Barossa Valley - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Barossa Valley - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Barossa Valley

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

07 Oktober 2009 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal,

Dank voor jullie berichtjes,voor ons is het leuk om op deze manier iets van het thuisfront te vernemen.
Hier een nieuw bericht van de tijdelijke tegenvoeters. Zondag heeft onze neef Bill ons een deel van de omgeving laten zien. Op de camping hoorden we toen we terugwaren een hoop gekrijs, dat bleken witte kakatoo’s en kleine papegaaien te zijn. ’s Avonds zijn we met de hele familie naar de gokhal geweest……. Ja om lekker te eten en te babbelen.
Maandagmorgen hebben we de camping in Adelaide verlaten. Allereerst wilden we wat dagelijkse boodschappen doen alvorens te beginnen aan de route door de Barossa Valley. Helaas … het bleek Public Holiday kortom alles dicht. Dan te bedenken dat hier de winkels normaal gesproken 7 dagen in de week open zijn. Het kost ondanks de te leen gekregen TomTom van Bill nog behoorlijk wat moeite om de stad uit te komen. De Aussie TomTom had …… aan straatjes met eenrichtingsverkeer. Met het gevaarte door allerlei kleine tussendoor straatjes maar we hebben een prima chauffeur en………. we hebben het gevonden. Bij een stop langs de weg zag mama plots een koala in een boom zitten. Hij zat met z’n rug naar ons toe en had geen zin om zich van zijn andere kant te laten zien. Foto volgt. We maken even dankbaar gebruik van het internet van de eigenaren van de camping waar we nu (woensdagavond) zijn.
Rond half vijf hadden we een plekje op een camping in het midden van de Barossa Valley.
Dinsdag het tweede gedeelte van de Barossa Valley en daarna door een zeer wijds en stil landschap het eerste deel van de reis richting het noorden. We gaan het mooie weer opzoeken en de aborignals.
Het links rijden went al. Wordt dus oppassen als we weer terugkomen. Tenminste …….we hebben al van diverse kanten vernomen dat het zo schitterend wonen en leven is en dat we er nog wel bij kunnen. Het is inderdaad heel relax.
We hebben de Barossa Valley verlaten en vandaag een stukje Flinders Range gedaan. Bijna een struisvogel voor zijn sokken gereden omdat we keken naar een ander die vlak voor ons overstak maar zagen niet zo gauw dat er nog eentje achter aankwam.
Morgen vervolgen we onze weg naar Cooper Pedy over de hoofdweg van dit land en die is wel 2 stroken breed!!! Topsnelheid 100 km.
We komen snel met een vervolg verhaal.
P.S. Pa heeft gisteren bloemkool met een sausje en vandaag kip-kerrie Chicken tonight gegeten.

• 07 Oktober 2009 - 09:04

Harry:

Zijn wel geciviliseerd die beesten dat ze op sokken lopen (geintje)

Fijn dat alles, voorspoeding gaat

grt
    Harry, Danielle, Jarno en Naomi

• 07 Oktober 2009 - 09:09

Joke:

Hatstikke leuk om weer wat te horen van jullie reis.

Het lijkt mij ook een heerlijk land om te bekijken en misschien wel om te wonen.

groetjes

• 07 Oktober 2009 - 10:58

Willy Fassidou:

Leuk dat jullie na je zin hebben maar wel terug komen hoor anders missen wij jullie, hier is het ook prachtig weer 25 graden met zon gelukkig genieten jullie er maar fijn van dat hebben jullie verdiend na harde werken kusjes willy

• 08 Oktober 2009 - 18:36

René En Nicole:

leuk om te lezen dat jullie echt het land gaan ontdekken. Wat gaaf dat jullie een koala in levende lijve hebben gezien.Vraag was die kakatoo al aan kakken toe?
    We zijn benieuwd naar de foto's. Veel plezier en ga zo door en Pa lust eerdaags meer dan twee verschillende gerechten.