Véél sneeuw - Reisverslag uit Gargellen, Oostenrijk van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Véél sneeuw - Reisverslag uit Gargellen, Oostenrijk van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Véél sneeuw

Door: Gerda (Henk, Aad & Irma)

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

08 Maart 2012 | Oostenrijk, Gargellen

Good morning, good morning,

Woensdag heerlijk in de zon kunnen skiën, ’s avond thuis pizza gebakken en tv gekeken. Ja we zitten een accommodatie met Hollandse zenders.
Donderdagmorgen als we opstaan is het al volop aan het sneeuwen. Tja en Henk heeft vandaag niet zo veel lust om te gaan skiën. Eerst maar eens ontbijten en kijken hoe het dan gaat. Henk wilde gisteren stunten buiten de piste en ja toen viel hij in de diepere sneeuw, vandaag heeft hij een beetje last van z’n linkerknie gelukkig heeft Gerda de masseur voor vanavond voor hem kunnen bespreken.
We gaan zo eerst maar eens de ski’s ophalen. Die hebben we gisteren weggebracht om te laten slijpen en waxen, wat zullen we nu heerlijk van de berg afzoeven. Nou ja is misschien wel ploeteren vanwege de hoeveelheid sneeuw die sinds gisteravond weer is gevallen.
Het zicht boven is erg minimaal maar richting het dal gaat het beter. We maken een aantal keren een dalafvaart. Rond 3 uur zijn we terug en gaan we zo dadelijk lekker zwemmen en naar de sauna met z’n vieren.
Vanavond weer bij ons inmiddels vertrouwde restaurantje eten.
Henk en Irma houden even een sneeuwgevecht in de verse sneeuw.

Zoals al langer beloofd nu dan eindelijk een aantal foto’s.

Liefs, van de 4 wintersporters

• 08 Maart 2012 - 15:07

Willeke.:

Lieve Gerda, Henk, Aad en Irma,

Wat fijn, om te lezen, dat jullie zo genieten. Gisteren schitterend weer, om te skiën, heerlijk hoor! Ik moest wel lachen, om de Nederlandse zenders op de tv. Tja, daar stem je dan toch op af hè? Wat gezellig, lekker pizza's gebakken in het eigen appartement. Is ook een keer lekker, om thuis te blijven. Vanmorgen dus veel sneeuw. O, o, Henk! Stunten en stoer doen, en dan vallen! Dat krijg je er nu van! Gaat het weer een beetje met je knie? Jullie hebben toch drie afdalingen gemaakt, is het niet griezelig, als het zicht, door de sneeuw, niet al te best is? Ging het goed in de verse sneeuw, die gevallen was? Jullie ski's waren geslepen en gewaxt, maar dan kan het nog ploeteren zijn begrijp ik. Bijtijds weer terug, en lekker genieten van de sauna en zwemmen, dat is ook iets wat je in Lopikerkapel niet aan huis hebt, dus daar moet je wel gebruik van maken. Vanavond weer uit eten, op jullie inmiddels vaste adresje. Wij hebben tussen de middag warm gegeten, het smaakte goed, ook al heb ik het zelf klaar moeten maken. Maar ja, als ik de keuze had, tussen zelf koken, of eten in een restaurant, dan wist ik het ook wel haha. Wat een leuke foto's Gerda! Ziet er allemaal goed uit. En wat heerlijk, dat sneeuwgevecht! Ik ben ook weleens in de sneeuw gaan liggen, als er een pak gevallen was, maar dat is natuurlijk maar een laagje, vergeleken met wat daar ligt. Mooi appartement hebben jullie, het ziet er ook gezellig uit. Weer een dag om! Morgen de laatste dag, ik hoop, dat jullie het treffen met het weer, en nog een dagje volop kunnen genieten, voordat de koffers weer gepakt moeten worden, en de rit naar huis weer moet worden gemaakt. Voor strakjes: eet smakelijk, maar dat zal wel lukken, want wat ik op de foto zag, was niet verkeerd! Een hele fijne avond, en voor morgen alvast veel plezier! Liefs en groetjes, vanuit Baarn voor jullie alle vier.
    Willeke.

• 08 Maart 2012 - 18:53

Joke:

Wat een heerlijke foto's! Laat Henk niet te gek doen buiten de piste.

Lieve groetjes,
    Joke

• 10 Maart 2012 - 10:47

Ed, Erica En Luna:

Lieve vakantiegangers, inmiddels op weg naar huis. Goede reis en doe voorzichtig.

Groetjes.