Dag van de Arbeid - Reisverslag uit Val Thorens, Frankrijk van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Dag van de Arbeid - Reisverslag uit Val Thorens, Frankrijk van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Dag van de Arbeid

Door: Gerda en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

01 Mei 2012 | Frankrijk, Val Thorens

De dag van de arbeid was er bij ons een van véél ski-arbeid.
We hadden besloten dat we ons vanmorgen om 9 uur zouden melden op het verzamelpunt van familie en vrienden en dus zaten we om even 8 uur aan het ontbijt.
Nadat we Naomi met haar ski-klasje hebben uitgezwaaid vertrekken we met 12 personen, 10 skiers en 2 snowboarders voor onze ochtendtocht. We hadden een privé-fotograaf annex filmmaker deze dag hahaha. De zon staat hoog aan de hemel en de pistes zijn in topcondities. We hebben uitzicht op de Mont Blanc.
De morgen vliegt voorbij en dus snellen we naar beneden. Want om 12 uur is Naomi klaar met haar les. Onderweg kunnen we onze ski’s voor een donatie van het KWF laten waxen. Harry’s ski mogen als eerste bij de tweede ski breekt z’n ski bij de opzet doormidden. Dat wordt dus het laatste stuk lopen naar het appartement.
Om half 2 is het verzamelen voor de middagrit. Nu gaan we met 16 personen onderweg want de lessers en een vriendinnetje van Naomi gaan nu ook mee.
De pistecondities worden in de loop van de dag wel weer minder maar het is toch half 5 voor we bij ons hotel zijn.
We nemen een lekkere douche en gaan dan voor de apres ski wederom richting Harry en consorte. Tegen 7 uur gaan we op ons hotel aan voor het avondeten. Helaas is het deze keer niet geheel en al aan ons besteed. Nu even schrijven en dan een spelletje;

Liefs en groetjes,
Henk en Gerda

• 01 Mei 2012 - 20:16

Aad En Irma:

Hier 'n tweede berichtje voor jullie harde zwoegers hahaha om te kijken of deze reactie wel geplaatst wordt, de eerste is namelijk in het niets verdwenen.
    Was jammer, want daar ben ik ingegaan op de dag van de arbeid, dat jullie het toch wel héél erg zwaar gehad moeten hebben op deze dag.
    Ik zal morgen weer 'n langere reactie proberen te plaatsen, maar kan het nu niet meer opbrengen om weer zo 'n héél verhaal te tikken, sorry
    Hé Lieve Luitjes geniet van het tweede deel van jullie vakantie en ik zie uit naar je volgende verslag

• 02 Mei 2012 - 17:15

Joke:

Wat een leuke foto's. Het ziet er super uit. Blijf lekker genieten.

• 02 Mei 2012 - 20:02

Willeke.:

Lieve Gerda en Henk,

Een beetje laat, maar nu ben ik dan toch in de gelegenheid, om even te reageren, op jullie reisverslag. Nou, zo te lezen, hebben jullie op de Dag van de Arbeid, jullie best wel gedaan. Ik ben zeer tevreden, te lezen, dat jullie (ook al hebben jullie vakantie), zo actief zijn geweest. Wat heerlijk, dat jullie zo met elkaar genoten hebben. En wat leuk, om de foto's te bekijken. Leuk hoor, met zo'n hele groep! Nu hadden jullie een prachtige dag. Hier begon de dag heel somber en dreigend, en inderdaad, het begon te onweren. Toen wij de deur uit moesten, regende het. De paraplu mee, op de fiets, maar ik kreeg toch zat over mij heen, en de mouwen van mijn jas en broekspijpen, van mijn spijkerbroek, waren helemaal nat. Toen wij in de trein stapten wsa het... DROOG! Maar voor mijn spijkerbroek weer helemaal droog was, waren we uren verder. Bah! O, dat is nog vervelender van de ski van Harry. En dan zit ik hier te klagen. In de middag, met een nog grotere groep naar boven. Jullie hebben het echt leuk, zo met elkaar! Ook zo gezellig met de apres ski, ik heb de foto's gezien, waarop jullie allen bij elkaar waren. Jammer van het eten, ja, dat kun je dan ook een keer treffen. Toch even tijd vrij gemaakt, voor het thuisfront, die hier het land in de gaten houden. Het is alweer woensdagavond inmiddels. Ook als je gewoon thuis bent, vliegen de dagen om. Af en toe loop ik even weg, achter de computer. André Rieu, is op de tv. Net waren er doedelzakken, dat vind ik prachtig. Jullie zullen zo zachtjes aan wel je bed in duiken. Welterusten, en ik kijk alweer uit, naar jullie nieuwe verhalen.

Liefs en groetjes,
    Willeke.