Gletsjers, watervallen en meer - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Gletsjers, watervallen en meer - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Gletsjers, watervallen en meer

Door: Gerda en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

27 Mei 2013 | Canada, Lake Louise

Hallo lieve vrienden,

We zijn vroeg wakker, zal wel te maken hebben met het tijdsverschil. Het zonnetje lacht ons tegemoet, we maken ons rustig gereed voor een nieuwe dag. We verlaten Peachland en rijden allereerst naar Kelowna om te tanken. De hoofdweg voert hier dwars door de stad maar omdat het zondag is is toch redelijk rustig. Op een mooi uitzichtpunt bij Vernon doen we een bakkie koffie en ontmoeten we 2 dames van onze groep en wisselen we wat ervaringen uit. Langs immense meren rijden we naar een historisch punt, namelijk de plek waar de Canadian Railway, de spoorverbinding west-oost, in 1885 werd voltooid.
Bij Crazy Creek maken we na een boterhammetje een wandeling naar een hangbrug en één van de vele watervallen die dit gebied rijk is want dat zijn er velen. Tot ver onder de bergtoppen ligt nog volop sneeuw het smeltwater vormt een showspel van watervallen.
Langs de weg zien we een adventure park waar je tussen komen kunt abseilen helaas is de tijd die het in gaat nemen iets teveel om daarna nog rustig naar een camping te rijden.
We maken een aantal tussenstops voor wat wandelingetje in het National park van Revelstoke. Je moet hiervoor een pas hebben maar …………. we vinden nergens een kassa en …… dus gaan we toch de wandeling maar maken.
Bij Canyon Hot Springs besluiten we te overnachten. We gaan lekker ontspannen in een warme pool.
Geen internet dus ….. verhaaltje gemaakt wat we lu een dag later plaatsen bij de Mac Donalds terwijl we genieten van een milkshake.

Vanmorgen in het Glacier park genoten van héél véél gletsjers, en we hebben bij de Roger Pass een pas gekocht voor de nationale parken. We zagen hier een eekhoorntjes die totaal niet schuw zijn en dus graag op de foto laten vastleggen door Henk. Een eindje verder gaan we via een zandpad een héél stuk omlaag over, het regent en is dus behoorlijk blubberig. Mijn klasse chauffeur brengt me veilig omlaag naar de rivier, een waterval en terug naar de highway.
De volgende keer zullen we foto's plaatsen.

We zijn nu in Golden en gaan zo op weg naar Lake Louise op zoek naar ons volgende avontuur. Mensen het is overweldigend wat Canada te bieden heeft.

Liefs en groetjes, Gerda en Henk

• 27 Mei 2013 - 23:39

Willeke:

Lieve Gerda en Henk,

Ik sta op het punt, om naar bed te gaan, maar keek ik nog even bij de mail, en zie, dat er een reisverslag binnen is van jullie. Ik heb het toch nog even gelezen, en ervan zitten genieten. Ik ga morgen naar mijn moeder en moet al vroeg de deur uit, dus nu geen tijd, voor een lang verhaal, dat moet even wachten tot morgenavond. Wat fijn, dat jullie zo intens genieten, van deze bijzondere reis, ik vind het heerlijk om te lezen! Nu moet ik het hier even bij laten. Morgenavond meer.
    Liefs en groetjes,
    Jaap en Willeke.

• 28 Mei 2013 - 15:59

Thea En Antoon:

Hallo Gerda en Henk,

Het is fijn om jullie reisverhaal te lezen, op deze manier genieten wij ook van de mooie natuur van Canada. Verloopt de reis volgens plan? Die fikse regenbui was mooi meegenomen, maar dat hoort er zo bij. Hier is het laatste dagen aardig zonnig weer met zo-nu-en-dan 'n stevig windje. Maar we mogen niet mopperen.
    We kunnen nog heel wat verslagen tegemoet zien hopen we. Verder een goed vervolg van de reis, met goed weer.

Groetjes van Thea en mij

• 28 Mei 2013 - 16:21

Ma & Pa Zorn:

We zijn weer op de hoogte van jullie reis.
    Gerda kan jou chauffeur ook al de gevaarlijke berg op en af rijden?
    Blijf genieten en een fijne voortzetting
    Groetjes van ons drietjes.

• 28 Mei 2013 - 17:37

Aad En Irma:

Hallo lieve vakantie vierende vrienden,

We lezen dat jullie het uitermate goed naar de zin hebben op jullie vakantie en ontzettend genieten van alles wat jullie allemaal onderweg tegenkomen en zien.

Wij genieten hier thuis met jullie mee van de mooie reisverslagen en nu gelukkig eindelijk ook eens 'n beetje van het mooie weer wat er nu de afgelopen twee dagen eindelijk eens was.

Ik volg jullie route op de computer via 'n plattegrond, dus ik weet aardig waar jullie je bevinden, het lijkt me op weg richting Calgary als ik het goed heb met nog heel wat mooie nationale parken in het vooruitzicht.

Geniet er saampjes fijn verder van en wij hopen stilletjes toch wel op weer zo'n mooi reisverslag en als ik niet te veeleisend ben, mogen er dan ook 'n paar mooie foto's bij hahaha.

Groetjes van nu twee 'n klein beetje bruin (rood) gekleurde vrienden

• 29 Mei 2013 - 12:34

Lucia:

Hallo Gerda en Henk

Wat fijn dat jullie ons op de hoogte houden ,met het reisverslag !
    Het is leuk om te lezen .wat jullie allemaal ondernemen
    Geniet er van !

Liefs Evert en Lucia