Op weg naar Coober Pedy - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Op weg naar Coober Pedy - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Op weg naar Coober Pedy

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

09 Oktober 2009 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal,
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Donderdag zijn we vertrokken vanuit Hawker. Via Quorn waar we het geluk hadden een historisch treintje te spotten zijn we boodschappen gaan doen in Porto Augusta. Kilometers rechte wegen zonder noemenswaardig verkeer en of enige vorm van bebouwing tegen te komen . Wel hele grote vrachtwagens 3 trailers achter een truck. Vannacht hebben we ´wild´gekampeerd maar wel veilig hoor er stonden nog zeker 5 andere kampeerders. We hebben lekker een vuurtje gestookt en gebarbecued. Toen we het licht uitdeden was het aardedonker en stil op de enkele lange goederentrein die een klein stukje verder over het spoor passeerde,
Vrijdagmorgen zijn we vroeg vertrokken en we waren rond 15:00 uur in Coober Pedy. Mooie camping gevonden zodat we de accu’s van de camper weer kunnen opladen. We blijven hier 2 nachten en hebben besloten dan niet verder naar Ayers Rock te gaan. Dat is nog ruim 600 km rijden en er is eigenlijk weinig te zien langs de weg. Het is enorm indrukwekkend ruim 250 km rijden zonder een plaats tegen te komen en dus ook geen benzinestation. Op toeristen zijn ze hier niet echt ingesteld. Het is rommelig maar wel authentiek.
We hebben een kleine wandeling naar het dorp gemaakt, op het dorpsplein troffen we een groep aboriganals. Als je een winkeltje binnen gaat doen ze het licht voor je aan en zodra je er weer uit gaat gaat ook het licht weer uit. Morgenmiddag gaan we met een tour mee om enkele hoogtepunten (ondergrondshuis, mijn ….) te bekijken.
Zaterdagmorgen rijden we weer naar ons ‘wild’kampeerplekje terug en daarna willen we via de kustweg naar Adelaide. Daar zullen we weer proberen een nieuw bericht te plaatsen.

Groetjes van ons allemaal

• 09 Oktober 2009 - 14:36

René En Nicole:

Zo dus jullie kwamen orginale Ab tegen. Is er ook nog een nep Ab. Doe voorzichtige in de mijn en mocht je eens scheet laten, dan kan je gerust zeggen: "ruik je de mijne!" Mzzl

• 09 Oktober 2009 - 15:48

Willy Fassidou:

En hoe gaat het met eten??
    Leuk dat jullie gebarbegut hebben.
    Hoe is het weer bij jullie?
    Gaan je ouders ook mee de grot in oppassen hoor veel plezier groetjes

• 09 Oktober 2009 - 17:26

Martini En Marco:

Hoi henk en gerda. Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. heel veel plezier nog daar in dat verre australie. liefs van ons

• 10 Oktober 2009 - 01:26

Jan Kolkman:

Hallo vakantiegangers, Leuk om jullie belevenissen te lezen. Zit er nog kans in dat jullie Arne ontmoeten. Hier aan boord gaat alles naar wens. Zit volgende week John Deere dicht, hebben ze ineens een flnke partij Mercedessen. Zullen misschien wel met bak naar Wörth moeten. Het water nog steeds laag Kaub 55 Nog veel plezier en geniet ervan!

• 11 Oktober 2009 - 12:03

René Nicole En Zino:

Hallo daar in Down Under. Nog wat gemerkt van het feit dat het Nederlands elftal een wedstrijd in Australië heeft gevoetbald? Leuk om de foto van Ma met haar broer te zien. Ik wist niet Pa zo hoog in een boom durfde te gaan op zo'n dunne tak. Wij begrijpen dat jullie terug gaan naar Adelaid, dus dan gaan jullie weer langs de familie? Groetjes van ons, sproet, stoetel, tim spongebob en patrick. Oh ja ik heb met Leny gebeld en jullie avonturen van dusver doorgegeven. Kus.