Hoog in de lucht en onder water - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Hoog in de lucht en onder water - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Hoog in de lucht en onder water

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

10 November 2016 | Zuid-Afrika, Umhlanga

Lieve jarige (bonus)dochter, familie en vrienden,

Wat hebben wij weer een heerlijke dag gehad!! Na het ontbijt en een lekker bakkie koffie vertrekken we richting Durban-stad. Al rijdende stellen we ons reisplan bij. We gaan eerst naar het Moses Mabhida Stadion, het stadion dat speciaal voor het WK-voetbal is gebouwd. Het ontwerp is geïnspireerd op de Zuid-Afrikaanse vlag en domineert de skyline van de stad. De 105 m hoge en 350 m lange boog is niet alleen voor de sier. Met een skycar kun je naar boven, dat doen wij. Boven heb je een héél wijds uitzicht. Helaas is het vandaag bewolkt en daardoor dus iets minder wijds maar het was de moeite waard. Daarna willen we door naar de Victoria Market. Durban wordt namelijk bewoond door een hele grote groep mensen uit India, en die hebben hier dus ook een grote markt/winkels. De verkeersdrukte valt met geen pen te beschrijven. Wat een gekrioel !! Alles rijdt dwars door elkaar, er wordt 3 dubbel geparkeerd en héél véel getoeterd. Het wemelt er van de taxi-busjes en die zijn helemaal erg brutaal. Parkeren wordt hier niets dus besluiten we onze volgende bestemming via de app te zoeken. We begeven ons dus wel door de ontzettend drukke straten en rijden naar uShake Marine World. In een woord geweldig. In een nagebouwd gestrand vrachtstoomschip is een schitterend aquarium gemaakt. Je waant je echt in een schip. We worden heel leuk gefotoshopt en kopen daarom de foto’s inclusief sleutelhanger, een souvenir hebben we dus alvast gescoord. Terwijl we zitten genieten van een pizza komen de 2 meiden die we eerder in Swaziland hadden ontmoet langs lopen. Gezellig even gebabbeld.
Na het eten genieten we vervolgens nog een erg leuke dolfijnenshow.
Vanavond eten we hier in het hotel en morgenochtend om 6 uur leveren we de auto in op het vliegveld om door te vliegen naar onze volgende bestemming Port Elizabeth. Een vlucht van ongeveer anderhalf uur.

Lieve groetjes Henk en Gerda

P.S. bedankt weer voor jullie reacties
René en Nicole wij kunnen het jullie absoluut aanbevelen !!

• 10 November 2016 - 21:05

Aad En Irma:

Lieve vrienden schrijf ik dan terug, ik was gisteren helaas niet in de gelegenheid om 'n reactie terug te plaatsen op je verslag.
    Met deze belevenissen van vandaag zijn de gemiste walvissen van gisteren wel weer snel vergeten.
    Dat zal best mooi geweest zijn dat stadion en leuk dat je daar met zo'n skycar naar boven kon.
    Het stadsdeel doet me aan Hurghada denken, daar reed ook alles al toeterend kris en kras door elkaar.
    Ja jullie zullen niet bij, in of op 'n schip geweest zijn, nu weliswaar ingericht als aquarium en tot slot nog kleine walvisjes gezien in 'n show.
    Morgenochtend wel weer heel erg vroeg op, is dat ook vakantie (hahaha) en dan 'n binnenlands vluchtje.
    Geniet ervan en kom weer behouden terug op moeder aarde.
    Bedankt weer voor je mooie verslag, we hebben het weer met veel plezier gelezen en de lieve groetjes terug van ons.

• 11 November 2016 - 09:58

Antoon Kragten:

H

• 11 November 2016 - 10:45

Antoon Kragten:

Hallo Gerda en Henk

We hebben met plezier jullie reisverhalen gelezen. Het is jammer dat jullie de walvissen gemist hebben, maar ondanks dat hebben jullie heel wat dieren in de vrije natuur kunnen waarnemen.
    Het zijn wel afstanden als je een vlucht van anderhalf uur moet maken om ergens te bivakkeren.
    Nog veel plezier de komende dagen.

Groeten van Thea, Erik en Antoon