Van Vancouver tot Kelowna - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Van Vancouver tot Kelowna - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Van Vancouver tot Kelowna

Door: Gerda en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

26 Mei 2013 | Canada, Kelowna

Hallo allemaal,

Heerlijk jullie reacties !!!

Zoals gezegd zijn we Downtown Vancouver gegaan. Met de shuttlebus zijn we naar de skytrain, die ook grote delen ondergronds gaat, gegaan. Héél bijzonder er zit geen bestuurder in merkten we op de terugreis en dus konden we vrijuit kijken over het spoor. Een grootdeel van het verkeer gaat op electriciteit. Het gaat onder elkaar door en over elkaar heen. Duizelingwekkend bij tijd en wijlen.
Wat verder opvalt dat de mensen hier bijzonder belangstellend en behulpzaam zijn.
In een restaurantje vlak bij ons hotel eten we wat voordat we eindelijk gaan slapen we hebben er inmiddels 22 uur opzitten dus ..... al zijn we onder zeil.

Ruim voor tijd melden we ons bij de lobby maar ..... de bus is al vertrokken maar gelukkig staan we er niet alleen en na 10 minuten worden we toch nog opgehaald.

Bij Fraserway kregen we uitgebreid over de camper. Onze camper heeft pas 469 km gereden !!!

Nadat we de koffers hebben uitgepakt en ingeleverd gaan we onderweg. Van de verhuurder krijgen we een goede tip voor het doen van boodschappen. Het is lekker zonnig dus heerlijk om te rijden en te genieten. Prachtige vergezichten op bergtoppen met ........... sneeuw.

Rond 6 uur zijn we in Hope. Henk stookt een vuurtje en ik zorg voor het eten.

We zijn al vroeg weer wakker, na het ontbijt gaan we naar de Othello Quintette Tunnels. Thans een wandelroute nadat in 1959 de begin 1900 aangelegde spoorlijn voor het vervoer van goud is opgeheven. Het water raast er met een enorm geweld door de Coquihalla Canyon.
Via Manning park, waar het gisteren nog sneeuwde, Princeton en langs de wijngaarden van Okanagan rijden we tot vlak aan Kelowna.
Het uitzicht is onvoorspelbaar mooi en indrukwekkend.
Dit keer een camping aan het meer.

Hierbij een paar van de vele foto's die we inmiddels hebben gemaakt.

Geniet lekker met ons mee en ................... tot .....................

Groetjes van ons beiden

• 26 Mei 2013 - 09:52

Aad En Irma:

Hallo lieve wereldreizigers,

Wij hebben weer met ontzettend veel plezier jullie reisverslag zitten lezen en de bijbehorende foto's bewonderd.

Je schrijft dat het verkeer onder, door en over elkaar heen gaat, zou ons te druk zijn om daarin te moeten leven, maar die mensen daar zijn hoogstwaarschijnlijk niet anders gewend.

Een splinternieuwe camper stond er te wachten op jullie om door Henk ingereden te worden, campertje weet waar je aan begint, nee hoor grapje, ik twijfel zeker niet aan Henks rijkunst.

Het is zonnig weer, maar ook niet al te warm, daar er gisteren nog sneeuw was gevallen schrijf je, nou het is hier ook nog steeds geen zomer hoor, al viel het weer gisteren overdag met 'n flauw zonnetje wel mee, maar gisteravond en vannacht kwam het weer met bakken uit de hemel vallen.

Jullie genieten van de prachtige vergezichten en van al het indrukwekkends op jullie pad, geniet er met volle teugen van, dan genieten wij hier thuis mee met jullie mee en inderdaad .............. tot ...........

Lieve luitjes weer hartstikke bedankt voor jullie fantastische reisverslag en nogmaals geniet ze enorm.

Groetjes en 'n stevige dikke knuffel van ons beiden

• 26 Mei 2013 - 09:58

Ed, Erica En Luna:

Hoi Henk en Gerda,

Hebben jullie lekker geslapen in "jullie" nieuwe camper(bofkonten)? Weer een heerlijk verslag om te lezen. Het begon al spannend: ruim op tijd zijn en dan toch de bus gemist hebben. Gelukkig is alles goed gekomen. Bedankt voor de prachtige foto's. Op naar het volgende avontuur.

Liefs uit Wilnis.

• 26 Mei 2013 - 10:30

Thea En Antoon:

Hallo Henk en Gerda,

Het is echt genieten voor jullie in dat prachtige land. Wij genieten mee met de mooie foto's
    en filmpje met de reusachtige ruige bergen.
    Henk veel stuurmanskunst toegewenst in dat ruige land, of valt het nog wel mee?

Groetjes van Thea, Erik en mij.

• 26 Mei 2013 - 11:53

Ma&Pa Zorn:

Hallo Henk en Gerda,

Hier even een berichtje van het thuisfront.
    Na even wat zoeken heb ik de eerste verslagen gelezen.
    We vinden het fijn dat het naar jullie zin gaat en dat jullie er ook van genieten.
    De vogel vermaak zich ook uitstekend, je krijg een pootje van hem.
    Een goede reis verder en tot het volgende verslag.

• 26 Mei 2013 - 12:37

Willeke:

Lieve Gerda en Henk,

Zojuist jullie verslag gelezen, en de prachtige foto’s bekeken. Wat een grappige foto van ‘het paar apart’ ! Jullie hadden er een lange dag opzitten, en geen wonder, dat jullie al snel onder zeil waren. Al een beetje gewend aan het tijdsverschil? Ik ben al heel gevoelig, als de klok één uur vooruit wordt gezet (of weer terug), dan ben minstens een week van slag. Laat staan 9 uur tijdsverschil. Jullie hebben een camper, die nog niet zoveel kilometers op de teller heeft staan, maar daar gaat nu verandering in komen natuurlijk. De reis is nog maar net begonnen, en jullie hebben al mooie dingen gezien. Wat een prachtige foto, bij die Othello Quintette tunnels, van de Coquihalla Canyon, met dat razende water. Heel indrukwekkend om te zien. En dan zien wij het nog maar op een foto. Ik kan mij er zoiets van voorstellen, als je ook het geluid erbij hoort! Fijn, om te lezen, dat jullie zo intens genieten, en heerlijk, dat wij weer mee mogen genieten van jullie belevenissen, en de mooie foto’s. Hier is het weer ‘wat minder’, dan bij jullie, maar het schijnt beter te worden. Maandag krijgen we meer zon. Maar wat doet een mens, als het binnen beter is dan buiten? Precies… hij gaat lekker achter de computer zitten, en leest het reisverslag van Gerda en Henk. Dan droom je lekker even weg, naar het land, waar het leven goed is, en geniet je mee, als waren wij erbij. Bedankt weer, voor jullie verslag. Op het moment, dat ik dit schrijf, zijn jullie wellicht aan het dromen, want bij jullie is het net half vier geweest. Ik wens jullie een hele fijne dag vandaag, en kijk alweer uit, naar jullie verdere belevenissen.
    Liefs en groetjes,
    Jaap en Willeke.