Skidag met een feestelijk slot - Reisverslag uit Val Thorens, Frankrijk van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Skidag met een feestelijk slot - Reisverslag uit Val Thorens, Frankrijk van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Skidag met een feestelijk slot

Door: Gerda en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

29 April 2012 | Frankrijk, Val Thorens

Hoi lieve allemaal,

Het eten is geen haute cuisine maar …… toereikend hoor!!
Het stormde vannacht verschrikkelijk. De stoeltjeslift voor ons raam slingert behoorlijk heen en weer. Oh jee, als dat maar goed gaat de voorspelling op weeronline: windkracht 7 en dat betekent gesloten liften. In de nacht hoor ik diverse knallen wat duit op het tot stand brengen van lawines.
Om half 9 worden we wakker. Henk zegt dat het mistig is maar …….. nee het sneeuwt en best behoorlijk. De liften staan stil maar dat klopt wel want die beginnen hier pas na 9 uur te draaien en ja hoor als we aan het ontbijt zitten zien we de liften in beweging komen. Pff… gelukkig.
Rond half 10 staan we op de latten en ja het voelt goed. Het is inmiddels gestopt met sneeuwen en er is een voorzichtig zonnetje. Het gebied is nieuw voor ons dus ja we gaan op de bonnefooi van start.
Vanuit de skiruimte staan we direct op de piste om af te kunnen dalen naar een lift. We gaan me de gondel omhoog en dalen weer af naar het centrum. We nemen verschillende liften en rond half 2 nemen we een kopje koffie. Naar een half uurtje gaan we er weer voor.
Als we vlak bij ons hotel zijn krijgen we een smsje dat de Apres ski in Le Chevar Blanc is. Het complex waar Harry, Daniëlle, Jarno en Naomi verblijven deze week.
Na een verfrissende douche lopen we door het dorp naar hun complex. Bij de lift worden we begroet door onze neef en nicht.
Wat blijkt John (Daniëlle’s broer) en Ingrid zijn vandaag 19 jaar getrouwd. Reden voor een feestje vindt ons feestbeest Daniëlle. Het appartement is creatief versierd. (Versiering kan/mag nogmaals worden gebruikt.) Met wat geleende stoelen en glazen zitten we met maar liefst 17 mensen in het appartement. Reuze gezellig!!!
Met Sjors en Sonja lopen we terug naar onze accommodatie.
Vanavond fondue-avond; nou dit was voortreffelijk. We leren al aardig wat mensen kennen en hebben dankzij Henk voldoende aanspraak.
Onder het genot van een wijntje en een biertje even iets op de website plaatsen en dan op naar de dag van morgen…………..
Óf gaan we misschien toch nog even naar de Koninginnenacht ??? Ja, heus het is Holland week en dus is er ook hier een Koninginnenacht, Willeke!!!
Iedereen bedankt voor de leuke reactie, voor nu lekker slapen en tot ……..

Liefs en groetjes, van 2 levensgenieters

• 30 April 2012 - 05:47

Ed, Erica En Luna:

Hé levensgenieters,

Dit belooft een fijne vakantie te worden met bijzondere dagen. Geniet lekker verder! Wij zijn benieuwd wat jullie vandaag gaan beleven. Hier schijnt nu het zonnetje dus ook wij hopen op een mooie koninginnedag.

Groetjes.

• 30 April 2012 - 08:28

Antoon Kragten:

Hallo snelle afdalers

Zo te zien hebben jullie het wel naar je zin. Leuk dat jullie ook nog een gezellige avond hadden met Daniëlle, Harry de kinderen en verdere familie.
    Nog bedankt voor de leuke verjaardagskaart voor Thea, ze vond ''granny'' uitstekend geslaagd.

Groet van Thea en mij

• 30 April 2012 - 21:48

Willeke:

Lieve Gerda en Henk,

Wat een heerlijk lang verslag hebben jullie geschreven. Ik heb het met plezier gelezen. Wij hadden hier in Nederland een schitterende Koninginnendag. We zijn even gezellig over de rommelmarkt geweest. Dat sfeertje moet je altijd even proeven. Het was wel enorm druk. We hadden een ijsje willen nemen, maar de rij was zo lang, dat ik er al geen trek meer in had. Het eten is wat minder, dan jullie weleens eerder hebben beschreven, maar na een dag sportief bezig te zijn geweest in de buitenlucht, smaakt het al gauw, en vooral, als je zelf niet hoeft te koken. Jeetje, die storm! Gisteren was het zo mooi daar. Gelukkig konden jullie wel de latten onder binden, en doen, waar jullie wel voor gekomen zijn natuurlijk. Makkelijk hè, de lift zo dichtbij? Geen last gehad, van de versgevallen sneeuw? Wat gezellig, dat Harry, Daniëlle en de kinderen, daar ook zijn. Tja, dat is niet verkeerd, als je een feestje viert, tenslotte, was het wel de trouwdag van John en Ingrid. Wat hadden jullie het leuk, met zovelen bij elkaar! Die fondueavond klinkt ook goed! Leuk, dat jullie, al zoveel mensen kennen, inmiddels. Fijn hoor, dat jullie aan het achterblijvende gepeupel denken in Holland, en tijd hebben gemaakt, om een verslag te schrijven. Haha, wat leuk Gerda. Een heuse Koninginnenacht, die hoort er wel bij, in een Hollandse week hè? Leuk, dat jullie dit toevallig treffen. Inmiddels hebben jullie er alweer een dag op zitten. Fijn, te lezen, dat jullie er zo van genieten! Ik doe het ook, als ik jullie belevenissen lees.
    Liefs en groetjes van Willeke.

• 02 Mei 2012 - 16:50

Marjon:

Leuk om jullie belevenissen te lezen. Lekker hoor. Hier was het op koninginnedag gewoon zomer.Veel zon, 25 graden, prachtig. Iedereen een beetje verbrand. De dag erna gewoon weer herfst met in de ochtend enorme regen en onweer... Dus wen maar goed aan de sneeuw, want mogelijk is het na de herfst hier volgende week alweer winter..

Groeten,
    Marjon