De geprepareerde piste(s) - Reisverslag uit Val Thorens, Frankrijk van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu De geprepareerde piste(s) - Reisverslag uit Val Thorens, Frankrijk van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

De geprepareerde piste(s)

Door: Gerda en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

03 Mei 2012 | Frankrijk, Val Thorens

Hallo allemaal,

Dit wordt waarschijnlijk het laatste verslag vanuit Val Thorens want...... we hebben besloten dat we morgen aan het eind van de dag hier wegrijden en dan weer in Bad Krozingen overnachten. Henk heeft zojuist gebeld en we kunnen daar terecht dus morgen vanuit daar als ik nog puf heb ................
Vandaag was een geweldige zonnige skidag met wederom een snickermoment.
De dag begon met zoenen want George is jarig (71 en dan zo fitaal). Hij moest z'n beloofde zoen van Valerie gaan halen.
Vanmorgen hebben we de afdaling van gisteren nogmaals gedaan maar nu in de zon met goed zicht en op een geprepareerde piste. Jongens wat een genot. We hadden prachtig zicht op de Mont Blanc en onze fotograaf heeft dat vastgelegd op de gevoelige plaat. Met 5 gingen we een niet geprepareerde harde zwarte piste af, Lisette wachtte tot ik er was, voor mij ging dat aan het slot niet helemaal zoals het moest, maar goed ik ben zonder kleerscheuren beneden gekomen. De hulptroepen waren al onderweg om me te redden (Thanx boys). Vanmiddag met een grotere een geprepareerde en dat ging heerlijk. Om 3 uur ons snickermoment (dank je wel Anita en Hans).
De verjaardagsparty van George alias aprés ski was wederom geslaagd. Met elkaar hebben we de foto's en filmpjes van onze privé-fotograaf bekeken en veel oh's en ah's gelaten.
Lieverds we gaan morgen nog een dag lekker skiën en genieten. Dank jullie wel voor jullie reacties dat doet ons schrijven.

Tot het volgende moment gaan wij nog even genieten van elkaar.

Liefs van ons en alle lieve vrienden hier in Val Thorens

• 03 Mei 2012 - 20:22

Aad En Irma:

Hé Lieve Skifanaten

Dan ook nog 'n laatste reactie hier uit Barendrecht van onze kant.
    Wat heb je ons geweldig op de hoogte gehouden de afgelopen week van jullie prestaties daar op de skipiste, als jullie maar niet te overmoedig worden en dingen gaan ondernemen die je eigenlijk niet aankan, want die zwarte piste was die niet 'n ietsie pietsie tehoog gegrepen voor jou Gerdatje?
    Natuurlijk zal je dat ontkennen, maar toch, voorzichtigheid blijft geboden.
    Geniet er nog één dag van, hopelijk voor jullie weer in 'n stralend zonnetje met het daarbij behorende prachtige uitzicht en dan op het gemak weer richting huis, doe voorzichtig zodat we jullie weer heelhuids in ons kikkerlandje kunnen verwelkomen.

Groetjes en uiteraard 'n dikke knuffel van twee met jullie meelevende vrienden

• 03 Mei 2012 - 20:50

Willeke.:

Lieve Gerda en Henk,

Daar ben ik weer. We hadden een drukke dag vandaag, een mens komt tijd tekort, en dat terwijl de dagen langer worden haha. Nou, er was een behoorlijke laag sneeuw gevallen zeg! En het bleef lang doorsneeuwen ook. Maar toch naar het verzamelpunt en ervoor gaan! Naomi liet zich ook niet kennen. Jammer van het slechte zicht, door de sneeuwval, en de piste, die niet geprepareerd was. Gelukkig werden jullie door John veilig naar beneden geleid. Hulde aan deze kanjer, dat mag best even gezegd worden! In de middag allemaal een Snicker, om in de middag van te genieten. Helaas.... Allemaal gesmolten haha. Ook de sneeuw werd papperig, maar toch tot bij vieren blijven skieën. Na een lekkere douche en dito massage, tijd voor de après ski! Wat heerlijk, in de zon, op het balkon. Leuk, dat die skileraren ook kwamen. Gezellig blijven eten. De skileraren trakteren op gebak. Lekker hoor! En weer een dag voorbij! Voor George is het 'oudjaarsavond', nog één nachtje slapen, en dan is hij jarig. Inmiddels is het dus donderdagavond. Jammer Gerda, dat dit waarschijnlijk het laaste verslag is, van jullie reis. Morgenavond alweer de aanvang van de terugreis, het gaat veel te hard. Fijn, dat jullie weer in Bad Krozingen terecht kunnen, om daar te overnachten, dan weet je waar je terecht komt. Je weet niet of je de puf hebt om... Dat valt me een beetje tegen Gerda haha. Dan maak je maar puf, voor de thuisblijvers hoor! Wat fijn, dat het zo'n mooie skidag mét was. Dat was dus dubbel genieten. Waren de snickers deze keer niet gesmolten? Hiep, hiep, hoera, voor de jarige job! 71 geworden, en nog zo sportief en vitaal, daar tekenen we allemaal voor hè? Van mij ook van harte gefeliciteerd, en dat er nog vele sportieve jaren mogen volgen! Wat fijn, dat jullie nu wel ten volle konden genieten, van de afdaling, en zo'n mooi uitzicht hadden. En een geprepareerde piste, ja, dat is genieten, als alles meezit. Mooie foto's gemaakt! Leuk, om daar ook van mee te mogen genieten. Het is er werkelijk prachtig, met al die sneeuw, de zon en die blauwe lucht! Doe je wel voorzichtig Gerda? Gelukkig zonder kleerscheuren beneden gekomen, maar het ging dus niet helemaal goed. We willen in de toekomst wel van je reisverslagen blijven genieten hoor! Even op verhaal komen, met een handvol pinda's, gehuld in melkchocola, het Snickermoment, een traktatie van Anita en Hans. Dubbel genieten na afloop, met de après ski, alias de verjaardagsparty van George. Leuk, om gzamelijk de filmpjes die van die dag gemaakt zijn, te bekijken. Jullie zullen zachtjes alweer naar bed zijn, om morgen nog éénmaal te genieten, voor het tijdstip van de terugreis weer een feit is. Ik wens jullie morgen alvast een hele fijne dag. Jullie ook bedankt voor de moeite, die jullie doen, om ons mee te laten genieten, van jullie reis. Ik heb er weer van genoten!

Liefs en groetjes voor allen,
    Willeke.

• 04 Mei 2012 - 07:41

Vanessa:

Hoi Gerda (en vriendje Henk natuurlijk),

ik moet toch even iets kwijt....
    Ik had het al een paar keer tegen Henk gezegd, maar GERDA, WAT KUN JIJ GEWELDIG SCHRIJVEN!! Ik lees iedere keer weer met plezier de avonturen tijdens jullie vakanties en dat zijn er nogal wat haha.

Groetjes van kantoor
    Wel thuis en tot gauw