Vlucht en heerlijk avondje - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Vlucht en heerlijk avondje - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Vlucht en heerlijk avondje

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

07 December 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

Hier ons eerste deel van ons avontuur. Hopelijk hoefde niemand van jullie mee naar Spanje. De sint heeft ons zaterdag al wat lekkers gebracht.

Zondag zijn we met de trein naar Schiphol gegaan. Nadat we onze instapkaarten hadden geprint konden we onze koffers inleveren. Onze vlucht met KL627, Moeder Teresa ging keurig op tijd, ondanks dat 2 passagiers niet meekonden en de koffers weer van boord moesten omdat hun papieren voor de USA niet in orde waren. Toen we op hoogte waren konden we genieten van een heerlijke Thaise visschotel en koffie met een borrel toe. Na verloop van tijd een ijsje en later nog een stukje pizza met een pastasalade. Na ruim 10 uur vliegen landen we op het vliegveld van Miami. Jongens wat een toestand om naar binnen te mogen. In het vliegtuig hadden we al formulieren moeten invullen. Bij de paspoortcontrole gingen we met ons hoofd en handen op de foto, na de nodige stempels mochten we door. De koffers stonden keurig naast de bagageband al op ons te wachten.
Een taxi bracht ons in de stromende regen in ongeveer een uur naar ons Best Western-hotel in Fort Lauderdale. Het is dan inmiddels 10 uur maar……. het is hier 6 uur vroeger dan in Nederland dus voor ons gevoel is het 4 uur en dus de hoogste tijd om lekker te gaan slapen.

Na een ontbijt wandelen over de boulevard van Fort Lauderdale. Er hangen hier al volop kerstversieringen en men is druk bezig de boulevard te ontdoen van zand van de laatste storm en klaar te maken voor de toeristen die hier eind van de maand komen. Terug in het hotel zet Aad een kopje koffie voor ons. Ons op Schiphol gekochte borreltje gieten we over in lege waterflesjes. Daarna gaan we met een taxi naar de haven. De koffers worden door een kruier direct op een bagagekar gezet. We kunnen direct doorlopen om in te checken. Even op de foto voor de security en dan mogen we naar de wachtruimte. Al héél snel mogen we aan boord. Snel op zoek naar onze hut en dan naar het Lidodek om te lunchen. De zon schijnt inmiddels volop, na het uitpakken van de koffers gaan we daar even lekker van genieten.

Om 4 uur hebben we een veiligheidsbriefing en om even na 5 uur verlaat de MS Zuiderdam de haven van Fort Lauderdale. We gaan op weg naar Half Moon.

Henk heeft inmiddels een paar foto’s (± 200) gemaakt sinds ons vertrek. Een kleine impressie zullen we weergeven.

Om kwart voor 8 worden we in het restaurant verwacht voor ons eerste diner. Daarna zullen we nog wel even wat rondwandelen.

Dinsdagmorgen om 8 uur komen wij bij Half Moon Cay aan. Het ziet er vanaf de eetzaal al héél aantrekkelijk uit. Na een lekker ontbijt pakken we onze zwemspullen en snorkelsets en gaan op weg naar de tender die ons naar Half Moon Cay, een eiland in het bezit van de Holland Amerka Lijn, behorende bij de Bahama’s zal brengen. De zon staat al lekker aan de hemel dat wordt dus goed smeren want er staat ook behoorlijk wat wind.
Met tropische muziek worden we welkom geheten. Volop strandbedjes, op een hagelwit strand, waar we gebruik van mogen maken. In het snorkelgebied zien we verschillende scholen vissen en ook koraal. We maken een wandeling over het vrijwel onbewoonde eiland en zien onderweg naast mooie begroeiing grote roggen en zeesterren zwemmen.

Om 3 uur vertrekt het schip richting Aruba waar we donderdagmiddag hopen aan te komen. Later in de middag vinden we op onze kamer 2 bordjes met sinterklaassnoepgoed met een kaartje met de titel “A gift”, als we het open doen lezen we dat we de complimenten van Sinterklaas en Pieterman krijgen.

Op naar het diner van dag twee.

We gaan jullie regelmatig een update van onze belevenissen geven.

Liefs en groetjes, Henk, Gerda, Aad en Irma

• 07 December 2011 - 23:26

Jan:

Bedankt voor de berichten.
    Goede reis en de groetjes aan boord, Marie et Jan.

• 08 December 2011 - 13:40

Thea, Erik En Antoon:

Hallo vakantiegangers,
    Zo te lezen vermaken jullie je uitstekend. Nou dat is nogal wiedus met goed weer en lekker eten, dan is het wel uit te houden. Het weer hier is knudde met 'n rietje, iedere dag wind en regen.
    Het is jullie gegund hoor daarniet van. Nog veel plezier en veel zonnige dagen.

Groetjes van ons

• 10 December 2011 - 20:54

Ed, Erica En Luna:

Hoi vakantievierders,

Wat klinkt het allemaal weer geweldig. Geniet lekker van alles maar vooral van het mooie weer(vergeet alsjeblieft niet iets mee terug te nemen in jullie koffer). Op naar het volgende heerlijke avontuur/verhaal.

Groetjes, Ed, Erica, Luna en een pootje van Kibo.