Dag skiën en dag sneeuwhappen - Reisverslag uit Gargellen, Oostenrijk van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Dag skiën en dag sneeuwhappen - Reisverslag uit Gargellen, Oostenrijk van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Dag skiën en dag sneeuwhappen

Door: Gerda (Henk, Aad & Irma)

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

05 Maart 2012 | Oostenrijk, Gargellen

Lieve familie en vrienden,

Het eerste dagje skiën zit erop. Een dag met volop zon en hoge temperaturen dat had tot gevolg dat de sneeuw al vroeg in de middag behoorlijk papperig was.
We hebben wel volop genoten. We zijn diverse keren van helemaal boven naar onder in het dal geskied. Er is een sla-omstrecke waar je kunt zien hoe snel je om de paaltjes bent gegaan. De tweede keer gingen we sneller dan de eerste keer. Helaas miste ik de tweede keer een paaltje en eindigde ik op mijn billen…………
Toen we laatste keer beneden kwamen en nog niet hadden beslist of we nog een rondje zouden doen………….. had Gerda er opeens genoeg van. We konden niet over de geplande route naar de gondel omdat er een lawine was geweest. De lawine was over de piste gegaan en had een enorme hoeveelheid sneeuw (3 meter in hoogte) en diverse bomen met zich meegenomen. Tja toen we dat zagen wisten we wat gingen doen naar de auto en naar het appartement. Daar werden we hartelijk onthaald door twee zonaanbidders……………die blij waren ons te zien en ons trakteerden op een heerlijk bakkie koffie met cake.
Irma en Aad hebben lopend de omgeving verkend en heerlijk genoten van de sneeuw en de wandeling door de witte omgeving.
We wandelen naar de supermarkt voor wat ontbijtlekkernijen op de terugweg informeert Henk bij de reddingswerkers. Het ziet er naar uit dat gelukkig niemand is meegesleurd door de lawine. Laten we het hopen!!
Voordat we lekker gaan genieten van ons avondeten nemen we een borreltje en sauna’tje zodat onze spieren weer heerlijk zacht worden en de dag van morgen met frisse moed tegemoet zien!!

We zijn zondagavond heerlijk in het dorp wezen eten. Het was mistig en het regende lichtjes toen we heen liepen.
Thuis nog een borreltje drinken en daarna op tijd naar onze mandjes om weer fris te zijn voor een nieuwe skidag. Helaas……………het skiën viel vandaag niet mee.
Toen we de gordijnen openden sneeuwde het behoorlijk en dat is het de hele dag blijven doen. We zijn met de auto naar Gallenkirch gereden, dat is een groter gebied dan dat waar zondag hebben geskied. Het is echter zo mistig boven, er is niets geprepareerd dus door dikke pakken verse sneeuw skiën wel leuk maar erg vermoeiend en alles is nieuw. We besluiten terug te gaan en bij het appartement aangekomen lijkt het lichter te worden dus wil Gerda graag nog even boven gaan kijken. De pistes zijn hier wel wat beter te doen maar we gaan toch op tijd weer terug.
De sauna is vandaag erg druk, maar wel erg lekker. We gaan zo weer een hapje doen en de verwachtingen voor morgen zijn beter.
Diverse van ons hebben al mogen sneeuwhappen. Soms geholpen door een maatje.
Tot zover onze winteravonturen van nu.

We komen deze vakantie zeker nog weer bij jullie terug.

Dank voor jullie reacties, ook wij kijken weer uit naar jullie reacties. Volgende keer proberen we nog wat foto’s te plaatsen.

Liefs van Gerda, Henk, Irma en Aad

• 05 Maart 2012 - 18:04

Marjon:

Hey Skieers,
    Klinkt allemaal weer erg lekker. Wij hadden vorige week ook heerlijk weer in Zwitserland. Zondag ook enorm mistig, maar ma, di en woe was het geweldig. Super sneeuw en strakblauw.
    Helaas woensdagavond alweer terug, maar heerlijk genoten.
    Jullie nog heel veel plezier!! Geniet lekker.

Dank voor het lesgeven vorige week, ik mag vanavond weer aan de bak.
    Ik kreeg vandaag een telefoontje dat de les van 19 maart niet door kan gaan vanwege een toneelvoorstelling. Dan weet je dat vast.

groeten,
    Marjon

• 05 Maart 2012 - 19:07

Willeke.:

Lieve Gerda, Henk, Aad en Irma,

Ik zit achter mijn laptop en kijk, of er nog mailtjes zijn en daar zie ik een nieuw reisverslag. Heerlijk! Ik ben er eens even voor gaan zitten. Nou, dat was een heel verhaal,je hebt flink je best voor ons gedaan. Het gaat wel hard hoor. Jullie hebben er al twee dagen opzitten. De eerste dag met veel zon, maar ook hoge temperaturen, waardoor de sneeuw papperig werd. Dan wordt het zwaarder hè? Toch hebben jullie volop genoten. Wat leuk, dat jullie konden zien, hoe snel jullie, om de paaltjes heen waren gegaan en oefening baart kunst, want de tweede keer waren jullie sneller, al moet je natuurlijk niet bij de pakken (sneeuw) neer zitten. De lol was er wel af, toen jullie hoorden, dat er een lawine was geweest, daar schrik je wel van. Wat fijn, dat Aad en Irma ook zo genoten hadden van hun wandeling en al lekker lagen te genieten van de zon. Een bakkie troost met cake, dat is zeker een hartelijk onthaal.
    Gelukkig zijn er geen slachtoffers door de lawine, want dat zou toch een domper zijn, op de vakantiepret. Dat klinkt lekker zeg, een sauna'tje, voor het avondeten. Lekker ontspannen. Dit keer in het dorp wezen eten en het eten was heerlijk begrijp ik. Geniet er maar van hoor, daar heb je vakantie voor. Lekker een keer niet zelf in de keuken hoeven staan en zeker na een dag bewegen in de buitenlucht, is dat fijn. Wat jammer dat het vandaag zo gesneeuwd heeft en het skiën daardoor wat tegen viel. Jullie waren naar een ander gebied gegaan met de auto, maar mist, de verse pakken sneeuw, en ook onbekend gebied, was toch vermoeiend. De piste bij jullie appartement, was beter te doen, maar ook niet alles en dus op tijd weer naar het appartement. Wel genoten van het saunabezoek en inmiddels zullen jullie ook wel lekker gegeten hebben. Gelukkig, zijn de verwachtingen voor morgen beter, want je gaat wel, om te kunnen genieten van het skiën. Haha, jullie hebben al mogen sneeuwhappen, dat hoort er wel bij hè? Wat zullen jullie een schik hebben. Zijn daar geen foto's van? Ik heb genoten van jullie lange verslag, en kijk uit naar de foto's, die jullie zullen proberen te plaatsen, maar het lezen is ook al heel leuk. Ik hoop, dat jullie morgen meer plezier aan het skiën beleven, als de weersomstandigheden gunstiger zijn, maar zo te lezen genieten jullie evenwel met elkaar. Een fijne avond, liefs en groetjes, voor jullie alle vier en tot gauw,
    Willeke.

• 06 Maart 2012 - 16:58

Joke:

Luitjes, blijf voorzichtig doen! Maar wel genieten van alles.