Aapjes, Gouden Driehoek en longnecks - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Aapjes, Gouden Driehoek en longnecks - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Aapjes, Gouden Driehoek en longnecks

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

24 November 2017 | Thailand, Chiang Rai

Lieve mensen,

Hierbij onze belevenissen van gisteren en een deel van de vrijdag.
Gisteren zouden we om kwart over zeven vertrekken voor de excursie. Maar....... de heren Joop en Hans die met ons deze excursie gaan maken liggen nog op bed, ze zijn het vergeten. Beer wekt hun en vraagt de taxi die ons naar de plek zal brengen eerst andere hotels langs te gaan. Dat lukt en zodoende kunnen we om even na acht uur vertrekken. Het is een rit van ruim een uur. In de taxi zijn nog vier Hollanders het zijn gezellige mensen. Het laatste stuk is erg bochtig en daarom toetert de chauffeur veel om het tegemoet komende verkeer te waarschuwen. Nadat we ons apentuig hebben aangedaan worden we in een pick-up wagen naar de start gebracht. De begeleiders staan op de laadklep.
In twee en half uur gaan we over 5 km via 34 plateaus, bewegende touwbruggen en andere fratsen als aapjes door de jungle. Bij het laatste station zakken we 50 meter omlaag. We krijgen een certificaat en een T-shirt. Tijdens het lunch buffet kletsen we gezellig na met onze mede-aapjes.
Om kwart voor vier staat er een taxi voor ons klaar die ons naar onze massages brengt. Joop, Hans en Henk hebben een oliemassage en zes andere met mij een Thaise massage. Allereerst worden onze voeten gewassen. We krijgen een broek en shirt nadat we dat hebben aangetrokken gaat het gordijn tussen de mannen en vrouwen weer open en komen er 7 dames die ons twee uur lang martelen :).
De massage is bij de avondmarkt. Samen met Monika en Rodney gaan we lekker eten. Op de avondmarkt lopen per toeval langs de plek waar de tekening van onze reisleider wordt gemaakt. We hebben als groep besloten hem een beer te geven, vanwege zijn naam en de betekenis daarvan in het Nederlands omdat hij zo zijn best doet om elke dag weer nieuwe woorden te leren, en daarbij een tekening voor zijn master. Vandaag zullen we hem dat aanbieden.
Vanmorgen zijn we om 7 uur vertrokken we gaan nog noordelijker naar Chiang Rai en we bezoeken vandaag bergstammen met lange nekken en de gouden driehoek van Thailand, Laos en Birma.
Onze koffiestop is bij warm water bronnen, je kunt hier eieren laten koken. Voor de bus vertrekt verrassen we Beer met speech door Joop. Joop is op de plek van Beer gaan zitten. Beer is zichtbaar geroerd.
We lunchen bij de Gouden Driehoek ofwel het drielandenpunt en hier bezoeken we het opium museum.
We vervolgen onze weg naar de bergstammen met de lange nekken. De verwachting is dat dit over een aantal jaar zal zijn uitgestorven. Er zitten in het dorp diverse stammen. We betwijfelen of ze hier daadwerkelijk leven. Opvallend dat er wel langnekvrouwen en kinderen zijn maar er nergens een man is te bekennen.
Rond zes uur bereiken we ons resort, hier zijn we slechts één nacht. Straks nog wat rondstruinen op de avondmarkt.

Henk en ik gaan samen met Beer uiteten.

Groetjes vanuit Chiang Rai

• 24 November 2017 - 14:37

Pauline Fokkens:

Hoi paps en bonusmams,

Wat maken jullie weer heerlijk veel mee. Volgens mij is het een topvakantie :) Erg leuk om al die verhalen te lezen.

Ik moest ook erg lachen om jullie foto onder het bord "happy ending" hihi.
    Heel veel plezier nog en een dikke kus en knuffel voor jullie beide.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 24 November 2017 - 16:54

Rene:

Ziet er goed uit allemaal. Enjoy it.