Aankomst bij Vision of the Seas - Reisverslag uit Haifa, Israel van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Aankomst bij Vision of the Seas - Reisverslag uit Haifa, Israel van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Aankomst bij Vision of the Seas

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

19 September 2011 | Israel, Haifa

Hallo lieve allemaal,

Hier dan eindelijk onze eerste belevenissen.
Donderdagmiddag brachten we Bluey bij pa en ma. Hij vond de autorit best spannend kon je zien. Hij stond hoog op z’n kleine pootjes, maar z’n kooi was vertrouwd en dus ging het helemaal goed. Al gauw was hij aan het kletsen toen we binnen waren, dat gaat dus wel goed komen. Wie weet wat hij allemaal gaat leren tijdens onze vakantie.
Koffers opgehaald en met de auto naar Barendrecht. Lekker koffie met een plak cake en toen richting station. De mannen gaan met de koffers en de auto en de dames wandelen gearmd naar het station. Het avontuur kan beginnen.
Om 8 uur vertrekt de trein richting Rotterdam alwaar we overstappen op de trein richting Schiphol. Op internet hadden we de vertrekhal en balie al gezien dus…… in 1 keer bij de juiste balie. Wat is het rustig !!!! We zijn snel ingecheckt en nadat de koffers op weggaan zijn naar het vliegtuig van Turkisch Airlines gaan wij door de douane en wat winkeltjes kijken.
Tijd genoeg om nog wat lekkers te nemen. Om 23:00 uur zijn we bij de gate en kunnen vrijwel direct doorlopen. Het is een héél nieuw vliegtuig, om 23:55 uur precies op tijd taxien we richting de startbaan.
Als we eenmaal in de lucht hangen krijgen we een maaltijd en drinken. Ach ondanks het vreemde tijdstip smaakt het prima. De vlucht gaat ook prima we landen een half uur eerder dan gepland op de luchthaven van Istanbul. We zitten ver naar achteren in het vliegtuig maar…. dat is een voordeel want we mogen er aan de achterkant via de trap uit. Met de bus naar het luchthaven gebouw is maar een klein stukje. Nadat we een visum hebben gekocht sluiten we aan voor de paspoortcontrole. Weer een stempel voor de verzameling.
Als we bij de bagageband komen zijn de eerste koffers al op de band.
Maar nu het is hier een uurtje later maar altijd nog pas half 5 en we kunnen pas om 12 uur aan boord. Tijd genoeg dus om uit te zoeken hoe we dat zullen gaan doen.
Taxi-kost ongeveer € 100 met z’n vieren maar we kunnen ook met een shuttle-busje voor € 10 per persoon. Al rondkijkende zien we ook een metrokaart en wat blijkt met de metro kost het nog geen € 2 per persoon. Ja en Hollanders als we zijn……… gaan we samen met 2 dames die we op het vliegveld ontmoeten met de metro richting Vision of the Seas, zoals ons cruiseschip deze reis heet. Vanaf de metrohalte is het toch best nog een stukje lopen zeker met een koffer maar goed het is mooi weer en we hebben de tijd.
De aankomst hal is onduidelijk en ook het personeel dat er rondloopt kan maar weinig uitleg geven. Het zijn allemaal nieuwelingen want elk personeelslid dat aankomt krijgt eerst een oranje polo en een soort loopbroek om zich te verkleden.
Om 12 uur wordt gestart met het inschepen. We moeten onze paspoorten afgeven en krijgen in ruil daarvoor een kaartje dat de komende dagen ons identiteitsbewijs en toegang tot het schip zal zijn. De paspoorten moeten namelijk door de immigratiedienst van Israel worden gecontroleerd.
Voor we aan boord gaan op de foto en bij het aan boord gaan ook een foto, die wordt gebruikt bij het verlaten en aan boord komen van het schip.
De hutten worden nog schoongemaakt dus gaan we eerst lekker wat eten op deck 9 waar een heerlijk buffet op ons staat te wachten. Om half 3 zijn de koffers bij de hutten en dus ruimen we die uit en gaan vervolgens lekker zonnen op het deck. Ligbedden in overvloed, heerlijk……… ijsje erbij….. Ja er staat een softijsmachine en je kunt zo vaak als je wilt een ijsje gaan ‘tappen’.
Om 6 uur begint de zon te zakken en zakken wij af naar onze hut om nog even lekker te rusten alvorens aan te schuiven voor een overheerlijk diner. Na het eten even wat rondlopen en kijken en daarna heerlijk slapen. Nou en dat wil best na zo’n gebroken nacht.

Liefs, Gerda, Henk, Aad en Irma