Wonderschone natuur en ....... - Reisverslag uit Banff, Canada van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Wonderschone natuur en ....... - Reisverslag uit Banff, Canada van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Wonderschone natuur en .......

Door: Gerda en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

29 Mei 2013 | Canada, Banff

Lieve mensen,

Hartelijk dank voor jullie leuke reacties op onze geweldige reis !!!

Na de Mac kwamen we al snel in Yoho National Park. In de stromende regen rijden we naar Emerald Lake, een bergmeer met een helgroene kleur. Je kunt om het meer heen wandelen dat moet fantastisch zijn maar dat laten we aan ons voorbij gaan. We rijden terug naar de hoofdweg en stoppen nog bij een natural bridge (zie foto). Verderop kunnen we volgens de kaart ook naar een 384 m hoge waterval, met zoveel regen als nu moet dat een enorme plens geven dus………. helaas we mogen de weg naar de waterval niet op, deze blijkt alleen tijdens de zomermaanden geopend te zijn. We zien de nodige sneeuw en rotsblokken op de weg dus ….. keren we om en rijden we naar Lake Louise. Op een selfservice camping vinden we een leuk stekje. Na het eten doet Henk en tukkie en bekijk ik de mogelijkheden voor de dag van morgen. Banff ligt op een uurtje rijden en de weg ernaar toe en de plaats zelf biedt vele mogelijkheden.

We zijn een tijdsgrens gepasseerd maar besluiten voor alsnog ons daar niet aan te houden. In de Mountains is het een uur later, tja …… ach wie weet morgen wel, we zijn tenslotte tot nu toe iedere dag vroeg wakker.

Dinsdag, we gaan eerst naar Lake Louise een prachtig meer om langs te wandelen ook al regent het een beetje. Ik twijfel als we de parkeerplaats op rijden zijn we soms op wintersport??? Sneeuw ligt er in elk geval volop. Als we in de auto zitten wordt het droog . Met een Lake Louise stoeltjeslift gaan we even verderop in het skigebied naar een hoogte van 2088 m. We hopen beren te zien maar helaas. Het uitzicht is wel adembenemend.
Aan het begin van de middag rijden we richting Banff. Allereerst zien we een eland en verderop nog een. En dan …… ja hoor ik zie aan de kant ik een zwarte beer staan eten. We krijgen volop de kans om haar/hem te fotograferen en filmen. Onze dag kan niet meer stuk!!!!
We slaan af bij Johnston Canyon en wandelen via een bospad en over houten trails langs en over het razende naar beneden kletterende water van een mooie waterval. Ja hoor….. het regent weer . In Banff doen we wat boodschapjes alvorens een campingplaats te zoeken. We worden omringd door ruige witte bergtoppen. Toch kunnen we buiten in het zonnetje eten. Jongens wat mooi.

Het is nu woensdagmorgen, vandaag gaan we op weg naar Jasper, later meer over deze rit.

Liefs en groetjes, Henk en Gerda

• 29 Mei 2013 - 18:21

Aad En Irma:

Hallo lieve vakantie vierende ollanders

Je moet ons niet bedanken, wij moeten jullie bedanken voor al die prachtige foto's met tekst en uitleg via weer zo'n fantastisch reisverslag.

Ik zag het verschijnen en wilde even snel 'n reactie terugplaatsen.

Jammer dat het weer niet helemaal meezit, maar ja je kan niet alles treffen toch, want wat wel mee zat was die lang verwachte beer voor de lens van de camera te krijgen, prachtig zeg, 'n ervaring om nooit te vergeten.

Het weer hier is inmiddels net zo Hollands als daar bij jullie geworden, dus het even lekker buiten zitten is weer voor 'n poosje over, ik hoop het zonnetje naar jullie toe te kunnen sturen en zo niet, dan stuur ik jullie bij deze 'n figuurlijk zonnetje.

Geniet weer verder van al het moois wat Canada jullie te bieden heeft en hopelijk tot snel weer van die schitterende foto's ondersteund door 'n fantastisch verhaal.

• 29 Mei 2013 - 19:04

René Nicole En Zino:

Hallo Gerda en Henk,

Wat een indrukwekkende foto's en wat een mooie natuur. Even wat anders dan Thailand of de Nijl!
    Het weer zit misschien dan niet mee maar jullie zien wel de mooiste dingen.

