ABC-eilanden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu ABC-eilanden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

ABC-eilanden

Door: Gerda Henk Aad Irma

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

10 December 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Het is al even geleden, maar we hebben het zo druk, ((lees: naar onze zin), dat we geen tijd hebben (maken) om even iets te schrijven.

In de namiddag hebben we Half Moon Cay verlaten en zijn na een dag op een zonnige zee op donderdagmiddag aangekomen op Aruba. Thuis hadden we al uit gezien dat er een mooi nationaal park hier is Arikok. Na de lunch kunnen van boord, we slenteren even door Oranjestad dat al van verschillende kerstversieringen is voorzien. Een levengrote stal en overal lichtjes. We houden een taxi aan en laten ons naar het park brengen. We krijgen een plattegrond mee, bij de ingang worden teruggestuurd, we moeten een polsbandje om om toegelaten te worden tot het park. Irma heeft een beetje de kriebels want bij de informatiebalie hebben we slangen gezien en de man achter de balie vertelt dat we op een gunstige dag zijn om ze tegen te komen. Het heeft hier namelijk gisteravond een beetje geregend en het is nu nog licht bewolkt. Gelukkig maar want anders was het geen doen geweest om deze wandeling van 2 uur te doen. We drinken nu al het nodige water. Talloze enorme cactussen, we zagen ze al op de rit naar het park. Er is een berg (heuvel) de Hooiberg zonder hooi maar met héél véél cactussen.
Bij aankomst hebben we de taxichauffeur gevraagd om ons om 5 uur hier weer op te halen. Henk denkt dat hij niet zal komen en gaat alvast in de richting van waaruit de taxi moet komen. Na véél aandringen gaan we hem maar achterna. Bij de kruising ontmoeten we de taxi. Op een terras vlak bij het schip drinken we iets en rond half zeven begeven we ons naar boord om ons op te frissen voor het diner.
We varen in de avond en nacht naar Bonaire. Het is schitterend weer. We nemen onze zwem- en snorkelspullen mee. Buiten bellen we het autoverhuurbedrijf dat ons komt halen. We krijgen een landcruiser mee waar mee we een ‘achtje’ over het eiland doen. Al kort nadat we vertrokken zijn zien we de eerste leguanen de weg oversteken en ook talloze hagedissen en salamanders komen we tegen. Variërend in kleur en grote. Geweldig!!!
Langs zoutplassen, slavenhuisjes en héél véél onafgebouwde huizen. In een appartementencomplex nemen we een kijkje. Wellicht……………….. nee toch maar niet.
Om 5 uur vertrekt het schip richting Curaçao waar we om 9 uur afmeren. Na het diner kunnen we dus nog even een terrasje pikken in Willemstad. We moeten wel om 12 uur terug zijn aan boord anders moeten we buiten slapen. Qua temperatuur geen probleem maar toch….. We zijn braaf en melden ons ruim voor tijd weer aan de poort.
Zaterdag (vandaag) hebben we om 9 uur afgesproken met Nicole de dochter van kenissen van Aad en Irma. Zij laat Aad en Irma het een en ander van Curaçao zien terwijl Henk en ik wat herinneringen ophalen in Willemstad. De pontjesbrug staat open en dus gaan we met de pont naar de andere kant. Er is hier het nodige verandert sinds wij hier 5 jaar geleden waren. Rond half een melden Aad en Irma zich op het terras waar wij naar het winkelen zijn neergestreken.
Terug aan boord genieten we van een hapje en een drankje en schrijf ik een stukje van onze belevenissen.

Zo dat is gebeurd. Dan kunnen we nu lekker van de zon gaan genieten. Vanavond gaan we onderweg naar het Panamakanaal.

Helaas lukte het de vorige keer niet echt om foto’s bij te voegen. Ik hoop dat het deze keer wel lukt. Anders houden jullie ze te goed.

Liefs van 4 genieters

• 10 December 2011 - 21:38

Pauline:

Hey samen
    Leuk jullie verslag te lezen! Jullie hebben Nicole al gesproken en gezien, Gaaf!
    Nog heel veel plezier gewenst op de verdere vakantie!!
    groetjes Pauline

• 11 December 2011 - 11:37

Willeke:

Lieve Gerda en Henk,

Wat fijn, dat de reis naar jullie bestemming goed is verlopen en dat jullie al volop genieten van de luxe aan boord. Even wennen hè, dat tijdsverschil? Het klinkt allemaal weer niet verkeerd bofkonten! Wij hadden hier de afgelopen dagen stormachtig weer. Ik was afgelopen maandag ook aan het strand Gerda, maar dat was duidelijk een ander strand, want je werd bijna gezandstraald, door het opstuivende zand en niks geen strandbedjes, hooguit een eenzame wandelaar, die zijn hond uitliet. Het was dan ook 'het strand aan de rand van Nederland', en niet het strand van een onbewoond eiland. Tja, verschil moet er zijn hè? Ik had geluk. Er waren dit jaar zoveel Nederlanders, die 'de zak kregen', ik hoorde daar niet bij. Dat werd dus geen jaartje Spanje voor mij. Zelfs jullie hadden nog een bordje met Sinterklaassnoepgoed, zelfs dat heb ik hier niet gezien. Wat attent, dat ze dat hadden neergezet. Je had een paar dagen niet geschreven, want jullie zijn druk. Dat kan ik mij voorstellen. Er is zoveel te doen en te bekijken. Dan kom je tijd tekort. Wat leuk, die levensgrote Kerststal in Oranjestad. Overal ook al Kerstversieringen. Hier zie je ook steeds meer kerstbomen in de huizen. Wij hebben er inmiddels ook één staan. Ik moet er de laatst hand nog aan leggen (de vogeltjes moeten er nog in), maar dan hebben we die klus ook geklaard. Bedankt voor jullie kerstkaart, dat was de eerste die we ontvingen. Ik had ook even de kriebels gekregen van die slangen, die je tegen kon komen, daar ben ik ook geen liefhebber van. Indrukweekend hè, die enorme cactussen? Inmiddels zijn jullie ook al op Bonaire geweest. Schitterend weer en de zwemspullen konden mee, dat zou ik ook wel willen! Wat bijzonder, dat jullie zoveel soorten leguanen, hagedissen en salamanders hebben gezien, die zomaar de weg oversteken! Dat kennen wij hier niet hè? Even de mogelijkheid overwogen, om een appartementje te kopen daar, maar het toch niet gedaan. Daar gaat mijn kans om een keer die kant op te komen. Wat leuk zeg, dat er een dochter van kennissen van Aad en Irma op Curaçao, woont en hen wat heeft laten zien van Curaçao. Daar veranderen dus ook dingen, als je er een tijdje niet bent geweest. Grappig, dat jullie dat opviel. Leuk te lezen, dat jullie zo intens genieten! Nu op weg, naar het Panamakanaal. Ik kan nog geen foto's bekijken, maar ik geniet ook van het lezen, van jullie belevenissen. Nog maar zes dagen, het gaat alweer hard. Voor jullie allevier heel veel groetjes en nog veel plezier. Ik kijk al uit naar jullie volgende belevenissen.
    Liefs van Willeke.

• 12 December 2011 - 12:54

Pa En Ma Zorn:

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Geniet ervan want voor je het weet is de vakantie weer voorbij.
    Groetjes van Ma en Pa Zorn en de vogel.

• 12 December 2011 - 13:35

Jan:

groetjes,. ik zie je gaan........