Riviersafari en watervallen - Reisverslag uit Blue River, Canada van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu Riviersafari en watervallen - Reisverslag uit Blue River, Canada van Henk en Gerda Fokkens - WaarBenJij.nu

Riviersafari en watervallen

Door: Gerda en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gerda

02 Juni 2013 | Canada, Blue River

Hallo allemaal,

Willeke en Jaap lekker genoten van de high-tea bij Judith??

Wat fijn om te lezen dat onze Bluey zulke goede verzorgers heeft en zich helemaal thuis voelt. We willen hem wel weer terug hoor :) !!!
Pa, het vuur is hier niet zo hoog als in Australië, we hebben er wel wat foto’s van dus die volgt.

We waren gisteren lekker op tijd op een camping na het eten werd het droog en heeft Henk vuurtje gestookt. Het koelt in de bergen snel af en dus gaan we binnen een spelletje rummikub doen.
We starten zaterdag rustig op en melden om ons even half 10 voor de River Safari. We worden voorzien van een regenjack, zwemvest en een dekentje. Onze gids voor het komende uur is Derek, zijn hond gaat gezellig met ons mee aan boord. We varen rustig weg maar al snel worden de pk’s gebruikt om vaart te maken (50 km p/u). Na een tijdje wordt de motor uitgezet en ja hoor aan de waterkant is een moederbeer met een jong. Het jong is heel speels en moeder houdt het goed in de gaten. Derek drijft rustig met het koppel mee en zo krijgen we volop de kans te genieten van een kostelijk schouwspel. Verderop zien we een prachtige waterval de rivier instromen. Derek wijst ons ook nog op een zeearend boven in een boom. Voldaan keren we terug waar ons een heerlijke beker chocolademelk wacht bij een open haard. Heerlijk want het was behoorlijk koud. Als aandenken kopen we een leuke sweater en gaan dan op weg naar Clearwater. Water krijgen we ook vandaag weer volop.
Bij het tanken bemerkt Henk dat er een klem niet goed zit en we benzine verliezen, we bellen de verhuurder en krijgen een adres waar men ons zal gaan helpen. Vraagt Henk assertief als hij is direct naar een nieuw lampje voor de wasemkap en om een nieuwe ruitenwisser want de onze stottert (lijkt de Dynamica wel).

Na de lunch riijden we via een mooie weg naar diverse watervallen. De hoogste is maar liefst 135 m hoog. Om half 7 zijn we terug in Clearwater (helaas de locatie was niet bekend op deze site).
In de loop van de middag is het droog geworden en nu hebben we buiten gegeten en maak ik dit dit verslagje. Henk is druk met ...... ja zijn vuurtje.

Erica we hadden vooraf een grove planning gemaakt van de route maar passen die al naar het ons uitkomt aan. Woensdagavond willen we in Vancouver zijn zodat we donderdag wat van de stad kunnen zien voor we vrijdagmorgen de camper weer inleveren.

We zijn van plan morgen naar Kamloops te rijden, dat is slechts 120 km.

Zodra we weer internet hebben volgen de volgende belevenissen van deze twee wereldreizigers en -genieters.

Véél lees en kijkplezier .... en tot ....

• 02 Juni 2013 - 12:37

René Nicole En Zino:

Hallo vakantiegangers,

Ja het wordt misschien eentonig om te horen maar ondanks het weer zien en beleven jullie wel de mooiste dingen.

Komen die beren jullie niet inmiddels de neus uit. Hahahahaha

Ik begrijp uit dit verslag dat jullie nog een week in Canada verblijven. Ja voor je het weet is zo'n vakantie alweer om, dus blijven genieten en mooie plaatjes schieten. Bijvoorbeeld van een beer!!!!

Mzzl

• 02 Juni 2013 - 20:04

Thea En Antoon:

Hallo Gerda en Henk

We Lezen nog steeds met plezier jullie reisverhalen. Jullie komen op deze manier onderhand de Artis in de vrije natuur tegen. Dat is toch wel wat anders dan 'n dierentuin in Nederland.
    We hopen dat jullie de komende week wat beter weer treffen. Als het zo blijft regenen kunnen jullie een
    kampvuur wel vergeten.
    Zo te lezen hebben jullie voorlopig nog niet de laatste beer geschoten.

Henk en Gerda nog veel plezier met het vervolg van de reis met VEEL BETER EN ZONNIG WEER!!!

Groetjes van Thea, Erik en mij.

• 02 Juni 2013 - 21:31

Aad En Irma:

Hallo Gerda (de fantastische schrijfster) en Henk (de schitterende plaatjes schieter)

Wij komen net van de camping weer thuis (hier gelukkig wel mooi weer geweest) en lezen weer met enorm veel plezier jullie fantastische verslag en bekijken de weer schitterende bijbehorende foto's.

Wat 'n belevenis zal dat elke dag weer opnieuw zijn, of begint het al gewoon te worden al die beren en watervallen?

Ik heb nu al 'n poosje niet op de plattegrond gekeken waar jullie precies uithangen, maar dat ga ik alsnog gauw doen (nieuwsgierig als ik ben)

Wij hopen voor jullie dat de regen ook eens 'n paar dagen verstek laat gaan, maakt het allemaal nog wat aangenamer en vrolijker.

Nu nog 'n paar dagen en dan rustig terug naar Vancouver voor weer 'n heel ander fantastisch schitterend avontuur.

Genieten doen jullie ervan en blijf dat doen ( komt ten goede van de verslagen) en van ons de allerbeste groetjes naar jullie toegezonden.

• 03 Juni 2013 - 22:25

Willeke:

Lieve Gerda en Henk,
    Hier ben ik weer. Ja, Gerda, het was allemaal erg leuk, en echt een verrassing, wat de meiden voor ons, in het geheim, hadden bedacht. Fijn, dat Bluey, het ook prima naar zijn zin heeft, nu hij ook een beetje op vakantie is. Ja Gerda, pas maar op, straks willen je ouders hem niet meer missen. Wat gezellig, dat jullie Rummikub mee hebben genomen! De River safari, was een groot succes lees ik. Mooi hè, dat die moederbeer, dat jong zo in de gaten hield? Wat leuk, dat jullie alles zo goed konden volgen. Een prachtige waterval gezien, die de rivier in stroomde, wat een belevenis, om dat allemaal te mogen aanschouwen. Na een uurtje, zijn jullie weer terug. Bij de open haard, en met een beker warme chocomel, kunnen jullie nog even nagenieten, en opwarmen, want het was best frisjes. Er komt ook de nodige zegen van boven, tijdens jullie reis. De engeltjes zijn nog al eens in de weer, met de gietertjes. Ze kunnen zich beter bezig houden met de citertjes (de harpjes, cimbaaltjes, en trompetjes), maar waarschijnlijk hebben jullie te maken gehad met (b)engeltjes. Een klein mankementje wordt verholpen, en als ze dan toch bezig zijn… Een paar prachtige watervallen gezien, waarvan er één van een hoogte van 135 meter kwam. Indrukwekkend weer! Wat een prachtige foto’s hebben jullie ervan gemaakt! Ook een foto, die niet mag ontbreken, omdat we er al veel van hebben gehoord haha. Henk druk in de weer, met fikkie stoken, terwijl jij je verslag schrijft, waar wij weer van in vuur en vlam staan! Althans… ik wel! Bedankt weer, dat we met jullie zo mee mochten genieten!
    Liefs en groetjes van Willeke.