Olympisch spel gespeeld - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Olympisch spel gespeeld - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Olympisch spel gespeeld

Door: Gerda en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

06 Juni 2013 | Canada, Vancouver

Lieve vrienden,

Gisteravond op de camping ontmoette we een reisleidster van Travelhome, ..... ja waar cruisetravel voor ons deze camper heeft gereserveerd. Zij was samen met haar partner net begonnen aan een "studiereis". Travelhome stuurt zijn medewerkers namelijk regelmatig op studiereis om de stituatie te (her)verkennen.
Hij probeerde met een broodmes hout te hakken .... ja echt waar. Wij hebben een bijl dus Henk nodigde hem uit om die te gebruiken. Ons vuurtje brandde weer lekker en weliswaar in de rook van het vuurtje hebben we heerlijk buiten gegeten.

Een Zwiters meisje dat langs liep vertelde vol trots dat ze vandaag jarig was. Ik had een kitkat liggen en gaf die haar. Ze was er helemaal verguld mee. Vervolgens kwam haar vader ook de bijl lenen en bracht zij hem (samen met haar vader) later terug. Zo leuk. Vol trots kwam ze vanmorgen haar make-up pop laten zien die ze had gekregen.

Al snel brak vanmorgen het zonnetje door de wolken heen. Spullen weer ingepakt en op weg naar de gondel van Whistler. Helaas kun je hier pas vanaf 22 juni weer skiën. 27 mei is het winterseizoen gesloten.
Nu is het onderste deel voor mountainbikers die met een ..... gang van de berg af komen.
Henk wil het wel proberen !!!

We gaan met een gondel ruim 20 minuten omhoog. Mijn beentjes kunnen weer eens niet bij de grond :( . Dan staan we boven aan de pistes waar in 2010 de Olympische spelen plaatsvonden. Er ligt hier nog voldoende sneeuw. Met een grote gondel met een glazen vloer gaan we over het dal naar een volgende bergtop, 4,4 km verderop. In de gondel hebben we prachtige uitzichten, links, rechts, voor, achter en onder ons.
Tja en als je dan in een bergrestaurant komt ga je als skiër een beker chocolademelk drinken. Nou daar maken ze hier een compleet feestje van met mashmallows en chocoladesaus. Mmmmm smaakte heerlijk.
We gaan de gelijke weg terug genietend van al het moois om ons heen.

We rijden naar het Olympisch dorp dat een klein stukje verderop ligt. Hier aanschouwen we de enorme skischansen en het terrein van de biathlon. Henk gaat de uitdaging aan om te schieten. Mensen ze moeten een afstand van 50 meter overbruggen. Maar wat denk je !!!!! mijn Henkie schiet 3 van de 5 in de roos met 5 kogels. Wat een TOPPER !!!

Terug naar de highway rijdend zien we een beer. Hij schrikt waarschijnlijk want hij gaat snel het bos in. We rijden een stukje door en draaien dan om in de hoop hem als nog te zien als we rustig terugrijden. Helaas maar ..... we zien we een prachtige waterval. Dan toch maar terug naar de highway en ........ warempel er staat een beer lekker langs de kant te grazen. Het blijft een genot om naar te kijken.

Op weg naar Vancouver maken we verschillende stops om te genieten van het uitzicht. In de verte zien we een cruiseschip gaan. Nee ...... we zijn niet te laat. Ons schip komt vrijdagmorgen in de haven van Vancouver aan.

Morgen een dagje Vancouver.

Liefs en tot morgen van 2 luitjes die onzettend genieten
Daniëlle, komt goed hoor dat avondje foto's kijken we hebben er nu ca. 1500

• 06 Juni 2013 - 07:14

Danielle:

Hallo Gerda en Henk,

Leuk weer om de verslagen te lezen en dat avondje foto's kijken komt goed!
    Vanavond hebben wij de laatste avond van de A4D, dat is maar goed ook, we beginnen na 70km de voetjes wel te voelen. Gelukkig is het mooi weer, dus dat scheelt enorm.
    Geniet nog even van Vancouver en dan lekker relaxen aan boord. Nog veel plezier en de groetjes van ons allemaal.

• 06 Juni 2013 - 16:21

Aad En Irma:

Hallo 2 genietende luitjes

Jullie kunnen er geen genoeg van krijgen ons elke keer weer mee te laten genieten van jullie fantastische belevenissen, ook dit keer was het weer fascinerend met bijgevoegde ontzettend mooie foto's

Die chocolademelk zag er wel heel erg lekker uit , dan is het bij mij op het werk maar behelpen met m'n bekertje chocomel, maar ja verschil moet er zijn en die van jullie is vast niet zo goed voor de lijn (hahaha)

Henk heeft toch zeker niet al z'n kruit verschoten, maar hij kan trots zijn dat ie aardig de roos weet te raken.

Die beer was vast de laatste stuiptrekking van moedertje natuur moet je maar denken en nu is het langzaam afkicken en op weg naar weer 'n nieuw avontuur

Je schrijft zelf liefs en tot morgen, nou dat schrijf ik ook dan maar: LIEFS EN TOT MORGEN van 2 luitjes die hier ook ontzettend genieten van het lekkere Hollandse zonnetje.