Van western naar olympisch dorp - Reisverslag uit Whistler, Canada van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Van western naar olympisch dorp - Reisverslag uit Whistler, Canada van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Van western naar olympisch dorp

Door: Henk en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

05 Juni 2013 | Canada, Whistler

Hallo lieve allemaal,

Jarno, Naomi en Daniëlle succes het met de 2e week van de avondvierdaagse.

We hadden een heerlijke avond met kampvuur op de camping in Clinton. We rijden dinsdagmorgen 29 km over dezelfde weg terug tot aan Hat Creek Ranch en daar gaan we de route 99 op. Mensen het is onbeschrijfelijk mooi een kronkelende weg dwars omhoog en omlaag door de bergen. Hellingen tot 15%. De railway gaat ook vandaag weer met ons mee. Dit was de zogenaamde goldrushroute met kameel of paard trok men hier rond 1860 te voet doorheen.
We bevinden ons in de Fraser Canyon. We stoppen diverse keren bij verschillende meren en watervallen. Tegen de middag bereiken we Lillooet een klein stadje met leuk westernachtig aandoende gevels. Hier vinden we ook een postkantoor. De eerder geschreven kaarten kunnen eindelijk op de bus.
Bij het Seton Lake lassen we een langere pauze in. Henk trotseert zelfs het koude water van het meer. We bevinden ons in een drogere regio een het zonnetje verwent ons.

Als we op weg gaan naar onze eindbestemming voor vandaag zien we langs de kant van de weg een jonge grizzlly-beer staan eten.

Rond half zeven bereiken we riverside resort in Whistler. We maken een kampvuur maar vanavond staat er pizza op het menu.

Morgen een trip van slechts 120 km te gaan tot Vancouver dus ..... morgenochtend eerst eens kijken wat we hier kunnen beleven.

De donderdag hebben we gereserveerd voor een dagje Vancouver.

Liefs en groetjes van ons beiden en dank voor jullie geweldige reacties keer op keer. TOP !!!

• 05 Juni 2013 - 15:59

Ed. Erica En Luna:

Lieve Henk en Gerda,

In twee woorden: overweldigend mooi! Geniet nog even van jullie laatste dagen in Canada. En dan op... naar het volgende avontuur.

Groetjes,
    Ed, Erica, Luna en een pootje van Kibo

• 05 Juni 2013 - 16:46

Lucia:

Hallo Gerda en Henk

Leuk om elke keer jullie reisverslag te lezen
    Geniet nog van jullie laatste dagen daar in het mooie Canada

Liefs Lucia en Evert

• 05 Juni 2013 - 16:49

Aad En Irma:

Hallo lieve luitjes,

Wat TOP jullie zijn TOP met die ontzettend mooie verhalen en fantastische foto's.
    Ook nu weer, wat 'n belevenissen voorzien van alweer prachtige foto's.

Het is hier net als bij jullie nu gelukkig mooi weer, kunnen lekker in de tuin zitten na gedane arbeid en zijn verder druk met allerlei andere bezigheden.

Geniet nog 'n paar dagen lekker in Vancouver voor jullie de boot op gaan voor deel 2 van jullie fantastische reis en weer vele malen DANK zijn wij jullie verschuldigd (hahaha)

Groetjes en liefs terug van 'n dankbaar stel thuisblijvers

• 05 Juni 2013 - 16:53

Thea En Antoon:

Hoi Gerda en Henk,

Gerda beter laat dan nooit. Ik was het helemaal vergeten te vertellen. Wij hebben goed gezongen bij het feest van Karin. Bij het koffiedrinken hebben zij het cadeau gekregen. Zij vonden de geldboom erg leuk, en van de kerk een mooie bos bloemen. na de koffie ben ik naar huis gegaan, want Erik was er, en ik wilde niet zo laat thuis zijn. Voor de rest gaat het hier z'n gangetje.
    Jullie beleven wel wat. Leuke en mooie foto's.

Groetjes van Antoon en Thea

• 05 Juni 2013 - 23:15

Daniëlle, Jarno, Naomi, Harry:

Hierbij een groet van de wandelaars,

Goed te lezen dat jullie nog steeds goed vermaken en genieten van de geweldige natuur.

Henk wel uit kijken in dat koude water, dat er geen zalm aan dat wormpje gaat knagen

Gaarne vernemen wij welke avond wij vrij moeten houden om de volledige fotoreportage te aanschouwen.

Veel plezier nog