Top een beer in levende lijve. Geweldig.

Vooral die met die blauwe polo aan maakte indruk op ons. Is deze handtam? ;-p hahahaha

Ga verder genieten van deze prachtige reis en we zien de foto's wel weer verschijnen.

Mzzl

• 29 Mei 2013 - 20:59

Ed, Erica En Luna:

Wat adembenemend mooi allemaal. Prachtige foto's! Geniet lekker en jullie bedankt dat jullie ons mee laten genieten. Net of wij op de trekhaak meeliften hihi.

• 29 Mei 2013 - 23:05

Willeke:

Lieve Gerda en Henk,

Wat heerlijk, om te lezen, dat jullie zo genieten van jullie reis. Jullie waren al vroeg wakker, misschien toch nog een beetje het tijdverschil, wat jullie parten speelt. Het is inderdaad prachtig daar. Wat een mooie foto’s hebben jullie al gemaakt. Die houten brug, waar jullie overheen moesten, met de auto… Je mag toch hopen, dat er geen planken zijn, die hun beste tijd hebben gehad. Jullie zijn ook over zo’n hangbrug gelopen. Voel je dat niet een beetje bewegen? Prachtige beelden, van al die watervallen. Wat schattig, dat die eekhoorntjes helemaal niet schuw waren, en dat jullie er zo een foto van konden maken. Wat jammer, dat het regende, bij dat mooie meer, en dat jullie een wandeling maar voorbij hebben laten gaan. Ook de waterval zat er niet in, omdat de weg afgesloten was. Jullie waren ook een tijdgrens gepasseerd, en daar was het weer een uur later. Het zou wat voor mij zijn, met die wisselende tijden haha. Ik ben al van slag van één uur de klok verzetten. Jullie kregen meteen 9 uur voor je kiezen, en nu weer een uur. Gerda, je hoopte beren op je weg te zien, en ja hoor, uiteindelijk kreeg je, je zin. Het is ook wel bijzonder, als je dat ziet. Jullie hebben hem ook op de plaat vastgelegd. Leuk hoor, al keek hij niet even in de camera. Leuk ook, die foto, waar jullie lekker zitten te eten. Wat een leventje zo hè? Fijn, dat wij allemaal weer zo mee mogen genieten met jullie. Het voelt weer, of wij er ook een beetje bij zijn. Ik volg het allemaal met heel veel plezier! Gek idee, dat het bij jullie nu een uur of drie in de middag is. Hier is het bedtijd. Ik wens jullie nog een hele fijne dag, niet teveel beren zien hoor Gerda! Ik denk, dat ik maar eens ga kijken, of ik schaapjes kan tellen. Bedankt weer, voor jullie heerlijke reisverslag en tot gauw.
    Liefs en groetjes van Willeke.

• 30 Mei 2013 - 15:02

Thea En Antoon:

Hallo Gerda en Henk,

Ondanks het wat minder goed weer bij jullie, genieten wij van jullie mooie reisverhalen en de foto's.
    Je moet maar zo denken, na regen komt zonneschijn.
    Henk ik is als chauffeur goed op dreef, want hij zit fit achter het stuur in de camper.
    Vandaag ben ik de baas in huis, want Thea is met haar cluppie naar Gorssel, om daar de eerste prijs
    te halen.
    Gerda en Henk nog veel plezier met nog fijne dagen met veel zonneschijn.

Groetjes Thea en Antoon

• 30 Mei 2013 - 15:49

Pa & Ma :

Gerda en Henk,

Wat het weer betreft treffen jullie het niet zoals jullie gewenst hadden,maar daarover niet getreurd geniet van de natuur en de mooie omgeving.
    Hebben jullie al gezongen: ik zag twee beren broodjes smeren? Nee want jullie zagen er maar een.
    Blijf genieten en we kijken weer uit naar het vervolg van jullie vakantietrip.
    Groetjes van Ma & Pa

• 30 Mei 2013 - 21:18

Lucia:

Hallo Gerda en Henk

Wat een prachtige foto,s ,en wat een geweldig verslag weer
    Jammer dat het veel regent ,maar ondanks de regen kunnen jullie toch genieten van de mooie natuur

Liefs Lucia en Evert