. Maar dat had hij er graag voor over.

Zaterdagmorgen vertrekken we vroeg naar een zoon van Bill die op de crossmotor met ons mee zal gaan. Zijn lieve leuke vrouwtje gaat ook mee. Henk mag de grote Mitsubishi van Bill rijden en Bill neemt de kleinere Suzuki. Eenmaal in het national park ga ik bij Bill in de auto en gaat de mooie, vrolijke, lieve en veel vertellende Shellene naast Henk zitten. Luitjes wat we toen allemaal gezien en beleefd hebben houd je niet voor mogelijk. Door het mulle zand, over rotsen, steile hellingen en afdalingen en héél véél hobbels. Henk houdt van water want….. hij liet geen pool voorbij gaan zonder er met een flinke vaart doorheen te crossen. Hij heeft het zelfs gepresteerd de auto een stukje te laten vliegen. Nee…. helaas heb ik dat niet op video vast kunnen leggen. Bill heeft met mij gecrosst over de zandvlakte en tegen een steile duin opgereden. Ik lag echt achterover in mijn stoel, dat zal ik niet gauw meer meemaken.
De auto’s en motor na afloop bij Guy en Shellenne voor de deur met de hogedrukreiniger bewerkt. ’s Avonds gezellig met de hele meute uiteten geweest en daarna na de kermis en het vuurwerk.

Hoe bedank je mensen die dit voor je willen doen???

Vandaag hebben we een rustigere dag, hoewel we werden om voor 7 uur al uit ons bed getrommeld door Henk. De telefoon was plots een uurtje vooruit gegaan. We hebben ruim 460 km gereden en zijn nu in Victor Harbor. We hebben op het stormachtige Granite Island onder leiding van een erg enthousiaste gids hebben we diverse little pinquins gezien. Aan het slot hebben we ook nog een kuiken-pinquin gezien.
Morgen gaan we met de ferry-boot naar Kangaroo-Island, gelukkige voorspellen vanaf dinsdag weer wat beter weer. Het is stormachtig en daardoor behoorlijk fris.

Liefs van de mensen down under

• 25 Oktober 2009 - 11:58

Willy Fassidou:

Nou jullie durven veel zeg, maar zo als ik lees maken jullie de reis van jullie leven genieten jullie er maar fijn van groetjes Willy

• 26 Oktober 2009 - 09:34

René, Nicole En Zino:

Hallo allemaal. Wat leuk dat de mensen zo enthousiast zijn om jullie op deze wijze hun land te laten zien. De tijd gaat hard want volgens mij is zo'n beetje de laatste week ingegaan. Geniet van die dagen want voor jullie het weten is het weer voorbij en ben je weer in het kouwe kikkerland.

• 26 Oktober 2009 - 17:55

Joke:

Tof wat jullie allemaal meemaken. Maar Gerda je bent dan ook iemand die veel wil meemaken en durft te proberen. Blijf genieten.