Van ABC naar Panama - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Van ABC naar Panama - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Van ABC naar Panama

Door: Gerda Henk Aad Irma

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

12 December 2011 | Panama, Panama-stad

Beste vrienden en kennissen,

Hartelijk dank voor jullie reacties. Zoals jullie hebben gemerkt is het plaatsen van foto’s helaas niet gelukt. We zijn met volop zon vertrokken vanuit Willemstad. Vanaf dek 9 hebben we onder het genot van een biertje voor de mannen en een Pina Colada voor de dames genoten van het uitzicht op Curaçao. Als de schemer invalt gaan Gerda en Aad met elkaar in strijd op de tafeltennistafel. Aad maakt het Gerda extra moeilijk door natte ballen terug te slaan en met succes; het wordt een driesetter met de winst voor Aad. De stand is nu 3-1 in het voordeel van Aad. We nemen tot slot een welverdiende duik in het zwembad. De mannen doen nog een spelletje ‘dwergwerpen’. Dan is het tijd om ons op te maken voor het diner. Dat neemt wat tijd in beslag en ….. we zijn een kwartier te laat in de eetzaal. Onze tafelgenoten Nico en Lea hebben de ober al 2 keer weggestuurd met de mededeling dat ze op ons wachten. Lief hé!!
Na het diner genieten we van een show van de Island Magic Steelband. Een band bestaande uit 4 personen; drie trommelsets, 1 voor de melodie, 1 voor de akkoorden en 1 voor de bassen en daarnaast een drummer. GEWELDIG!! We worden verrast met nummers uit Cats, Evita en The Phantom daarna volgen een aantal klassieke nummers waaronder het Ave Maria van Schubert. Het applaus blijft aanhouden en dus volgt er een toegift. Zondagmorgen kunnen we de bandleden vragen stellen. Daarvoor is een enorme belangstelling. Het is enigszins gesluierd maar wel 32 graden dus ja………….. op het achterdek is het prima toeven, met af en toe een duik in het zwembad, we kleuren behoorlijk.
Deze avond is het weer pakkie deftig diner. Het eten is zoals iedere avond weer voortreffelijk.

Vanmorgen om 7 uur zijn we het Panamakanaal ingevaren. 3 sluizen achtereen. Zo dadelijk gaan we terug richting Colon. Op www.panamacanal.com zijn we live te volgen in de sluizen. We hebben zojuist een tropische bui gehad maar zitten wel lekker buiten. Om 3 uur zijn we in Colon waar we misschien nog wel even van boord gaan. Om 7 uur is de afvaart richting Costa Rica gepland.

Liefs en groetjes,
4 cruisegangers op de MS Zuiderdam in Panama

• 13 December 2011 - 14:21

Pa En Ma Zorn:

Hier nog even een berichtje vanuit Utrecht.
    Zoals wij hebben kunnen lezen vermaken jullie je eigen uitstekend.
    Maar ook lezen wij dat er flink wat gegeten en gedronken wordt, het kan maar iet op.
    Geniet nog van de laatste dagen want dan zit het er weer voorlopig op.
    Ontvangt de hartelijke groeten van de huisblijvers.
    Goed he dat vaders dit aan jullie zelf gemaakt heeft.
    Hou de zonzij en tot zaterdag.
    Pa en Ma

• 14 December 2011 - 19:55

Willeke:

Lieve Gerda en Henk,

Wat fijn te lezen, dat jullie zo intens genieten. Het vliegt alweer voorbij hè? Ik ben een beetje jaloers op die heerlijke temperaturen die jullie daar hebben. Jullie kleuren ook al lekker. Klinkt niet verkeerd hoor, genieten op het achterdek, bij een temperatuur van 32 graden en af en toe een duik in het zwembad. Het is zeker lief van jullie tafelgenoten, dat ze op jullie hebben gewacht, terwijl ze misschien wel heel veel trek hadden en jullie hen lieten wachten, maar met elkaar eten is inderdaad gezelliger. Wat leuk, al die bekende en mooie nummers van die steelband. Ik kan mij voorstellen, dat ze een overweldigend applaus kregen. Het water staat in mijn mond, bij het lezen van al dat voortreffelijke eten. Het is ook al zo heerlijk, om zo aan te mogen schuiven voor het diner, in plaats van het eten zelf te moeten koken. Wat jammer, dat ik nu pas lees, dat jullie live te volgen waren in die sluizen. Nu heb ik dat gemist. Veel hè, drie sluizen achtereen? Het is mij wel duidelijk, dat het absoluut geen kruis is, om een cruise te maken. Fijn hoor, dat jullie het zo naar jullie zin hebben!

Liefs en groetjes, voor jullie allevier.
    Willeke.