Koninginnedag op de piste - Reisverslag uit Val Thorens, Frankrijk van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Koninginnedag op de piste - Reisverslag uit Val Thorens, Frankrijk van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Koninginnedag op de piste

Door: Gerda en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

30 April 2012 | Frankrijk, Val Thorens

Hallo thuisblijvers, Koninginnedagvierders,

Onze Koninginnedag begon met sneeuw gevolgd door véél sneeuw. Op het nieuws hebben we gezien dat er bij jullie een heerlijk oranje zonnetje heeft geschenen vandaag.
De sneeuw heeft ons er niet van weerhouden om er na het ontbijt op uit te gaan. Er zijn diverse liften gesloten maar …….. er zijn waarschijnlijk vanwege de sneeuw minder skiërs. Er zijn wel behoorlijk wat oranje-elementen, pruiken, jurkjes, broeken etc. Vanwege de aanhoudende sneeuw hebben we vandaag geen fototoestel mee dus kunnen we het jullie niet laten zien. Henk heeft vandaag (en alle andere dagen) Oranje-skischoenen. Het zicht is goed en de verse sneeuw heerlijk, hier en daar is het wel wat ijzig maar onze ski’s zijn scherp en snijden goed.
Rond 12 uur houden we een lunchpauze en zien wat beelden van Koninginnedag in Nederland.
De sneeuwvolken worden groter en groter ………… maar we gaan naar buiten. In de loop van de middag verdwijnt de sneeuw en breekt het zonnetje door. Lekker wat km gemaakt.
Op onze hotelkamer nemen we een heerlijk warm bad en masseren we elkaars kuiten, heerlijk hoor!
Vanavond staat er alweer een 5 gangendiner voor ons klaar. De buitenlucht doet ons goed en maakt ons slaperig dus ………. Morgen weer een nieuwe skidag.

Liefs en groetjes,
Gerda en Henk

• 30 April 2012 - 18:25

Aad En Irma:

Hé Lieve Luitjes

Eindelijk eens 'n berichtje van onze kant terug, maar ja je wist wij waren vrijdag al richting camping gegaan en daar hebben we geen internet, dus vandaar deze late reactie
    Inmiddels al, je weer fantastische reisverslagen gelezen en bijbehorende foto's bekeken zodat ik me wel al 'n aardig beeld kan vormen over deze weer heerlijke skivakantie voor jullie.
    Ik las dat jullie 'n goede reis met tussenstop en mooi weer beleefd hebben en dat jullie zeker niet de enige Hollanders daar zijn, maar dat was vantevoren al wel 'n beetje bekend.
    Het weer daar laat vooral 's nachts nog wel wat te wensen over, maar dan hoor je toch met je ogen dicht te liggen, is dus veel minder erg dan dat je dat overdag zou hebben
    Geniet van de nog resterende skidagen en uitkijken jullie beiden, zeker op de wat ijzig geworden stukken, want voor dat je het weet ga je als 'n lawine naar beneden en dat is hard hoor.
    Wij hebben 'n gezellig weekend samen met Irma's moeder op de camping gehad, 'n aantal keren wat gewandeld en vanochtend was het zulk mooi weer dat ik op de fiets ben gestapt en lekker door de bossen via 'n knooppuntenroute naar Rhenen ben gefietst om me daar in de drukte te begeven en even het oranjegevoel te proeven, ben daarna via 'n andere route weer terug gefietst, was toch bij elkaar 65 km, wel geen wandelen maar toch.
    Op de camping nog heerlijk nagenoten zittend, nou ja slapend liggend in de zon en na het eten huiswaarts gekeerd om ons morgen weer aan onze taak te wijden

Geniet ze groetjes en knuffels van Aad en Irma

• 30 April 2012 - 22:07

Willeke:

Lieve Gerda en Henk,

Tja, dan zit je ver van Nederland, en dan is het hier zulk prachtig weer, en hebben jullie sneeuwval. Wij hadden een fantastische Koninginnendag. Wat leuk, dat er wel pruiken, jurkjes, broeken etc. zijn te zien daar. Zo hoef je niet alles te missen, van deze toch wel bijzondere dag van het jaar. Jammer, dat jullie er geen foto's van hebben, maar ik krijg er zelf wel een plaatje bij. Kijk, dat zijn dingen, die ik graag hoor! Henk heeft ORANJE skischoenen. Die is tenminste echt Koningsgezind! Fijn, dat het skiën, toch lekker ging. Toch wat beelden gezien van Koninginnendag 2012, op de tv., onder het genot, van een lekkere lunche. Mooie beelden hè? En dat, terwijl de sneeuwvlokken bij jullie, hoe langer hoe groter werden. Maar ook bij jullie liet het 'oranjezonnetje', op deze 30e april, zich nog even zien. Jullie hebben ook lekker wat kilometertjes gemaakt. Heerlijk dan, om na afloop te genieten van een warm bad, en een massage, gevolgd, door een 5 gangendiner! Dat klinkt ook Koninklijk haha. Jullie zullen al wel lekker in bed liggen. Ik ga ook gauw. Morgen (eigenlijk vandaag), gaan we naar mijn jarige broer, dus ik moet er bijtijds uit. Alvast een fijne dag morgen!

Liefs en groetjes,
    Willeke.